Zetor 3011 Major z 1962 roku do kompletu
: 22 sty 2022, 23:01
Od dłuższego czasu tak sobie rozważałem, że do naszej kolekcji kiedyś - jako chyba ostatnie (sam nie wierzę w to co piszę ) ogniwo trafi Majorek. Był plan odkupić tu wśród naszych takiego eksportowca, bo kiedyś ponoć ma być na sprzedanie - ale dostałem info o Majorku za nieduże pieniądze, z wyrwanym podnośnikiem. Plus, że silnik chodzi ładnie i jest zarejestrowany.
Ponieważ było to stosunkowo niedaleko, czekałem na dalsze wieści. Pierwsze fotki ukazały obraz nieco wymęczonego Majorka, ale dopiero drążenie tematu objawiło więcej defektów - ostatecznie postanowiłem z kolegą Michałem pojechać go obejrzeć, a żeby dwa razy nie jeździć to od razu lawetą.
Na miejscu ostatecznie za zakupem zaważył stosunek ceny do stanu + fakt posiadania pełnej dokumentacji. Z historii wiem, że ciągnik robił w lesie u jeszcze wcześniejszych właścicieli.
Z faktów - silnik odpalił, ale łatwo nie było bo paliwo pozamarzało, ale generalnie wszystko do kapitalki + najlepiej byłoby wymienić obudowę skrzyni biegów oraz tylny most i podnośnik. Kwestie oryginalnego oblachowania to kwestia wtórna i gdzieś tam na przyszłość, bardziej istotne na początku jest skompletowanie podstawowych elementów. Nastawiam się póki co, że w wolnej chwili ogołocę go ze wszystkiego co i tak ma wylądować na złomie - więc raczej cała blacharka oprócz zbiornika paliwa, nad kabiną się będę zastanawiał, ale jest całą pospawana na dole. Przy jakiejś okazji serducho też trafi na stół, do weryfikacji i remontu. Ale temat dopiero ruszy jak znajdę potrzebne korpusy. Jakby ktoś z Was coś posiadał - mile widziane informacje
Lista poszukiwanych części tak na początek z głowy, ale pewnie się będzie to zmieniać:
- korpus tylnego mostu, może być z mechanizmem różnicowym
- korpus skrzyni biegów
- tuleja wałka układu kierowniczego
- maska
- podnośnik (korpus może być sam lub cały)
- 2x kostka zewnętrzna obciążnika wspornika przedniego
- błotniki tylne
- błotniki przednie lub same mocowania starego typu, ewentualnie oryginalne błotniki do Majorka przednie
- biała kierownica
- pomosty w dobrym stanie
- obciążniki tylne
- wspornik deski rozdzielczej
- koła zębate do skrzyni biegów, nowe najlepiej
- wałek ataku, koło ataku i talerzowe oraz mechanizm różnicowy
- podstawa pompy wtryskowej na sprzęgiełko (chociaż na wzór)
- pompa wtryskowa na sprzęgiełko
Na zamianę mogę zaoferować PLN, części do Ursusa C325/C328/C4011 lub Zetor 25/50 Super. W tym również detale trudno dostępne.
Na szczęście po remoncie C-4011 i poszukiwaniu części do niej zostały mi jakieś zegary (może się złoży jeden cały), wewnętrzne obciążniki na wspornik, lampy tylne, kierunkowskazy, lampy przednie, siedzenia, i parę innych drobiazgów.
Ponieważ było to stosunkowo niedaleko, czekałem na dalsze wieści. Pierwsze fotki ukazały obraz nieco wymęczonego Majorka, ale dopiero drążenie tematu objawiło więcej defektów - ostatecznie postanowiłem z kolegą Michałem pojechać go obejrzeć, a żeby dwa razy nie jeździć to od razu lawetą.
Na miejscu ostatecznie za zakupem zaważył stosunek ceny do stanu + fakt posiadania pełnej dokumentacji. Z historii wiem, że ciągnik robił w lesie u jeszcze wcześniejszych właścicieli.
Z faktów - silnik odpalił, ale łatwo nie było bo paliwo pozamarzało, ale generalnie wszystko do kapitalki + najlepiej byłoby wymienić obudowę skrzyni biegów oraz tylny most i podnośnik. Kwestie oryginalnego oblachowania to kwestia wtórna i gdzieś tam na przyszłość, bardziej istotne na początku jest skompletowanie podstawowych elementów. Nastawiam się póki co, że w wolnej chwili ogołocę go ze wszystkiego co i tak ma wylądować na złomie - więc raczej cała blacharka oprócz zbiornika paliwa, nad kabiną się będę zastanawiał, ale jest całą pospawana na dole. Przy jakiejś okazji serducho też trafi na stół, do weryfikacji i remontu. Ale temat dopiero ruszy jak znajdę potrzebne korpusy. Jakby ktoś z Was coś posiadał - mile widziane informacje
Lista poszukiwanych części tak na początek z głowy, ale pewnie się będzie to zmieniać:
- korpus tylnego mostu, może być z mechanizmem różnicowym
- korpus skrzyni biegów
- tuleja wałka układu kierowniczego
- maska
- podnośnik (korpus może być sam lub cały)
- 2x kostka zewnętrzna obciążnika wspornika przedniego
- błotniki tylne
- błotniki przednie lub same mocowania starego typu, ewentualnie oryginalne błotniki do Majorka przednie
- biała kierownica
- pomosty w dobrym stanie
- obciążniki tylne
- wspornik deski rozdzielczej
- koła zębate do skrzyni biegów, nowe najlepiej
- wałek ataku, koło ataku i talerzowe oraz mechanizm różnicowy
- podstawa pompy wtryskowej na sprzęgiełko (chociaż na wzór)
- pompa wtryskowa na sprzęgiełko
Na zamianę mogę zaoferować PLN, części do Ursusa C325/C328/C4011 lub Zetor 25/50 Super. W tym również detale trudno dostępne.
Na szczęście po remoncie C-4011 i poszukiwaniu części do niej zostały mi jakieś zegary (może się złoży jeden cały), wewnętrzne obciążniki na wspornik, lampy tylne, kierunkowskazy, lampy przednie, siedzenia, i parę innych drobiazgów.