W jakim sensie szczekania? Chodzi Ci o to, że rzuca dymkiem i jakby się zacinał? Może to być wina zaworków zwrotnych, ale może też być przyczyna w regulatorze obrotów - zależy jaki ten objaw jest dokładnie.
Bo jak na wolnych faluje - to zakładając, że silnik ma równą kompresję, równe wtryski, kąt wtrysku i dawki odpowiednie - to wina regulatora - ewentualnie luzów w połączeniu regulator-listwa.
*****************************************************
Kilka fantów do Supra udało się zdobyć
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki tylne oryginalne półkoliste (mogę zamienić za solidne, kanciate które są w nim)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy boczne (pokrywy) silnika - prawą lub komplet
Kilka kolejnych fantów
Do listy dopisałem też blachy boczne - co prawda lewą już mam, ale może ktoś ma komplet ?
To też chętnie kupię.
*************************************
Mała aktualizacja:
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy bocznej (pokrywy) silnika - prawej lub komplet (mogę zamienić za lewą - bo mam obecnie 2 szt. lewej w bdb stanie)
Udało się ostatnim czasie kupić kilka części - m.in błotniki tylne, mam już 2 komplety. Lepsze i gorsze.
Jakby ktoś potrzebował chłodnicę to będę miał jedną zbędną - z wad to brak kranika (wyłamany) oraz lekko klejony rdzeń, ale nie cieknie. Sprawdzę jeszcze dokładnie.
No i blok mamy inny, niestety po pół dnia rozkręcania przy -11 okazało się, że też jest przerobiony na wkładki i panewki cienkościenne, ale trochę może lepiej niż nasz bo wygląda na to, że nie jest to wspawane.
Dlatego blok z tego Supra jakby kogoś interesował jest do zamiany na inne części ewentualnie do sprzedania - jego numer zgadza się z dowodem rejestracyjnym, jakby kogoś to interesowało
Jest to pusty blok, tuleje wyciągnięte. Można sobie trochę taniej zrobić - przynajmniej główne panewki w Suprze. Blok NIE JEST pęknięty, ani klejony itd. Mam też korbowody od kompletu, trzeba by je tylko podszlifować na spawach tych wkładek, żeby wyrównać masę wszystkich 4 szt.
Jakby ktoś z Was potrzebował przednie zawieszenie z kołami do Supra, koła na pierścień, z małym otworem pod wentyl, tylne koła (jedno skręcane, drugie spawane), układ kierowniczy, zbiornik paliwa, blachę na silnik (fajny stan), przednią maskę, tył, wieszak prawy z korbką (korbka nieoryginalna), zaczep itd to mogę dać namiar - okolice Bolesławca, Dolny Śląsk
**************************************************
Filmowa relacja z tego co dotychczas było zrobione
https://www.youtube.com/watch?v=7gMh10o5Hpc
***************************************************
W ostatnim czasie nastąpiła niespodziewana intensyfikacja poszukiwań części
Kilka elementów udało się zakupić dzięki informacjom i pomocy innych osób - m.in. za pośrednictwem powyższego filmu.
Ten Zetor - a w zasadzie połówka - którego wrzucałem powyżej zdjęcia jest w zasadzie nieaktualny. Odkupiliśmy z niego koło z felgą skręcaną, zbiornik, parę drobnych detali, układ kierowniczy i większość zębatek ze skrzyni. Akcja rozbierania zajęła ok. 5 godzin, ale mamy już trochę części, dzięki którym będziemy mogli zreanimować skrzynię biegów w tatowym Suprze
Dzięki jednego z posiadaczy Supra udało się odkupić siedzenie oryginalne , a także prądnicę. Ponadto Wiktor przekazał nam sporo części z rozebranego do remontu silnika. Dziękujemy
W zasadzie ostatnio przyjechały 2 przyczepki części - trzeba będzie w wolnej chwili zweryfikować i powybierać te najlepsze do regeneracji i późniejszego montażu.
Ponieważ udało się dokupić do kompletu drugą felgę skręcaną - spawaną mam zbędną jakby ktoś potrzebował - stoi na powietrzu z oponą 14,9x28.