Zetor 25 k mam nadzieje ze kolejny uratowany ciągnik
: 27 mar 2016, 12:15
Witam wszystkich jestem nowy na forum .
Historia z zetorkiem zaczęła się już kilka lat temu był to model 25t z roku 1951 jest on w rękach kolegi z forum który na pewno się tu ujawni *yes*
No i na jakiś czas była przerwa aż udało się kupić zetorka 25k rok nieznany kupno 2 zetora był to czysty przypadek
Zetora odkupiłem od znajomego który uratował go przed złomowaniem silnik ponoć odpalał skrzynia była do remontu wymienił w nim atak w bardzo dobrym stanie ale do skrzyni musze zobaczyć. Podczas holowania strasznie coś wyło, obstawiam ze któreś łożysko ma dosyć, będzie trzeba się tym też zająć .
Kolejną sprawą jest pęknięty blok silnika prawdopodobnie zamarzł. Jest on naprawiony starym sposobem, nawiercone otwory uszczelka ze skóry to wszystko skręcone blachą. Woda ponoć nie ciekła ja postaram się to naprawić spawając elektrodą do żeliwa metodą na zimno wspomnę ze pęknięcie bloku było naprawiane dość dawno na pewno nie stało się to w przełomie lat 80 i 90 ja pamiętam jak zetorek stał niedaleko mojej miejscowości w pokrzywach
Są jeszcze wyłamane dwa żeberka miski i uchwyt w pokrywie podnośnika .
Blachy buły wypiastowane i pomalowane epoksydem choć już pojawia się na nich rdza trzeba to zrobić jeszcze raz i dobrze pomalować by zapobiec dalszemu rdzewieniu myślę ze maska i błotniki są w dobrym stanie potrzebują trochę pracy by przywrócić im dawny blask maskę środkową będę musiał dorobić nową albo dokupić choć skłaniam się ku pierwszemu mam starą na wzór która jest mocno sfatygowana
Siedzenie i skrzynka oryginalna rama fotela jest w niezłym stanie skrzynkę trzeba zrobić nową na wzór oryginalnej brakuje pokrywy skrzynki
Opony nie oryginalne rozmiar 8.5 r36 z felgi w dość dobrym stanie
Zetor ma wytulejowaną na nowo przednią oś zostało do zrobienia końcówki mają lekkie luzy i ktoś zaspawał regulację szerokości osi to też mam w planach przywrócić do oryginału
Brak wszystkich wskaźników na desce i włączników
Chłodnica wody przy zakupie traktora myślałem ze jest to oryginał ale ku mojemu zaskoczeniu w domu jest to zamiennik produkowany w Polsce na wzór oryginału
K.O.C.S Kalisz rok produkcji 1982 wygląda bardzo dobrze jest szansa ze ten element ciągnika nie będzie musiał być naprawiany tylko porządnie wyczyszczony
Pompa wody jest oryginalna z delikatny luzem zaślepiony wolny obieg
Pasek założony jest jeden długi koło pasowe ma dwa rowki wydaje mi się ze muszą być dwa paski jeden na prądnice drugi na pompę wody
Podnośnik kompletny pomimo pęknięcia uchwytu do belki polowej nie wykazuje luzów na ramionach
Lampy przednie Zelmot produkcji polskiej reszty brak
Na początek staram się ustalić jak najdokładniej rok produkcji trochę poszperałem w Internecie
Zetor posiada bak starego typu bez przetłoczeń maskę bez przetłoczeń grill przednia część maski ma spinki do montowania skórzanej osłony w czasie zimy w nowszych zetorkach tego nie zaobserwowałem
Miska ma żeberka
Jeden filtr oleju
Blokada mostu
wygięty ręczny
pierwszy kolor zetorka był jasno brązowy
Miejsce na sprężarkę powietrza zaślepione okrągłą blachą
Nr silnika wybity jest poniżej odlewu gdzie przeważnie jest nabijany nr 225 43857
A nr skrzyni to XX 4188
Znalazłem dwie fotografie zetorków w malowaniu jasno brązowym z takimi samymi cechami co ten model jeden jest z roku 1951r drugi z 1952 na skrzyni z lewej strony brak loga i daty tak samo z fotki jednego zetorka tez nie widnieje tam to logo
Tym razem mam zamiar przeprowadzić remont od a do z łącznie z piaskowaniem wszystkich części i lakierowaniem lakierem samochodowym lakier na traktorze będzie bordowy blok maska w jednym kolorze felgi wpadające w czerwień lakier mam już kupiony został mi z projektu tarpana na początku nie myślałem by go tak malować ale znalazłem zdjęcie w tym malowaniu i jest przepiękny choć jasno brązowy też ma coś w sobie
Mam problem z dodaniem zdjęć czy mógłbym poprosić by ktoś je wstawił ?
Historia z zetorkiem zaczęła się już kilka lat temu był to model 25t z roku 1951 jest on w rękach kolegi z forum który na pewno się tu ujawni *yes*
No i na jakiś czas była przerwa aż udało się kupić zetorka 25k rok nieznany kupno 2 zetora był to czysty przypadek
Zetora odkupiłem od znajomego który uratował go przed złomowaniem silnik ponoć odpalał skrzynia była do remontu wymienił w nim atak w bardzo dobrym stanie ale do skrzyni musze zobaczyć. Podczas holowania strasznie coś wyło, obstawiam ze któreś łożysko ma dosyć, będzie trzeba się tym też zająć .
Kolejną sprawą jest pęknięty blok silnika prawdopodobnie zamarzł. Jest on naprawiony starym sposobem, nawiercone otwory uszczelka ze skóry to wszystko skręcone blachą. Woda ponoć nie ciekła ja postaram się to naprawić spawając elektrodą do żeliwa metodą na zimno wspomnę ze pęknięcie bloku było naprawiane dość dawno na pewno nie stało się to w przełomie lat 80 i 90 ja pamiętam jak zetorek stał niedaleko mojej miejscowości w pokrzywach
Są jeszcze wyłamane dwa żeberka miski i uchwyt w pokrywie podnośnika .
Blachy buły wypiastowane i pomalowane epoksydem choć już pojawia się na nich rdza trzeba to zrobić jeszcze raz i dobrze pomalować by zapobiec dalszemu rdzewieniu myślę ze maska i błotniki są w dobrym stanie potrzebują trochę pracy by przywrócić im dawny blask maskę środkową będę musiał dorobić nową albo dokupić choć skłaniam się ku pierwszemu mam starą na wzór która jest mocno sfatygowana
Siedzenie i skrzynka oryginalna rama fotela jest w niezłym stanie skrzynkę trzeba zrobić nową na wzór oryginalnej brakuje pokrywy skrzynki
Opony nie oryginalne rozmiar 8.5 r36 z felgi w dość dobrym stanie
Zetor ma wytulejowaną na nowo przednią oś zostało do zrobienia końcówki mają lekkie luzy i ktoś zaspawał regulację szerokości osi to też mam w planach przywrócić do oryginału
Brak wszystkich wskaźników na desce i włączników
Chłodnica wody przy zakupie traktora myślałem ze jest to oryginał ale ku mojemu zaskoczeniu w domu jest to zamiennik produkowany w Polsce na wzór oryginału
K.O.C.S Kalisz rok produkcji 1982 wygląda bardzo dobrze jest szansa ze ten element ciągnika nie będzie musiał być naprawiany tylko porządnie wyczyszczony
Pompa wody jest oryginalna z delikatny luzem zaślepiony wolny obieg
Pasek założony jest jeden długi koło pasowe ma dwa rowki wydaje mi się ze muszą być dwa paski jeden na prądnice drugi na pompę wody
Podnośnik kompletny pomimo pęknięcia uchwytu do belki polowej nie wykazuje luzów na ramionach
Lampy przednie Zelmot produkcji polskiej reszty brak
Na początek staram się ustalić jak najdokładniej rok produkcji trochę poszperałem w Internecie
Zetor posiada bak starego typu bez przetłoczeń maskę bez przetłoczeń grill przednia część maski ma spinki do montowania skórzanej osłony w czasie zimy w nowszych zetorkach tego nie zaobserwowałem
Miska ma żeberka
Jeden filtr oleju
Blokada mostu
wygięty ręczny
pierwszy kolor zetorka był jasno brązowy
Miejsce na sprężarkę powietrza zaślepione okrągłą blachą
Nr silnika wybity jest poniżej odlewu gdzie przeważnie jest nabijany nr 225 43857
A nr skrzyni to XX 4188
Znalazłem dwie fotografie zetorków w malowaniu jasno brązowym z takimi samymi cechami co ten model jeden jest z roku 1951r drugi z 1952 na skrzyni z lewej strony brak loga i daty tak samo z fotki jednego zetorka tez nie widnieje tam to logo
Tym razem mam zamiar przeprowadzić remont od a do z łącznie z piaskowaniem wszystkich części i lakierowaniem lakierem samochodowym lakier na traktorze będzie bordowy blok maska w jednym kolorze felgi wpadające w czerwień lakier mam już kupiony został mi z projektu tarpana na początku nie myślałem by go tak malować ale znalazłem zdjęcie w tym malowaniu i jest przepiękny choć jasno brązowy też ma coś w sobie
Mam problem z dodaniem zdjęć czy mógłbym poprosić by ktoś je wstawił ?