Strona 1 z 1
Zetor 3011 major
: 22 lut 2022, 22:16
autor: Darekmal72
Hej drodzy użytkownicy. Ostatnio zabrałem się za uszczelnienie przecieków z dekla tylnego mostu mojego majorka. Przy okazji chciałem przejrzeć filtr oleju hydrauliki i pompę hydrauliczną ponieważ działanie hydrauliki nie było za rewelacyjne. Zaglądając od dołu przez otwór po deklu stwierdziłem duży, może nawet 5 milimetrowy luz na łożyskach mechanizmu różnicowego .Okazało się ,że koło talerzowe przesuwając się w prawo przetarło metalowy przewód hydrauliczny i zrobił się w niej mały otwór. Tu moje pytanie, czy luz wzdłużny na tych łożyskach można regulować czy raczej wymiana łożysk na nowe? Drugie pytanie z tym metalowym przewodem, czy można go wyjąć wymienić ?
Re: Zetor 3011 major
: 23 lut 2022, 8:10
autor: Ursus
Oczywiście, łożyska stożkowe można regulować - ale jeśli tam jest wina regulacji a zużycia - to lepiej wymienić, szczególnie jak długo z takim luzem to jeździło - jednak teraz można tylko wróżyć, może się poluzowały nakrętki regulacyjne. I tak obie zwolnice trzeba zdejmować i podnośnik do regulacji.
Wymiana rurki jest możliwa, ale nie taka prosta, może łatwiej po demontażu mechanizmu będzie Ci pospawać ?
Re: Zetor 3011 major
: 23 lut 2022, 18:57
autor: Darekmal72
Dzięki za podpowiedź ,po przemyśleniu kwestii chyba spawanie tej rurki będzie logicznym rozwiązaniem chociaż widziałem na yt film gdzie ktoś tę rurkę wymienia ale to raczej takie rzemieślnicze rzeźbiarstwo bez gwarancji szczelności. Pozdrawiam