Strona 1 z 1

Pierścienie oporowe wału c 328

: 11 mar 2017, 23:12
autor: arkoarek
Mam pewien problem i chciałem zapytać czy ktoś spotkał się z tym czy to tylko w moim traktorku wystąpiło
robię cząstkowy remont silnika z wymianą panewek bez wyjmowania wału
Wyjąłem panewkę główną z półpierścieniami oporowymi i była dość mocno ścięta od koła zamachowego. Wymieniając na nową nie mogłem jej włożyć na miejsce bo nie mogłem na tyle cofnąć wału do tyłu aby podeszła na swoje miejsce
Aby ją włożyć poluzowałem śruby między obudową koła a skrzynią tak ok 3 mm i udało się wsunąć panewkę i dokręcić stopę na wale jest ok luz ok 0,2mm ale jak dokręcę śruby na obudowie koła to tak ciśnie na wał że z trudem go mogę przekręcić
Wiem ze w skrzyni są wymienione wałki na drobno frezowane od 30 i tarcze są od 30

czyż by wałek sprzęgłowy był za długi że napiera na wał?
ciągnik tak pracował od lat bez problemu bo wytarł pierścień oporowy o ponad 2 mm i było git
Czy może być taka przyczyna że wałek za długi?
myślę ze nikt nie frezował kołnierza na skrzyni czy na obudowie koła
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Jak skręcę silnik, będę musiał rozpołowić ciągnik aby sprawdzić co jest przyczyną
Pytam bo z rozpołowieniem mam lekki problem bo nie mam wózka a i bym się wiedział odrazu co jest źledoszedłem czemu coś napierało na wał po wymianie panewek
Ktoś nie z tej strony wcisnął łożysko w koło zamachowe