kąt wtrysku ursus c360
: 04 sty 2022, 19:53
Remontuje ursusa c 355 z roku 1971 od około 2 lat. Mam problem z ustawieniem kąta wtrysku. Po remoncie kapitalnym silnika który wykonałem kąt wtrysku ustawiłem " na oko"
W traktorze jest silnik s 4003 który na początku lat 80 tych przeszedł remont w pomie. Okazało się że jest tam wał z ursusa c 4011 po 4 i 5 szlifie.
Koło zamachowe na trzy śruby z trzema znakami , powierzchnia nie równa, popękana i przegrzana.
Zakupiłem nowy wał nominalny z Ostródy. (Dla remontujących podpowiem, że nawet nowy wał miał w kanałach smarnych sporo opiłków po obróbce)
Koło zamachowe kupiłem firmy Korurs. Niestety nie ma żadnych znaków. Na dodatek nie nadaje się do silników z odrzutnikiem, ponieważ średnica zatoczenia na wał jest o kilka mm większa od średnicy odrzutnika. Koło zaciska odrzutnik w obudowie. Trzeba przetoczyć koło zamachowe lub wymienić obudowę na zimering.
Pompa wtryskowa jest po regeneracji, ale zakłady regenerujące malują bezmyślnie pompy wraz z tabliczkami i są nie czytelne. Nie wiem z którego modelu pochodzi
Mam kilka pytań
1 Jak rozpoznać typ pompy wtryskowej bez rozbierania, bo od tego zależy jaki ma być kąt
2 Jak nacechować dokładnie znaki na kole zamachowym. proszę o podanie metod
3 jaki ma być kąt wtrysku gdy traktor jest c 355 silnik s4003 i nie wiadomo jaka pompa. Czy ustawić na 18,20, czy może 24 stopnie.
Prosiłbym szanownych forumowiczów o utworzenie jakieś jasnej instrukcji nie tylko dla mnie, ale dla innych, którzy borykają się z słabą jakością części i radosną twórczością zakładów remontowych które przeszły te traktory
pozdrawiam
W traktorze jest silnik s 4003 który na początku lat 80 tych przeszedł remont w pomie. Okazało się że jest tam wał z ursusa c 4011 po 4 i 5 szlifie.
Koło zamachowe na trzy śruby z trzema znakami , powierzchnia nie równa, popękana i przegrzana.
Zakupiłem nowy wał nominalny z Ostródy. (Dla remontujących podpowiem, że nawet nowy wał miał w kanałach smarnych sporo opiłków po obróbce)
Koło zamachowe kupiłem firmy Korurs. Niestety nie ma żadnych znaków. Na dodatek nie nadaje się do silników z odrzutnikiem, ponieważ średnica zatoczenia na wał jest o kilka mm większa od średnicy odrzutnika. Koło zaciska odrzutnik w obudowie. Trzeba przetoczyć koło zamachowe lub wymienić obudowę na zimering.
Pompa wtryskowa jest po regeneracji, ale zakłady regenerujące malują bezmyślnie pompy wraz z tabliczkami i są nie czytelne. Nie wiem z którego modelu pochodzi
Mam kilka pytań
1 Jak rozpoznać typ pompy wtryskowej bez rozbierania, bo od tego zależy jaki ma być kąt
2 Jak nacechować dokładnie znaki na kole zamachowym. proszę o podanie metod
3 jaki ma być kąt wtrysku gdy traktor jest c 355 silnik s4003 i nie wiadomo jaka pompa. Czy ustawić na 18,20, czy może 24 stopnie.
Prosiłbym szanownych forumowiczów o utworzenie jakieś jasnej instrukcji nie tylko dla mnie, ale dla innych, którzy borykają się z słabą jakością części i radosną twórczością zakładów remontowych które przeszły te traktory
pozdrawiam