T150K płyny eksploatacyjne.
: 22 lis 2022, 14:41
Witam serdecznie,
Jestem nowy na forum i pewnie bym tu nie trafił gdyby nie mój nowy nabytek jakim jest ciągnik T150K i związane z nim zapytanie.
Czy ktoś z szanownych Państwa orientuje się jaki winien być olej w układzie wspomagania kierowania tego ciągnika, mam dokumentację i wynika z niej że powinien tam być olej przemysłowy 20 (wrzecionowy 3). Wiem że sprzęt ma swoje lata i pewnie każdy olej jest lepszy niż to co lano kiedyś ale pytanie podstawowe to jaka powinna być jego lepkość ?
O ile do silnika, skrzyni i hydrauliki jest zalecany ten sam tj. M10G czyli zastosuję prawdopodobnie 15W30(podobne właściwości jeśli chodzi o lepkość w 100 stopniach) lub 15W40(nieco większa lepkość ale na pewno mu nie zaszkodzi ), tak do wspomagania nie wiem czy nie lepszy byłby np. hydrauliczny typu HV32 czy po prostu również silnikowy się spisze do tego celu?
Dodam, że posiadam dwa takie czołgi z czego jeden ma wstawiony orbitrol natomiast drugi posiada jeszcze oryginalny serwomechanizm, dobrze by było gdyby dany olej pasował do obydwu systemów wspomagania ze względów ekonomicznych.
Jestem nowy na forum i pewnie bym tu nie trafił gdyby nie mój nowy nabytek jakim jest ciągnik T150K i związane z nim zapytanie.
Czy ktoś z szanownych Państwa orientuje się jaki winien być olej w układzie wspomagania kierowania tego ciągnika, mam dokumentację i wynika z niej że powinien tam być olej przemysłowy 20 (wrzecionowy 3). Wiem że sprzęt ma swoje lata i pewnie każdy olej jest lepszy niż to co lano kiedyś ale pytanie podstawowe to jaka powinna być jego lepkość ?
O ile do silnika, skrzyni i hydrauliki jest zalecany ten sam tj. M10G czyli zastosuję prawdopodobnie 15W30(podobne właściwości jeśli chodzi o lepkość w 100 stopniach) lub 15W40(nieco większa lepkość ale na pewno mu nie zaszkodzi ), tak do wspomagania nie wiem czy nie lepszy byłby np. hydrauliczny typu HV32 czy po prostu również silnikowy się spisze do tego celu?
Dodam, że posiadam dwa takie czołgi z czego jeden ma wstawiony orbitrol natomiast drugi posiada jeszcze oryginalny serwomechanizm, dobrze by było gdyby dany olej pasował do obydwu systemów wspomagania ze względów ekonomicznych.