Strona 4 z 8

Re: Ursus C-4011

: 02 lis 2020, 20:17
autor: szubinska
Tak, 30, 40, 55 i 60 maja takie same filtry paliwa

Re: Ursus C-4011

: 03 lis 2020, 22:55
autor: Ursus
BPC pisze: 02 lis 2020, 19:44 Kurde muszę znaleźć jakiś katalog części do 60-tki w internecie a nie tak was o wszystko męczyć xD
http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog% ... 0C-360.pdf

Tylko weź pod uwagę, że nie wszystko pasuje od C-360 :) Musisz być czujny ;)

Re: Ursus C-4011

: 03 lis 2020, 23:35
autor: JDnB91
Jeszcze chyba Bizon/SW-400 i ciężka seria ma filtry jak w C-360. Czy się różnią nie wiem, chyba raczej nie. Gigant/SW-680 już ma 3 filtry

Re: Ursus C-4011

: 04 lis 2020, 6:37
autor: BPC
Ursus pisze: 03 lis 2020, 22:55
BPC pisze: 02 lis 2020, 19:44 Kurde muszę znaleźć jakiś katalog części do 60-tki w internecie a nie tak was o wszystko męczyć xD
http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog% ... 0C-360.pdf

Tylko weź pod uwagę, że nie wszystko pasuje od C-360 :) Musisz być czujny ;)
No i dlatego dokładnie potrzebuję katalog. Wystarczy sobie numer części porównać, jeżeli jest ten sam to musi pasować xd

Re: Ursus C-4011

: 04 lis 2020, 7:36
autor: Ursus
Jeśli masz od C-4011 katalog to tak, wtedy sobie można porównywać :)

Re: Ursus C-4011

: 04 lis 2020, 7:51
autor: BPC
Udało mi się dorwać z jakiegoś chomika xd

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 15:35
autor: BPC
Ok zatem drobny update z postępu. Tym razem mało dokumentacji fotograficznej bo za bardzo się wciągnąłem w robotę i zapomniałem fotki robić :D

Zacząłem generalnie od tego, że po złożeniu wszystkiego do kupy wyszedł mi bardzo nierówny promień skrętu. Ciągnik znacznie mocniej skręcał w lewo niż w prawo. Wyglądało to mniej więcej tak.
https://www.youtube.com/watch?v=vMsV5Ar ... annel=bpc7

Długo się nad tym głowiłem i zastanawiałem się czy czegoś nie spartoliłem przy montażu nowego wałka i nakrętki no ale...jakoś nie mogłem dojść w jaki sposób mogłem to spartolić. Także przystąpiłem po prostu do regulacji układu kierowniczego. Ściągnąłem oba ramiona, skręciłem kierownicą na maksa w prawo, cofnąłem o półtora obrotu i próbowałem oba ramiona pozakładać. I tu wyszła taka sprawa, generalnie pierwsza lipa była taka, że nie byłem w stanie nowych główek wkręcić do końca w drążki kierownicze przez co nie było mowy o założeniu drążków na ramiona bo drążki razem z główkami były za długie. Wziąłem więc gwintownik i przegwintowałem oba drążki i tym samym już mogłem te główki powkręcać. Ale lipa była dalej taka, że jak powkręcałem je z nakrętkami kontrującymi to dalej miałem za długie drążki...musiałem pościągać po jednej nakrętce z każdej strony i dopiero byłem w stanie włożyć główki w ramiona. No i po tej operacji promień skrętu jest już git. Tak samo skręca w prawo jak i w lewo.
Obrazek
Obrazek
Będę musiał jeszcze pomyśleć co zrobić z tymi kontrami. Na razie temat zostawiam bo już jestem trochę zmęczony tym układem kierowniczym.

Następną rzecz, którą zrobiłem to wyregulowałem luzy zaworowe głównie po to żeby spróbować wyeliminować ten stukot
https://www.youtube.com/watch?v=QoI9eGL ... annel=bpc7
No i tu faktycznie był trochę lipton. Na niektórych zaworach luzy miałem sięgające nawet 0,95mm. Także otworzyłem instrukcję, sprawdziłem że na ssącym ma być 0,2mm na wydechowym 0,3mm i tak poustawiałem każdą głowicę. Niestety jak stukało tak stuka dalej...
https://www.youtube.com/watch?v=2bBU0iL ... annel=bpc7

Co to jeszcze może być? Może pompa wtryskowa? Może to wiatrak mi uderza o chłodnicę? Może coś z laskami popychaczy? Sam już nie wiem...

Po tym wszystkim zająłem się elektryką. Tutaj póki co wykryłem pierdoły typu poprzepalane żarówki i rozwalony przełącznik kierunkowskazów. Przełącznik zamówię sobie nowy razem z żarówkami i za tydzień powymieniam.

Założyłem też nowy przewód hamulcowy kupiony tutaj
https://www.agroalex.pl/hamulce-c360/pr ... 605-0.html
No i kategorycznie odradzam. Musiałem go pogiąć po swojemu żeby w ogóle pasował. Póki co jest bo jest i hamulce już działają na oba koła no ale wygląda to komicznie także na pewno będę kombinował żeby coś z tym zrobić. Póki co grunt że hamulce sprawne.
Ręczny tak samo się okazało że działa tylko będę go musiał podregulować w przyszłym tygodniu. No ale i tak chyba za bardzo go nie będę nadużywał bo mam cały czas gdzieś z tyłu głowy że linka może się urwać i co wtedy :D

Po założeniu nowego przewodu i odpowietrzeniu układu skok hamulca znacznie się zmniejszył i w sumie spoko ale pojawił się wyciek z pompki hamulcowej...także kolejna rzecz do wymiany.

Następne pytanie do was to regulacja zbieżności. U mnie przednie koła sprzężone są ze sobą tą poprzeczną belką, którą widać na powyższych zdjęciach pod przednią główną belką. Jak próbuję regulować zbieżność samymi drążkami to niewiele to daje bo chyba oba koła mi się równo obracają nawet jak kręcę tylko jednym drążkiem. Moim zdaniem w tym przypadku zbieżność należy wyregulować poprzez wydłużenie lub skrócenie tej belki poprzecznej, dobrze kombinuję?

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 15:42
autor: pawelp1320
Czy jak wyjąłem wał podnośnika z plecaka to muszę go zakładać na znaki? Chodzi o włożenie w tą łapę co pcha tłoczysko? Czy może wszystko jedno jak się wsadzi?
Pytam żeby nie rozerwało coś obudowy plecaka w razie co.

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 16:30
autor: BPC
Obejrzyj sobie to nagranie, może coś Ci podpowie
https://www.youtube.com/watch?v=Ihp88OS ... troTRAKTOR

Ja tymczasem mam pytanie do ogólnie tu zgromadzonych. Polecilibyście jakąś sprawdzoną pompkę do hamulców? :D

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 17:01
autor: pawelp1320
Oglądałem już parę filmów i w żadnym nikt nie mówił o wale podnośnika (czyli tym grubym co ramiona się montuje), większość filmów jest o tłoku, rozdzielaczu i wałku ale skrętnym a nie w wale podnośnika. Większość nawet robiła remont z założonymi ramionami podnośnika.
Ale chyba wszystko jedno jak się go zamontuje bo i tak przecież tłok wszystkim reguluje, więc nie ma możliwości zeby ta łapa tłoczyska napierała w tył plecaka, czy dobrze myśle?
Nie robiłem nigdy podnosnika i dlatego pytam, a problem mam dlatego że za szybko wyjąłem ten wał i nie zaznaczyłem sobie ustawienia tej łapy tłoczyska względem plecaka. Zrobiłem tylko znak na tym wale i plecaku czyli wał zostanie wsadzony tak samo jak był, jedynie ta łapa zostaje.

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 18:35
autor: Borekk17
nie ma znaczena jak założysz rurę zębatą ona nie ma żadnych punktów do montażu

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 19:10
autor: pawelp1320
Dzięki wielkie. Wiem że może głupie pytania zadaję ale to mój pierwszy ciągnik a ja sam się uczę jeszcze. A doradzić się zbytnio nie mam kogo niestety.

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 19:23
autor: pawelp1320
Jak już zacząłem od tyłu ciągnika to rzućcie okiem na zaczep górny. Patrzyłem na c360 to mają go inaczej zamocowane, na jakimś sworzniu. A tu jest przykręcony na stałe 6 śrubami.

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 19:30
autor: pawelp1320
Przepraszam, nie mogłem dodać zdjęć.
Okej, nie będę Ci zaśmiecał tematu. Sorki.

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 19:56
autor: BPC
Panowie jeszcze jedno pytanie. Czy wspornik deski rozdzielczej z C-355 będzie pasował do C-4011? Widzę że numery katalogowe tych wsporników się różnią stąd niepewność...

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 20:12
autor: chrapek3011
Nie będzie pasował...choć założyć można wszystko...

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 20:14
autor: BPC
Kwestia tylko rozstawu otworów pod śruby czy gabaryty ogólnie są znacznie różne? W sensie czego mógłbym się spodziewać?
Obecnie mam u siebie wspornik od 60-tki z bezpiecznikami z boku. Znalazłem na olx zestaw wspornik, deska i zegary oryginalne z epoki z c-355 i chętnie bym je przygarnął ale jeżeli mam się bawić w doginanie blach czy jakieś rzeźbienie kątówką itp to szkoda na mnie takiego wspornika...
Jak to kwestia tylko przewiercenia otworów i zaślepienia starych to jeszcze bym rozważył :D

Re: Ursus C-4011

: 15 lis 2020, 22:34
autor: Cinelli
Kładąc rękę na pokrywy zaworów przy włączonym silniku na niskich obrotach masz nie czuć wyczuwalnego bicia,na każdej praca powinna być jednakowa.Stuki oznaczają dalsze luzy,a inna przyczyna to zużyte tulejki korbowodów

Re: Ursus C-4011

: 17 lis 2020, 23:24
autor: BPC
Dzięki serdeczne za radę, pomacam w sobotę pokrywy i zobaczę czy mi nic nie bije.

Tymczasem:
BPC pisze: 15 lis 2020, 16:30 Ja tymczasem mam pytanie do ogólnie tu zgromadzonych. Polecilibyście jakąś sprawdzoną pompkę do hamulców? :D
No i co myślicie z tą kontrą na główkach? Coś źle zrobiłem że musiałem je aż do końca wkręcić?

A no i czy w dopasowaniu wspornika deski rozdzielczej z c-355 to jest kwestia tylko powiercenia nowych otworów czy jest z tym więcej zabawy?

Re: Ursus C-4011

: 18 lis 2020, 10:18
autor: Ursus
Wspornik deski jest po prostu inny, nie jestem pewny czy pasuje na otworki mocujące, ale jego kształt jako wytłoczki też się trochę różni.

Obrazek

Obrazek

Co do drążków dziwne trochę - możesz wrzucić fotki?