Strona 1 z 1

RE: W czym są te silniki lepsze???

: 31 maja 2008, 21:12
autor: Jacek ze Skansena
Maniak czy ty się dobrze czujesz????

RE: W czym są te silniki lepsze???

: 08 cze 2008, 17:11
autor: vauxhall
Dohc to dwa walki rozrzadu w glowicy.rozwiazanie takie umozliwia sterowanie 3 -5 zaworami w glowicy.Oprocz powyzszej funkcji oddzielono sterowanie zaworami ssacymi od wydechowych , mozna w czasie pracy silnika zmieniac i kontrolowac geometrie rozrzadu,czego nie zapewnial prostszy uklad ohc-jednowalkowy.Zmiana systemu ohv na ohc wyeliminowala wiele czesci ukladu rozrzadu-popychacze,dzwigienki,system mocowania dzwigienek..mialo to na celu min.zmniejszenie bezwladu ukladu rozrzadu waznego i szkodliwego zjawiska ktore ogranicza podnoszenie obrotow silnika.Ma rowniez wplyw na potanienie produkcji.



Ulozenie tlokow w pozycji pionowej lub poziomej<ukosnej>podyktowane jest przeznaczeniem silnika.W silnikach stacjonarnych najwygodniejsze jest rozw.z poziomym ruchem tloka,silniki takie maja nisko polozony srodek ciezkosci i sa mniej podatne na wywrocenie co sie czesto zdarzalo podczas pracy lub przemieszczania silnika-czesto widac <bicia >kol zamachowych.Lepiej tez daje sie rozwiazac uklad chlodzenia ktorym jest najczesciej odparowanie.Innym np.wymogiem jest oczekiwanie aby silnik byl <plaski >i dal sie zamontowac pod podloga np autobusu.

RE: W czym są te silniki lepsze???

: 13 cze 2008, 13:52
autor: olowaty
Silniki ohc stosuje się obecnie ze względu na cichszą pracę, mniejszy ciężar oraz mniejsze skomplikowanie układu rozrządu. W ohc w przeciwieństwie do ohv odpadają ci laski popychaczy, popychacze napędzane są w wałka bezpośrednio lub poprzez dźwigienki. Zastosowanie wałka w głowicy przyczynia się także do podniesienia czasu pomiędzy regulacją zaworów (obecnie nie reguluje się bo są popychacze hydrauliczne), mniej części w przekazaniu napędy na zawory to mniej luzów i elementów ulegających zużyciu.