Witam, ostatnimi czasy zakupiłem skrzynię Dzika-2. Stan oceniam na db+, wałek atakujący nie naruszony, brak luzów na osiach i łożyskach. Jednak drażni mnie luz wzdłużny ok 2mm na wałku sprzęgłowym. Czy wystarczy dobić łożysko oporowe? (Pierścień zewnętrzny wystaje o te 2mm poza korpus) Czy bawić się w jakieś podkładki?
Poniżej podsyłam zdjęcie.
Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Mógłbyś nagrać ten luz? Co w czym Ci pracuje tak?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Generalnie cały wałek pracuję tak w obydwu łożyskach, luzu praktycznie nie ma (góra, dół i boki), tylko ten wzdłużny
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Mówiąc szczerze nie miałem nigdy takiego przypadku. Jak obie tuleje łożyskowe są prawidłowo osadzone, to w zasadzie tam nie ma gdzie się wzdłuż przesunąć. Inna sprawa, że wałek nie powinien tak luźno w łożysko wchodzić, bo jeśli dobrze widzę, to nie łożyska się przesuwają, ale wałek w łożyskach? Ktoś go pewnie szlifował żeby łatwiej zamontować, a skośne zęby mogą powodować tendencję do szarpania nim.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 10 maja 2022, 10:41
Re: Dzik-2 usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym
Nie ma tam jakiegoś zabezpieczenia? Może po złożeniu sprzęgła ten luz sie kasuje?