Ursus C-4011
: 02 wrz 2020, 23:51
Witam szanownych pasjonatów!
Przychodzę do was z prośbą o poradę.
Sprawa wygląda tak, że mnie mój dziadek ostatnio bardzo miło zaskoczył i stwierdził, że chce mi podarować swojego Ursusa C-4011. Nie ukrywam, że mnie aż ciary przeszły jak się dowiedziałem
no ale do rzeczy
Maszyna definitywnie swoje już przepracowała i jest w niej trochę rzeczy do roboty. Przede wszystkim mowa tutaj o układzie kierowniczym i skrzyni biegów. Ogólnie rzecz biorąc ciągnik jest relatywnie dość dobrze zachowany. Z tego co wiem był garażowany/stodołowany praktycznie przez całe swoje życie no ale jak to z wiekowymi maszynami bywa, w końcu coś tam zawsze się znajdzie do podłubania.
Zacząłbym generalnie od zapewne najprostszego czyli układu kierowniczego. Problem tu polega na tym, że ma bardzo duży luz na kierownicy. Circa na pół obrotu. Z tego co poguglowałem w sieci udało mi się dojść, że uklad ten wygląda jakoś tak

Mniemam, że luz ten bierze się z wyrobionego gwintu na tej nakrętce i/lub śrubie i pewnie zbyt wiele tutaj nie ma więcej do podziałania jak po prostu znaleźć zamiennik i wymienić jedno i drugie. Tylko pytanie skąd brać części? W sklepie ursusa widzę aby części do 60-tki ale nie widzę tam takiego wałka i nakrętki więc zapewne nie zostaje mi nic innego jak poszukać tego gdziekolwiek indziej. Wszystko pewnie idzie znaleźć na allegro z jakimś tam ryzykiem ale jeżeli jest jakiś sklep popularny i renomowany wśród entuzjastów to definitywnie wolałbym z niego skorzystać, nawet jeżeli miałbym trochę przepłacić.
Widziałem temat "Jakość dzisiejszych części" ale tam się bardziej chwalicie, których dostawców unikać.
Druga sprawa tyczy się skrzyni biegów. Raczej wezmę się za to w przyszłym roku bo lato już się kończy a wiem (tym bardziej po filmie instruktażowym Pana Franciszka i Pana Pawła
), że rozpołowienie ciągnika, wyciągnięcie skrzyni i jej rozebranie to nie takie hop siup. No ale w czym sęk, w tej dziadkowej 40-stce problem jest taki, że czasem biegi wyskakują co pewnie skończy się na wymianie łożysk i kół zębatych. Z łożyskami problemu nie będzie ale co do kół, widzę że na stronie ursusa chyba praktycznie mógłbym sobie skompletować całą skrzynię do 60-tki, czy te koła zębate do 60-tki nadadzą się też do 40-tki? W takim sensie, że przyjmijmy taki scenariusz, że wałki oryginalne są w porządku ale koła zębate trzeba powymieniać. Mogę wówczas zostawić oryginalne wałki i założyć zęby z 60-tki czy to ni cholery nie będzie pasować/banglać etc.?
Z góry dzięki za pomoc!
Przychodzę do was z prośbą o poradę.
Sprawa wygląda tak, że mnie mój dziadek ostatnio bardzo miło zaskoczył i stwierdził, że chce mi podarować swojego Ursusa C-4011. Nie ukrywam, że mnie aż ciary przeszły jak się dowiedziałem

Maszyna definitywnie swoje już przepracowała i jest w niej trochę rzeczy do roboty. Przede wszystkim mowa tutaj o układzie kierowniczym i skrzyni biegów. Ogólnie rzecz biorąc ciągnik jest relatywnie dość dobrze zachowany. Z tego co wiem był garażowany/stodołowany praktycznie przez całe swoje życie no ale jak to z wiekowymi maszynami bywa, w końcu coś tam zawsze się znajdzie do podłubania.
Zacząłbym generalnie od zapewne najprostszego czyli układu kierowniczego. Problem tu polega na tym, że ma bardzo duży luz na kierownicy. Circa na pół obrotu. Z tego co poguglowałem w sieci udało mi się dojść, że uklad ten wygląda jakoś tak

Mniemam, że luz ten bierze się z wyrobionego gwintu na tej nakrętce i/lub śrubie i pewnie zbyt wiele tutaj nie ma więcej do podziałania jak po prostu znaleźć zamiennik i wymienić jedno i drugie. Tylko pytanie skąd brać części? W sklepie ursusa widzę aby części do 60-tki ale nie widzę tam takiego wałka i nakrętki więc zapewne nie zostaje mi nic innego jak poszukać tego gdziekolwiek indziej. Wszystko pewnie idzie znaleźć na allegro z jakimś tam ryzykiem ale jeżeli jest jakiś sklep popularny i renomowany wśród entuzjastów to definitywnie wolałbym z niego skorzystać, nawet jeżeli miałbym trochę przepłacić.
Widziałem temat "Jakość dzisiejszych części" ale tam się bardziej chwalicie, których dostawców unikać.
Druga sprawa tyczy się skrzyni biegów. Raczej wezmę się za to w przyszłym roku bo lato już się kończy a wiem (tym bardziej po filmie instruktażowym Pana Franciszka i Pana Pawła

Z góry dzięki za pomoc!