T-25 Władimirec - różne problemy
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Szanowni Koledzy, miałem awarię w moim T25 , pękł zawór dolotowy. Zakładam nowy zestaw naprawczy i mam pytanie. Jak mają być założone pierścienie na tłok. Kolejność znam i znakami do góry. Wyczytałem w instrukcji : zamki przesunięte co 90 stopni i żeby nie pokrywały się z otworem sworznia. Ale mam problem jak założyć pierścienie zgarniające. Składają się z trzech części : blaszki z poziomymi otworami , pierścienia gładkiego , pierścienia z wyżłobieniami. Jak je założyć ? , W którym miejscu blaszka ma mieć łączenie ( na jakiś fotografiach widziałem że pod sworzniem) Zamki połówek pierścieni zgarniających w tym samym miejscu czy też przesunięte względem siebie.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Uszczelniające przesunięte co 120 st. bo są trzy.
Takie ?
http://www.sklepkisiel.pl/o,14899,T_25_ ... Rosja.html
Blaszka jakoś od środka, miałem u siebie te ze sprężynką.
Zgarniające co 180 bo są dwa.
Takie ?
http://www.sklepkisiel.pl/o,14899,T_25_ ... Rosja.html
Blaszka jakoś od środka, miałem u siebie te ze sprężynką.
Zgarniające co 180 bo są dwa.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Pierścienie mam takie jak na zdjęciu z postu w Bolszewika Właśnie chodzi mi o zgarniające , jeden pierścień składa się z dwóch części (dwóch kółek) jedno jest gładkie i ma znak jak ma być umieszczone a drugie kółko ma wyżłobienia i żadnego znaku. I nie wiem jak je dać na tłok. Wyżłobieniami na dół (do wału) czy do góry ( głowicy) , oraz czy zamki połówek też przesunąć,żeby się nie pokrywały , czy potraktować jako jeden pierścień i przesunąć co 180.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Ta blaszka to "rozpierak", jej zamek nie powinien pokrywać się z zamkiem pierścienia na który pracuje.
Jednak nie ma tu co przesadzać wystarczy trochę przesunąć.
Gładkim do góry.
Tak mi się wydaje niech mnie ktoś poprawi.
Jednak nie ma tu co przesadzać wystarczy trochę przesunąć.
Gładkim do góry.
Tak mi się wydaje niech mnie ktoś poprawi.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Pierścień zgarniający zakłada się w następujący sposób: w górną część rowka pierścień z naciętymi rysami skierowanymi do dołu, a w dolną część pierścień bez nacięć, zamki co 90 stopni tak żeby nie wypadały na otwory korbowodu, połówki zgarniającego można co 180 stopni.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Szanowni Koledzy .Jak pisałem wcześniej ,w jesieni w moim T25 wymieniłem na nowe cylindry,tłoki i pierścienie. Mam pytanie czy taki zestaw wymaga dotarcia. A pytam bo wystąpił u mnie taki problem. Bardzo mi się grzeją cylindry. Jeździłem T25 w zimie to się nic nie działo , ale to były tylko krótkie jazdy. Dzisiaj wyjechałem w pole z kultywatorem to traktor tak się zagrzał ,że skasowały się luzy na zaworach i traktor zgasł. Poczekałem do wystygnięcia traktor odpalił bez problemu. Popracowałem nim chwilę ale nie chciałem doprowadzić do przegrzania silnika to sobie odpuściłem. Tak ,że pytam czy trzeba docierać pierścienie , jeśli tak to jak długo (ile paliwa ze zbiornika). Czy dodać też do oleju napędowego Mixolu. W którymś poście było napisane że poprawia pracę silnika. Czy zwiększyć luz na zaworach z 0,3 mm na więcej. Proszę o porady.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Zbrodnia ....
10 mth jazda luzem ewentualnie postawić na średnich obrotach i niech chodzi - wymiana oleju.
Potem kolejne 10 - 20 mth lekkich prac, ewentualnie jazda.
Kultywator po jakiś 40 - 50 mth to chyba najcięższa możliwa praca.
10 mth jazda luzem ewentualnie postawić na średnich obrotach i niech chodzi - wymiana oleju.
Potem kolejne 10 - 20 mth lekkich prac, ewentualnie jazda.
Kultywator po jakiś 40 - 50 mth to chyba najcięższa możliwa praca.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Dzięki za odpowiedź , dobrze napisane "zbrodnia" miałem najechane 20 mth myślałem ,że wystarczy, kultywator puszczony płytko, ale nie wystarczyło. Gdzieś wyczytałem ,że "pyrkanie" na luzie niewiele daje lepiej jeździć z niewielkim ładunkiem. No i w instrukcji napisali że nie zaleca się pozostawiania ciągnika na chodzie dłużej niż 15 minut
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Swojego wyprowadziłem do sadu i natłukł z 5 mth. Oczywiście nie na jeden raz. W międzyczasie oczywiście jeździłem nim dla zabawy.
Olej wymieniałem po 10 potem po 30 coś koło tego. Teraz to w sumie częściej bo rok do roku nie nabije nawet 30 mth.
Olej wymieniałem po 10 potem po 30 coś koło tego. Teraz to w sumie częściej bo rok do roku nie nabije nawet 30 mth.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Od jutra zaczynam docieranie "wyprowadzanie do sadu" , potem przejażdżki z przyczepką po wsi. Nabicie 40-50 mth zajmie mi pewnie całe lato. Pozdrawiam
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Tylko bez przesady, to nie jajo *rolleyes*
Ale kultywator, ciężka orkę i zrywkę w lesie odpuść
Ale kultywator, ciężka orkę i zrywkę w lesie odpuść
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
proszę o pomoc, odziedziczyłem po ojcu t25 z 1994 roku i mam problem z wymiana oleju w pompie podnośnika. Tak jak kolega Bolszewik zamieścił fotkę wlew oleju jest od góry (taka śruba) natomiast od sprawdzenia poziomu oleju w pompie jest od sruba z boku pompy , natomiast spust oleju śrubą w obudowie sprzęgla. U mnie nie ma tej sruby którą wlewa się olej, jest tyklo niżej śruba odpowietrznika.
dodam że moja wersja jest z oryginalną kabiną w której było ogrzewanie zasilane olejem z pompy. ojciec wymontował całe to ustrojstwo bo i tak nie grzało, czy może w przypadku kiedy jest ogrzewanie to wlew oleju jest gdzie indziej? I drugie pytanie gdzie mam szukać śruby którą sprawdza się poziom oleju w skrzyni? Bo tutaj znowu na zdjęciu Bolszewika widać śrubę z boku skrzyni(po drugiej stronie skrzyni niż wlew oleju) u mnie takiej śruby nie ma a dodatkowo spust oleju jest mocno cofnięty tzn z tyłu skrzyni porównując to zdjęcia skrzyni które zamiescił Bolszewik.
dodam że moja wersja jest z oryginalną kabiną w której było ogrzewanie zasilane olejem z pompy. ojciec wymontował całe to ustrojstwo bo i tak nie grzało, czy może w przypadku kiedy jest ogrzewanie to wlew oleju jest gdzie indziej? I drugie pytanie gdzie mam szukać śruby którą sprawdza się poziom oleju w skrzyni? Bo tutaj znowu na zdjęciu Bolszewika widać śrubę z boku skrzyni(po drugiej stronie skrzyni niż wlew oleju) u mnie takiej śruby nie ma a dodatkowo spust oleju jest mocno cofnięty tzn z tyłu skrzyni porównując to zdjęcia skrzyni które zamiescił Bolszewik.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Obfotografuj swojego i wstaw zdjęcia ....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
no kurcze tu może być problem bo dopiero będę w przyszłym miesiącu u mamy, ale patrząc na zdjęcia wersji t25 leda to własciwie maja wersja jest tak samo zrobiona jak t25 leda tylko jescze z oryginalą kabiną i malowaniem na czerwono, ale już np. z dostawioną sprężarką i nową deską, dodatkowo z filtrem oleju w którym wymienia się wkład a nie płucze i dodatkowo świece żarowe są w silniku. to tyle co mogę teraz napisać. Czy jest może gdzieś dostępna instrukcja do t255 leda, bo ja nigdzie nie znalazłem
dobra olej wymieniłem na zasadzie spuszczenia go i nalaniu nowego poprzez otwór gdzie sprawdza się poziom oleju w pompie. Mam natomiast pytanie gdzie sprwadza się poziom oleju w skrzyni, bo mam inną skrzynię niż ta pokazana przez kolegów. W miejscu gdzie zaznaczono miejsce gdzie sprawdza się poziom oleju ja nie mam żadnej śruby. Zdjęcia skrzyni wysłałem do admina to poproszę o wklejenie ich.
dobra olej wymieniłem na zasadzie spuszczenia go i nalaniu nowego poprzez otwór gdzie sprawdza się poziom oleju w pompie. Mam natomiast pytanie gdzie sprwadza się poziom oleju w skrzyni, bo mam inną skrzynię niż ta pokazana przez kolegów. W miejscu gdzie zaznaczono miejsce gdzie sprawdza się poziom oleju ja nie mam żadnej śruby. Zdjęcia skrzyni wysłałem do admina to poproszę o wklejenie ich.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Jeśli chodzi o olej w skrzyni biegów. Wlew oleju drugie zdjęcie, jest za gumowym wężem.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
ok, wlew mamy zidentyfikowany, ale gdzie ta miarka poziomu oleju?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Stawiasz traktor na równym i lejesz po brzeg wlewu.
Pytania o pozostałe - brak zdjęć ....
Pytania o pozostałe - brak zdjęć ....
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 sie 2015, 14:21
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witam,sorry ze tutaj pisze ale juz nie wiem co mam robic a mianowicie mam problem z moim wladkiem z 83 roku. Pare dni temu odpalalem Wladka ( troszke juz slaby byl aku ale wczesniej te z nie bylo problemu z odpaleniem na jeszcze slabszym aku)a on w sumie odpalil ale chyba zlapal lewe obroty bo zadymilo sie nie z tlumika a spod maski cos zastukalo w silniku i po 2 sekundach zgasl.Za drugim razem juz nan doladowanym aku ssilnik kreci i po wcisnieciu odpreznika ciagnik nie odpala ,kreci dalej ale nie pali. Nic wtedy nie stuka z tlumika wychodzi dymek ale nic wiecej.
ktos ma jakis pomysl co sie moglo stac???
ktos ma jakis pomysl co sie moglo stac???
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Odprężnik sprawny ?