Witam planuje zakup TV521 chciałbym się dowoedziec jak najwiecej na temat tego traktora zakladam temat bo ngdzie nie moge znalezc jaki to ma uciag... mam droge asfaltowa pod gore dosc duza i chcialbym czasem beczke 1000l z woda pociagnac taki tomo bylby idealny tylko zastanawia mnie czy sobie poradzi, ciapek z silnikiem s7 skrzynia zuk i most zuk zostal sprzedany bo nie dal rady wogole jak dostepnosc czesci oraz awaryjnosc ? Niech sie wypowie ktos kto mial badz ma
SeBoss21 pisze: ↑24 lut 2019, 22:21
Witam planuje zakup TV521 chciałbym się dowoedziec jak najwiecej na temat tego traktora zakladam temat bo ngdzie nie moge znalezc jaki to ma uciag... mam droge asfaltowa pod gore dosc duza i chcialbym czasem beczke 1000l z woda pociagnac taki tomo bylby idealny tylko zastanawia mnie czy sobie poradzi, ciapek z silnikiem s7 skrzynia zuk i most zuk zostal sprzedany bo nie dal rady wogole jak dostepnosc czesci oraz awaryjnosc ? Niech sie wypowie ktos kto mial badz ma
Miałem i zamieniłem na C-325 ze względu na niską masę. Mocy mu nie brakuje (21KM) lecz przy większym ładunku na przyczepce TV521 się zakopywał. Współpracuje tylko z dedykowanymi narzędziami lub przerobionymi od małych Japońców. Spalanie bardzo niskie. Potrzebuje mocnego akumulatora - mi startował dopiero z 100Ah
SeBoss21 pisze: ↑24 lut 2019, 22:21
Witam planuje zakup TV521 chciałbym się dowoedziec jak najwiecej na temat tego traktora zakladam temat bo ngdzie nie moge znalezc jaki to ma uciag... mam droge asfaltowa pod gore dosc duza i chcialbym czasem beczke 1000l z woda pociagnac taki tomo bylby idealny tylko zastanawia mnie czy sobie poradzi, ciapek z silnikiem s7 skrzynia zuk i most zuk zostal sprzedany bo nie dal rady wogole jak dostepnosc czesci oraz awaryjnosc ? Niech sie wypowie ktos kto mial badz ma
Miałem i zamieniłem na C-325 ze względu na niską masę. Mocy mu nie brakuje (21KM) lecz przy większym ładunku na przyczepce TV521 się zakopywał. Współpracuje tylko z dedykowanymi narzędziami lub przerobionymi od małych Japońców. Spalanie bardzo niskie. Potrzebuje mocnego akumulatora - mi startował dopiero z 100Ah
faktycznie akumulator spory, myślisz że zbiornik 1000l na przyczepce jednoosiowej pociągnie pod dość sporą góre lecz po asfalcie ?
McGali pisze: ↑27 lut 2019, 15:24 faktycznie akumulator spory, myślisz że zbiornik 1000l na przyczepce jednoosiowej pociągnie pod dość sporą góre lecz po asfalcie ?
Pociągnąć to spokojnie pociągnie! Pewnie i pociągnąłby także Elpol K1 (20KM) i podobna masa a sprzęt myślę że fajniejszy za podobną cenę
1000 litrów + przyczepa to minimum 1,5 tony. Powinien dać radę pod warunkiem że góra nie jest bardzo stroma. Inna rzecz że to silnik z jednym garem więc mimo stosunkowo dużej mocy będzie go dławić. Dlatego małe biegi i spore obroty trzeba dać. Poza tym ciecze są paskudne w transporcie. Dobrze przeważnie dyszel i da radę. Olej z góry dupków co będą dogadywać jak się będziesz wlókł na 2. Biegu raczej nie zmienisz w czasie podjazdu.
Podpinam się by nie mnożyć tematów. Jestem uradowanym posiadaczem „Tomcio” 521. Drążek gazu jest w moim egzemplarzu wynalazkiem poprzedniego właściciela lub jakiegoś majstra. Natomiast na lewo od kierownicy mam otwór i całość konstrukcji, w którą zamontować mogę oryginalny zamysł producentów w tej materii, i do takiego montażu się przymierzam. Nie wiem tylko czy w Internecie kupie wszystkie niezbędne część by cały mechanizm drążka gazu zmontować. Przypuszczam, że moje wątpliwości rozwiałby katalog części. Poratujecie chłopaki jaka cyfrową wersją?
Kolejna kwestia to pałąk bezpieczeństwa. Widziałem, że do tv-521 montowane są zagranicami popularne 2 wzory. W naszym kraju to chyba rzadkość więc spróbuje sam coś pospawać. Nie wiem, gdzie oni to mocują. Ja wymyśliłem, że złapie taka ramę skręcając ją między tylnym mostem a zaczepem przyczepy. To znaczy odkręcę zaczep przyczepy, w to miejsce wejdzie blacha z otworami tam, gdzie śruby a całość dokręcę na powrót zaczepem przyczepy. Być może jeszcze dokręcę to również do tych samych śrub otaczającym WOM oraz złapie się do podstawy siedzenia. Może ma ktoś jakieś rozwiązania i podzieli się fotografiami w celu inspiracji.
I na koniec mocowanie pługa/spycha. Na wielu fotografiach w Internecie widzę takie pługi. Choć ona sam nie jest mi potrzeby to widzę zastosowanie dla mocowania jakie w nim występuje. Jest ono gdzieś podpięte w okolicy przedniego mostu czy osi kół. Natomiast nigdy nie widziałem tego pługa i nie wiem, jak to rozwiązano. Na fotografiach w Internecie mocowanie znika gdzieś za kołem i nie widać, jak jest dokręcone do ciągnika. Może ma ktoś fotografie tego mocowania bym nie odkrywał koła na nowo.
Bolszewik pisze: ↑05 lis 2019, 17:05
Daj adres to wyślę Ci instr.
Poszło na priw. Dzięki za odzew
Bolszewik pisze: ↑05 lis 2019, 17:05
Mocowanie jest w formie obejmy półosi.
Tak właśnie kombinuje. Pomyślałem że jest jakiś inny, prostrzy sposób na jaki nie wpadłem. Ale skoro trzeba zmajstrować obejmę to będę coś w tym kierunku rzeźbił.
nie chce zAkładać nowego postu a mam pytanie.
W moim tv521 WOM kręci się w odwrotnym kierunku niż w ursusach i zetorach. To normalne czy ktoś go żle złożył. Jeśli to drugie to gdzie może tkwic błąd?
Dzięki. W związku z tym samym. Czy są jakieś przekładnie, które można by zamontować na cienkim WOM od tego ciagniczka, a wyjście, żeby miały z odwrotnym kierunkiem obrotów i na normalny duży wieloklin.
Chcę tez zamontować wspomaganie. Czy orbitrol właczyc w szereg z rozdzielaczem, czy konieczna jest druga pompa.
Mój kolega kupował taką przekładnię do japońskiego minitraktorka.Końcówki zmieniające rozmiar wałka też są dostępne.Podłączenie wspomagania do wspólnej pompy,to zły pomysł.