Generalnie również zauważyłem ogromny napływ tej drobnicy z holandii/niemiec/szwecji itd. Poza blokiem/głowicą/wałem wszystkie części są ogólnodostępne. Ja szykując się do pierwszego remontu znalazłem pierwszą lepszą hurtownię sprzedającą części do case ih w google, zadzwoniłem, popytałem o części, których potrzebowałem i wszystko było do ściągnięcia. Oczywiście trzeba się liczyć z czasem oczekiwania od 2tygodni do nawet 3m-cy za mniej dostępne części.
Wiele elementów silnika jest zamiennych z dieslami mercedesa choć w tej kwestii dobierałem jedynie końcówki wtryskiwaczy i sekcje pompy więc nie potrafię dokładnie powiedzieć co od czego pasuje.
Podsumowując:
-zestawy naprawcze od ręki
-sprzęgła: tarcze od ręki, docisk do miesiąca, zamienny z częściami deutz
-panewki, uszczelki od ręki
-łożyska: hmm tu może być problem bo np. łożyska przekładni kierowniczej timken mają calowy rozmiar i mi osobiście ściągano je ze stanów
-przy remoncie skrzyni koła zębate można ściągnąć z Niemiec lecz nie wiem jak z kosztami
Co do części używanych mamy w okolicy człowieka, który jeździ co miesiąc po sprzęt, zbiera zamówienia i przywozi co trzeba. W Niemczech te maszyny są równie popularne jak u nas C-328/C-330, oczywiście miejscami ceny to śmiech bo głowice to około 500 euro, bloki również. Z drugiej strony aby rozwalić głowicę trzeba się na prawdę postarać, wszak mnie się udało
Tak czy inaczej, chcąc zrobić remont zrobimy go a ciągniczek będzie śmigał kolejne 30 lat bez rozbierania, są niesamowicie trwałe i bezawaryjne.
Wszystko to tyczy się internationali. W przypadku deutzów, starszych MF itp. nie mam pojęcia gdyż w tym nie siedzę.