S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Czy w silniku po wymianie tulei, tłoków, pierścieni i głowic, przed uruchomieniem i dotarciem kompresja powinna być w przedziale 26-30?
Nikt nie mierzył?
Muszę chyba wymienić manometr bo pokazuje około 10 bar na każdej głowicy.
Nikt nie mierzył?
Muszę chyba wymienić manometr bo pokazuje około 10 bar na każdej głowicy.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Ale jak to mierzysz ? Bo nie rozumiem stwierdzenia przed uruchomieniem. Pomiaru dokonuje się na silniku rozgrzanym do temp pracy. Zanim się wszystko ułoży to napewno będzie mniejsza kompresja ale nie 10 bar. Może manometr jest dobry tylko przyrząd do pomiaru gdzieś ma nieszczelność.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Przyrząd szczelny. Nie mogę go rozgrzać bo jeszcze nie zamontowana pompa wtryskowa. Nalany olej i założony rozrusznik, żeby od czasu do czasu rozprowadzić olej. Próbowałem na innym manometrze ale bez zaworka zwrotnego ( bo gwint nie pasował do wężyka) czyli nie zatrzymywała się wskazówka i skakała do 13 bar. Widziałem na filmach ze wskazówka od razu nie wskakuje na np. 25 tylko powoli rośnie więc muszę zmienić manometr i sprawdzić. A ile może być na silniku zaraz po remoncie na zimno? Czy na to nie ma co patrzeć?
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Kurde ciężko stwierdzić może się ktoś jeszcze wypowie. Generalnie około tych 20 powinno być żeby dobrze palił. Załóż pompę odpal zagrzej do temp roboczej i wtedy mierz. I napewno od razu nie będzie 30 bar. Musi się wszystko ułożyć. Ja jak robiłem swojego zetorka to zagadał po 5 sekundach przy pierwszym odpaleniu.Nic nie mierzyłem bo wg mnie jest dobrze a przede wszystkim za wcześnie.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Dywagacje bez sensu, po prostu nie zmierzyles poprawnie kompresji.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Sprawny manometr w adapterze z zaworem zwrotnym., taki by nie powiekszyc komory sprezania. Akumulator w idealnym stanie i krecisz rozrusznikiem az cisnienie przestanie narastac.
Ja mam zrobiony przyrzad z korpusu wtryskiwacza, a w miejsu rozpylacza jest zawor zwrotny.
Ja mam zrobiony przyrzad z korpusu wtryskiwacza, a w miejsu rozpylacza jest zawor zwrotny.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Dokładnie taki sam przyrząd posiadam. Manometr z zaworem zwrotnym i całym zestawem pierdółek kupiłem na Olx używany. Sprawdzę na drugim ciągniku ale wydaje mi się, że mocno zaniża. Gdy wkręciłem wszystkie wtryski to kompresja była fest bo rozrusznik miał co robić. Akumulator Ok.Martek pisze: ↑28 lut 2024, 22:30 Sprawny manometr w adapterze z zaworem zwrotnym., taki by nie powiekszyc komory sprezania. Akumulator w idealnym stanie i krecisz rozrusznikiem az cisnienie przestanie narastac.
Ja mam zrobiony przyrzad z korpusu wtryskiwacza, a w miejsu rozpylacza jest zawor zwrotny.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
no za duzo rzeczy tam nie ma do zepsucia
uszkodzony manometr, zawór lub nieszczelność w miejscu podłączenia przyrządu, przykręć na nową uszczelkę pod miedzianą pod wtryskiwacze i powinno byc git.
uszkodzony manometr, zawór lub nieszczelność w miejscu podłączenia przyrządu, przykręć na nową uszczelkę pod miedzianą pod wtryskiwacze i powinno byc git.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Tylko manometr. Cała reszta zrobiona dobrze. Jutro może uda mi się go sprawdzić.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Bezpośrednio po remoncie przed uruchomieniem pomiar ciśnienia nie ma w sumie sensu. Pierścienie opierają się na nierównościach po honowania które zaraz częściowo znikną, silnik kręci wolniej bo mamy zwiększone tarcie. Ważniejsze przy składaniu pomierzyć wszystkie luzy, pasowania i sprawdzić ustawienia.
Jak pochodzi trochę, to można mierzyć i porównywać ciśnienia, czy patrzeć jak się zmieniają. Jeszcze nie widziałem mechanika który mierzy ciśnienie bezpośrednio po złożeniu bez uruchomienia.
Jak pochodzi trochę, to można mierzyć i porównywać ciśnienia, czy patrzeć jak się zmieniają. Jeszcze nie widziałem mechanika który mierzy ciśnienie bezpośrednio po złożeniu bez uruchomienia.
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
Owszem, dla własnej ciekawości można mierzyć, ale też uważam, że w zasadzie niewiele może nam to powiedzieć.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: S4001. C-4011. Kompresja silnika po remoncie.
To dobrze bo już myślałem, że coś zrobiłem nie tak. Staram się robić jak najlepiej i na możliwie dobrych częściach. Większość rzeczy zrobiłem dzięki Wam czytając Wasze posty. Gdyby nie to forum chyba bym się nie brał za remont. Znam dużo osób, które miały, naprawiały ciągniki ale jak spytać o coś to każdy mówi co innego. Jak już uruchomię silnik i wszystko się ułoży, dotrze wtedy zmierzę.