Strona 1 z 3
BIEGI W wladimircu
: 01 mar 2009, 15:17
autor: Deleted_User
Witam.
mam pytanie ja się zmienia biegi w wladimircu.
Prosił bym o wyjesnienie jak byście mogli.B)
RE: BIEGI W wladimircu
: 01 mar 2009, 17:03
autor: Bolszewik
Pierwasza wersja Władimirca, ciągnik miał nieco inne oblachowanie
Druga wersja miała wszystkie biegi w jednym lewarku. Właśnie takiego mam (z roku 1981). Właściwie to miałem bo dokonałem przeróbki aby mieć wydzielony rewers.

Widać że w grzebieniu została zaspawana pozycja przód / tył, a z przodu przybyła dodatkowa wajcha nawrotu.

Tabliczka ze schematem biegów.
W ostatniej wersji jest wydzielona dźwignia nawrotu oraz zmieniony nieco układ biegów. Przełożenie I / II powoduje że mamy biegi parzyste lub nie parzyste. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż w moim egzemplarzu gdyż w praktyce jeżdżę na II przełożeniu. Mam więc 3,4,6. Czasami 3 jest za szybka i wtedy długo schodzi żeby zmienić bieg na 2. Poza tym na I przełożeniu mam 1,2,5 czyli w praktyce 5 jest zupełnie nie użyteczna. Redukcja np. 4 -> 5 -> 6 jest niewykonalna w praktyce, od razu 4 -> 6.

Wersja z początku lat dziewięćdziesiątych.
PS. Trzeba było wstawić pytanie do tematu "Skrzynia Biegów" ale niech tam już będzie osobny temat
RE: BIEGI W wladimircu
: 01 mar 2009, 19:59
autor: Deleted_User
a co to znaczy Pb i Pw oraz co to znaczy I i II
RE: BIEGI W wladimircu
: 01 mar 2009, 20:16
autor: Bolszewik
Chodzi ci o zdjęcia tabliczki ?
Nie, to właśnie był nawrót.
Najpierw ustawiałeś I / II, czyli odpowiednio 1,2,5 / 3,4,6 potem Bp (naprzód) / Bw (wstecz) teraz dopiero wybierałeś któryś z trzech biegów.
Oprócz tych trzech jest jeszcze bieg terenowy zależnie od tego czy jest I czy II jest on szybszy lub wolniejszy. Jednak działa on tylko do przodu.
Oczywiście I / II nie musiałeś wbijać przy zmianie biegu w ramach wybranego zakresu. Jeśli jednak jedziesz np. 3 i chcesz cofnąć również na 3 to musisz wybić 3 zmienić nawrót i ponownie wbić 3. Ponieważ zabiera to masę czasu, a do tego nadwyręża bez potrzeby sprzęgło i skrzynie biegów dokonałem przeróbki. tak aby mieć osobną dźwignie nawrotu. Można też po prostu kupić lewarek nowszego typu z nawrotem.
RE: BIEGI W wladimircu
: 02 mar 2009, 18:19
autor: Deleted_User
ok dzieki. a co jerst nad biegiem 3 / 1 . ?
RE: BIEGI W wladimircu
: 02 mar 2009, 18:56
autor: Bolszewik
Biegi redukcyjne, terenowe, żółw jak zwał tak zwał. Działają tylko do przodu zależnie od tego czy jest I czy II jest szybszy lub wolniejszy.
Opis niezbyt wyraźny w każdym razie jest tam (I Red) / (II Red)
Gdzieś w instrukcji wyczytałem że używanie 1 jest dozwolone tylko na krótkich odcinkach.
RE: BIEGI W wladimircu
: 02 mar 2009, 19:55
autor: Deleted_User
OKI dzieki wielkie
B)
RE: BIEGI W wladimircu
: 07 mar 2010, 10:23
autor: Deleted_User
Moglby ktos wstawic schemat albo rozpisac mi biegi w T25 z 2 dzwigniami ? Ze na jednej sa biegi a na drogiej reduktor (szosowe,terenowe,przod,tyl)
RE: BIEGI W wladimircu
: 07 mar 2010, 12:45
autor: przemekprzemek2
a wersja leda?
skomplikowane jest to troszke
RE: BIEGI W wladimircu
: 07 mar 2010, 13:21
autor: Deleted_User
Czyli ?
RE: BIEGI W wladimircu
: 07 mar 2010, 13:56
autor: Bolszewik
Drugi post od góry wszystkie wersje biegów.
Kliknij pierwszą miniaturkę to jest skan z książki.

RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 7:56
autor: Deleted_User
Troche skomplikowanie to wyglada moglby ktos to opisac po swojemu albo cos ?:>
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 8:13
autor: Bolszewik
Wciskasz sprzęgło do oporu.
Lewą wajchą ustawiasz bieg.
Prawą ustawiasz najpierw u góry "I" (w prawo) lub "II" (w lewo) zakres.
Potem prawą wajchę w dół i masz wbitą jazdę do przodu.
Jeśli pociągniesz nieco w prawo masz luz, a od oporu w prawo wsteczny.
Do tyłu nie wolno jeździć na redukcyjnych.
Istnieją dwie odmiany tej skrzyni co widać na rysunkach:" dwa kwadraciki" rys 4. i "dwa zygzaki" rys 4a, w sumie na jedno wychodzi.
Skomplikowane jest tylko to czego jeszcze nie umiemy.

RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 8:14
autor: Deleted_User
A czego niewolno jezdzic do tylu na redukcyjnych ?
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 8:17
autor: Bolszewik
Bo tak pisze w instrukcji.
Koło zębate od biegów redukcyjnych napędza też WOM. Może to jest powód, nie znam nikogo kto by próbował jeździć na redukcyjnych do tyłu, a sam też nie próbowałem i próbować nie zamierzam.
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 15:35
autor: Deleted_User
Moj szwagier ma wlasnej roboty kosiarke do ziemiakow (chwasty pomiedzy) to najlepiej wlasnie kosi sie jadac do tylu... a napedzana jest WOM .. wiec..
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 15:43
autor: Ursus c-325
Nie wolno nie znaczy, że się nie da. Musi być jakiś powód skoro tak napisali w instrukcji.
Ja także nie próbowałbym czegoś czego instrukcja odradza.
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 16:54
autor: Bolszewik
Nie wiem pisze jak byk na każdej tabliczce ze schematem biegów "Nie wolno jeździć biegami redukcyjnymi do tyłu" to nie próbowałem. Pytałem kilku znajomych czemu, odpowiedzi dostawałem w różnych formach

w każdym razie "Nie wolno".
Nie znam dokładnego powodu możliwości jest wiele, jakoś nie ciekawie mnie co by było gdyby spróbować.
RE: BIEGI W wladimircu
: 08 mar 2010, 17:59
autor: 73michal
Ja kiedyś cofając przez pomyłkę wrzuciłem redukcyjny i ciągnik w ogóle nie jechał. Z biegami nic się nie stało.
RE: BIEGI W wladimircu
: 05 lut 2011, 20:16
autor: Witek2010
Czy ktoś zmieniał oryginalny jeden lewarek na taki?
Kupiłem właśnie taki a kiedyś gdzieś coś czytałem, że są później problemy ze szkrzynią. Prawdą to jest? Podobno władki z 2 fajchami miały problemy ze skrzynią a te z jedną nie. Mi sie w to nie chce wierzyć ale czekam co reszta o tym myśli.