Strona 1 z 1

Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 06 lut 2009, 23:27
autor: Deleted_User
Witam.Mam pytanie czy ma ktoś może schemat budowy skrzyni biegów i tylniego mostu do Zetorka T-25 z 1957 roku.

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 07 lut 2009, 11:11
autor: Dobrodziej103
Wystarczy kupić katalog części do Zetora. Na Allegro są.
http://www.allegro.pl/item546634644_kat ... olski.html
http://www.allegro.pl/item539773500_ins ... s_mtz.html
http://www.allegro.pl/item546635127_ins ... olski.html
A to oznaczenie "T" to że wersja transportowa.
Pozdrawiam. P.S. A Zetor jest na dużych czy na małych kołach??

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 07 lut 2009, 18:09
autor: drandrzej
powiedz co chciałbyś wiedzieć ??
katalogu nie mam , ale może bez tego też się da ?

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 12 lut 2009, 22:10
autor: Deleted_User
Mój zetorek jest na małych kołach 11.25 - 24 jeszcze oryginalne Barum.
A co do skrzyni to mam zamiar powymieniać łożyska bo są luzy ale tryby są jak nówka .

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 13 lut 2009, 9:20
autor: drandrzej
jeśli wszystkie - to trochę roboty Cię czeka
wybitnie skrótowo :
skrzynię trzeba odkręcić od łącznika skrzynia- silnik

aby wymienić łożyska boczne - trzeba zdemontować hamulce , odkręcić z 1 strony duży tryb "półosi " (prawy - często trzeba lekko naciąć obudowę żeby w górę wyszedł), wałki napędzające duże tryby -będące jednocześnie elementami mech różnicowego muszą rozejść się na boki
na zewnątrz-trzeba wybijać delikatnie (w oryginale stary typ - wybijało się przy zakręconej zaślepce długim wałkiem , nowy typ- powinien być sćiągacz zakręcany na wałek [ten ma gwint na zewnątrz] lub delikatnie ostrym przecinakiem przy osłonie łożyska )

wałek napędowy(WOM) po kombinacjach ma wyjść do przodu

najlepiej rób zdjęcia , nawlekaj na druty komplety (łożyska, podkładki,nakrętki,tryby)

mimo , że lubię grzebać - tej pracy Ci nie zazdroszczę , żmudna i długotrwała robota

przy okazji zwracaj uwagę na luzy łożysk , co prawda nie w zetorku , ale w bombaju - często po numerze łożyska jest dodatkowe oznaczenie luzu C2,C3, , w silnikach nawet c4 - warto sprawdzić ,żeby wstawić takie samo jeśli skrzynia ma służyć jeszcze do pracy , bo na zlotowe pukania można wstawić i 1 rząd luzów niżej niż podają

RE: Remont skrzyni biegów i tylniego mostu.

: 16 lut 2009, 21:44
autor: Deleted_User
Tak tez myślałem że nie będzie łatwo ale jakoś podołam. W końcu mechanika to dla mnie codzienność (samochodowa). Ale przy polskich ciągnikach też robiłem .