C-330 - Koło zamachowe, a statyczny kąt początku wtrysku
: 23 cze 2021, 22:14
Cześć,
ostatnio, robiąc listę części, które muszę zakupić, zauważyłem, że w katalogu wyszczególnione są 4 rodzaje kół zamachowych do C-330. Zagłębiając się nieco bardziej okazuje się, że przez lata montowanych było 7 rodzajów, z czego 4 z nich były montowane przy współpracy z regulatorem obrotów R4V20, a pozostałe z regulatorem R8V20. Podejrzewam, że różnica tkwi w położeniu otworu do ustawiania statycznego kąta początku wtrysku (GPT). Obecnie przeprowadzam remont C-328, która ma założoną pompę od C-330 z regulatorem R8V20, więc koło zamachowe jest nie do pary. Położenie otworu w kole odpowiada 30° przed GMP co jest jednoznaczne z położeniem tłoka 10,1mm przed GMP, lecz jest to wartość odpowiednia dla regulatora R4V20. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć jakie powinno być położenie tłoka przed GMP przy zastosowaniu regulatora R8V20?
ostatnio, robiąc listę części, które muszę zakupić, zauważyłem, że w katalogu wyszczególnione są 4 rodzaje kół zamachowych do C-330. Zagłębiając się nieco bardziej okazuje się, że przez lata montowanych było 7 rodzajów, z czego 4 z nich były montowane przy współpracy z regulatorem obrotów R4V20, a pozostałe z regulatorem R8V20. Podejrzewam, że różnica tkwi w położeniu otworu do ustawiania statycznego kąta początku wtrysku (GPT). Obecnie przeprowadzam remont C-328, która ma założoną pompę od C-330 z regulatorem R8V20, więc koło zamachowe jest nie do pary. Położenie otworu w kole odpowiada 30° przed GMP co jest jednoznaczne z położeniem tłoka 10,1mm przed GMP, lecz jest to wartość odpowiednia dla regulatora R4V20. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć jakie powinno być położenie tłoka przed GMP przy zastosowaniu regulatora R8V20?