Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: krakerss »

Witam
Nie interesuje mnie ogólnie temat Zetora nie pokochałem tej marki ale myślę że Twoje wywody dowody fakty mity etc. burzą formułę forum. To miejsce do merytorycznych pytań i odpowiedzi a nie referaty. Wydaje mi się że jeśli chcesz bawić się w dochodzenia napisz artykuł który może Paweł zamieści na forum, ale pisanie w jednym z wątków o swoich przemyśleniach uważam osobiście za męczące.
Awatar użytkownika
Boniek
Posty: 166
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:38

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Boniek »

Mars napisał/a:
Od kilkunastu dni mam wstępne wyniki badań, ale nie bardzo jetem chętny je udostępnić. Chodzi wyłącznie o to, że z całą pewnością mogą się one nie spodobać niektórym z nas, a ja nie chcę sobie robić wrogów. Niestety fakty mówią same za siebie, a ja nie będę naginał wyników tych badań. Kolejna sprawa, to nie przyjmuję do wiadomości innych argumentów jak fakty i dowody w postaci zdjęć lub potwierdzonych opisów ze zdjęciami, więc jeżeli ktoś chce podważyć lub kwestionować wyniki moich badań, to wyłącznie na podstawie faktów, a nie przypuszczeń lub domyślania się. Teraz pewnie posypią się na mnie gromy, ale mówi się trudno.
Matko... jak Macierewicz...
Jak można cokolwiek kwestionować skoro nie chcesz ich udostępnić?
Zacznij od tego żeby je opublikować a potem się broń... bo póki co to tylko gadanie, gadanie, gadanie...
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

Boniek napisał/a:
Mars napisał/a:
Od kilkunastu dni mam wstępne wyniki badań, ale nie bardzo jetem chętny je udostępnić. Chodzi wyłącznie o to, że z całą pewnością mogą się one nie spodobać niektórym z nas, a ja nie chcę sobie robić wrogów. Niestety fakty mówią same za siebie, a ja nie będę naginał wyników tych badań. Kolejna sprawa, to nie przyjmuję do wiadomości innych argumentów jak fakty i dowody w postaci zdjęć lub potwierdzonych opisów ze zdjęciami, więc jeżeli ktoś chce podważyć lub kwestionować wyniki moich badań, to wyłącznie na podstawie faktów, a nie przypuszczeń lub domyślania się. Teraz pewnie posypią się na mnie gromy, ale mówi się trudno.
Matko... jak Macierewicz...
Jak można cokolwiek kwestionować skoro nie chcesz ich udostępnić?
Zacznij od tego żeby je opublikować a potem się broń... bo póki co to tylko gadanie, gadanie, gadanie...
Polityki w to nie mieszaj, osobiście szanuję Macierewicza, za to, że jest politykiem wyrazistym, a nie mameją z pomyjami jak większość.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: marek »

Mam prośbę do adminów . Usuńcie to nazwisko, bo byłem po śniadaniu i zrobiło mi się niedobrze.Szanuję to forum, ale bez takich nazwisk.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

marek napisał/a:
Mam prośbę do adminów . Usuńcie to nazwisko, bo byłem po śniadaniu i zrobiło mi się niedobrze.Szanuję to forum, ale bez takich nazwisk.
:D Rozumiem Cię :) ale zostawię to dla zachowania ciągłości dyskusji :D

Co do "badań" Marsa - mam swoje zdanie na pewne tematy. Tym co teraz napisałeś utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że to zamieszanie związane z wysyłaniem zdjęć itd to było tylko zwykłe bicie piany, a efektów zero?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: drandrzej »

no cóż - kazda próba dotarcia do rozświetlenia mroków jest cenna .

póki co moim skromnym zdaniem zamiast badania napisąłbym domniemania/podejrzenia/usiłowania zbliżenia sie do rzeczywistości .

badając szczegoły przy malej dokumentacji ogółu a używając statystyki człowiek idący z psem na spacer posiada 3 nogi , sporą ilość sierści i ślini się na dźwięk miski .

jedynym udokumentownym dla mnie wyznacznikiem póki co jest lista numer/rocznik - a żeby dyskutowac z dokumentem trzeba miec - jeszcze lepsze dokumenty :p

dawaj zatem Marek informacje co Twoim zdaniem się Tobie wydaje - bo kazdy ma prawo do swego opisu rzeczywistości - podobnie jak reszta do oceny tej prezentacji - nie bojac sie o nasze światopoglądy bo - jeśli o mnie chodzi - spokojnie dam sobie radę i nie dam się ta paczką info przytłoczyć - podobnie jak reszta na tym forum :p

przy tym wszystkim badanie nie powinno mieć na celu udowodnienia żadnej tezy postawionej sobie choćby w domyśle - a różne rzeczy już widziałem- Bombajków z hydrauliką '48 na miekkim przodzie , Lanzów w ktorych tyle lanza ile nieprzepalonego oleum z wydechu mojego lanza pluneło na ten twór , łacznie z zetorkiem '46 z boćkowym silnikiem prezentowanym dumnie na Wilkowickim trawniku ... .
lepper_pl
Posty: 8
Rejestracja: 14 paź 2014, 17:27

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lepper_pl »

a czy w całej tej przepychance ktoś mi podpowie jakie są wymiary simeringu wałka sprzęgłowego- jeżeli ktoś pamięta oczywiście. niestety nie mam czym zmierzyć zewnętrznej średnicy gdyż suwmiarka się nie mieści w bloku a zwykłą calówką wyszło mi 58mm. starego nie mogę zmierzyć gdyż był założony jakiś mniejszy i osadzony na izolacje ot taki drut patent*comfort*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Jutro Ci odpowiem - nie chcę wprowadzić Cię niechcący w błąd, a w tej chwili nie mam pod ręką ściągi ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Dzisiaj korzystając z ciepłego dnia kilka godzin pracowałem nad Zetorkiem. Potrzebuję pewnej porady. Mianowicie, w którymś poście Ursus napisał, że wykręcając śrubki na pompie wtryskowej, te obok śrubki odpowietrzającej, można rozregulować sekcje wtryskowe. Otóż nie będę ukrywał, że nieświadom tego śrubki te kiedyś odkręciłem chcąc odpowietrzyć pompę. Dzisiaj założyłem nową głowicę, nowe końcówki wtryskiwacza, wyregulowane, wszystko cacy ,silnik odpalił bez problemów. jednakże co jakiś czas początkowo z drugiego cylindra , póżniej z pierwszego pojawia się na wydechu biały dym. Dzieje się tak wtedy kiedy silnik osiągnie już zadane mu przez pompę obroty i regulator zmniejsza dawkę paliwa. Nie jest to regularne zjawisko ale niestety częste. Doszedłem do wniosku, że to jest wina pompy i może to właśnie wykręcenie tych śrub spowodowało taki efekt. Natomiast biały dym nie występuję nigdy podczas dodawania gazu i nabierania obrotów przez silnik. Co Wy na to??
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Może tak się zdarzyć, ale jak silnik pracuje na wolnych obrotach lub szybszych, ale jednakowych? (nie rosnących i nie malejących). Równo chodzi?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

No własnie nierówno. Ten wydech białego dymu jest nie tylko widzialny ale i słyszalny. Postawilismy diagnozę, że sekcje chyba są wyrobione i nie dają rady małymi dawkami paliwa wtryskom ustawionym na 125atm . Z chwilą gdy dawka jest wieksza, ten wtrysk jest jako taki i wszystko jest ok. Szkoda że nie pomyślalem aby trochę zelżyć z tego cisnienia 125. Ciekawe jaki byłby efekt.....



Dalej sprawa pompy wtryskowej. Nie obejdzie się bez jej demontażu i wymiany sekcji i regulacji. Jeszcze nie dawno nie miałem wyobrażni czym ustawiamy początek wtrysku. Teraz kiedy wiem już jak to się robi, mam watpliwości w jaki sposób to robimy. Wygląda na to, że za każdym razem aby zmienić długość popychacza trzeba odkręcić cały korpus pompy....Metoda dość czasochłonna.....Chyba że ktoś mi podpowie lepszy sposób..*pray*
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Nie trzeba odkręcać całej pompy tylko po zdjęciu pokrywki:
https://plus.google.com/photos/11487820 ... 4525574910
Ustawiające sobie popychacz w pozycji maksymalnego wysunięcia i dwoma cienkimi kluczami kręcić.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Nie mogę znależć....ktoś kiedyś pięknie opisał jak regulować początek wtrysku w Zetorku i gdzie szukać znaków...
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Znaki mają być na kole zamachowym 15 i 30
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Wiesiek napisał/a:
No własnie nierówno. Ten wydech białego dymu jest nie tylko widzialny ale i słyszalny. Postawilismy diagnozę, że sekcje chyba są wyrobione i nie dają rady małymi dawkami paliwa wtryskom ustawionym na 125atm . Z chwilą gdy dawka jest wieksza, ten wtrysk jest jako taki i wszystko jest ok. Szkoda że nie pomyślalem aby trochę zelżyć z tego cisnienia 125. Ciekawe jaki byłby efekt.....



Dalej sprawa pompy wtryskowej. Nie obejdzie się bez jej demontażu i wymiany sekcji i regulacji. Jeszcze nie dawno nie miałem wyobrażni czym ustawiamy początek wtrysku. Teraz kiedy wiem już jak to się robi, mam watpliwości w jaki sposób to robimy. Wygląda na to, że za każdym razem aby zmienić długość popychacza trzeba odkręcić cały korpus pompy....Metoda dość czasochłonna.....Chyba że ktoś mi podpowie lepszy sposób..*pray*
Raczej nie sekcje, a być może zaworki zwrotne nie są w stanie utrzymać. Zacząłbym od nich - tym bardziej, że łatwiej je wymienić niż sekcje.

Co do ustawienia wtrysku - tak jak już napisano, ustawia się popychacze nawet na założonej pompie. Trzeba do tego cienkie, odpowiednio wygięte klucze. Konieczna jest też przezroczysta kapilara, którą montuje się zamiast przewodu wys. ciśnienia i sprawdza początek wtrysku. Może to być fragment starego przewodu z założonym cienkim wężykiem sztywnym i przezroczystym - ale byle jak najcieńszym - wówczas precyzyjnie można sprawdzić skok słupka paliwa.

Znaków można szukać na kole - ale u mnie w większości są nie do odczytania albo ponabijane nowe - dlatego najlepiej ustawiać wg. wału, ale do tego to już trzeba mieć kątomierz specjalny, albo kombinować i robić sobie znaki na kole pasowym.

Sprawdziłbym u Ciebie najpierw wtryski, czy nie leją, potem zaworki zwrotne bym sprawdził i ewentualnie wymienił, a dopiero bawił się sekcjami.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Szam »

A propos wtrysków, to te na filmiku:

http://youtu.be/RKbTYJqS3ho

leją , czy też nie?
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Dziękuję Paweł za dobre rady.
. Spróbuję oczywiście od zaworków, bo zniechęca mnie demontaż pompy. Ale coś podświadomie czuję, że chyba bez tego się nie obejdzie. Są duże luzy sekcji na listwie zębatej. Moim zdaniem nie powinno tego być. Trzymając palcem jedną sekcję, druga ma duży, nieładny luz. Samo to chyba już oddziaływuje na dawki paliwa. Mam korpus drugiej pompy zapasowej i w nim listwa zębata również posiada duże luzy. Trzeba by pewnie wtłoczyć nowe tulejki prowadzące i odpowiednio je rozwiercieć aby to zlikwidować. Myślę, że również wyciągnę sekje i wizualnie sprawdzę ich stan, nawet przez lupę. Podsumowując, zacznę próbować po koleji z pompą która obecnie pracuje w kolejności: 1 -zaworki zwrotne, 2 -demontaż i sprawdzenie wizualne sekcji, 3 -wizualne sprawdzenie mechanizmu regulatora, luzy , sprężyny itd. Zastanawiam się co zrobić z wtryskami, przecież odebrałem je z zakładu gdzie założyli nowe orygnalne zetrowskie koncówki i wyregulowali. Może jeszcze raz dam do sprawdzenia?.....Natomiast przygotuję drugą pompę i dam do regeneracji do pompiarza.Nie pytałem jeszcze gdzie i w jakiej cenie kupi sekcje tłoczące. Czy wogóle są dostepne? Nie wiesz czasem czym się różni regulator obrotów od innego typu Zetorka? Mam i kilka z demontażu i nie bardzo wiem jak ich rozróżnic.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Ale luz ma cylinderek sekcji względem mocowania czy chodzi Ci o to, że te zębatki sekcji mają luz względem listwy? To niestety często się zdarza.

Regulatory są różne, inaczej ustawione. Pierwsze były też dwuzakresowe. Ale najważniejsze aby regulator nie był rozkalibrowany - nadmierne luzy, nierównomiernie ustawione ciężarki itd.

Masz możliwość nakręcić jakiś filmik z pracy ciągnika??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Zębatki sekcji mają luz względem listwy, a co się z tym wiąże luz względem siebie. Trzymasz palcem jedną zębatkę, a drugą możesz śmiało trochę ruszyć w jedną jak i w drugą stronę. Druga sprawa; tłoczek sekcji ma też odrobinę luzu w tulejce obracanej razem z zębatką.
. Może niezbyt fachowo nazywam poszczególne części, ale po kolei: cylinderek sekcji; tłoczek sekcji; zębatka sekcji osadzona na tulejce z wycięciami służącymi do obracania tłoczkiem ; no i listwa zębata.
Poza tym sama listwa zębata też ma luz w swoich tulejkach prowadzących i to generalnie powoduje luzy na zębatkach. Po prostu listwa opadła i spowodowała luzy na zębach.
. Dzisiaj przyjrzałem się dokładniej zaworkom zwrotnym , o których pisałeś. Nie bardzo mi się podobają, a w szczególności teflonowe uszczelki wokół nich. Czy te zaworki są typowe tylko dla Zetora, czy dobierze inne?
. Odnośnie filmu; czy nie ma jakiejś instrukcji jak wrzucić filmik? Wstyd się przyznać.............ale tego nie robiłem.......*blushing* Nagrywam telefonem, (Samsung) ale jak odtwarzam na kompie to nie ma fonii, jak wrzucić w internet to już nie wiem
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Tak, już wiem o czym piszesz :) Ten luz ma prawie każdy Zetor i jeszcze jako tako chodzi. Tylko luz a luz - to różnica, którą naocznie można stwierdzić :) Nie mniej jednak - im mniej luzu w układzie wtryskowym i regulatorze obrotów - tym lepiej dla równomierności pracy silnika.

Zaworki zawsze kupowałem typowo do Zetora - nie wiem czy można je dobrać. W sklepie TRAKTOR w Kaliszu mieli zaworki, ale nie są tanie... Kiedyś firma z Mielca sprzedawała sekcje i zaworki na OLX.pl, ale ostatnio chyba się już nie ogłaszają. Może wyprzedali całą partię.

Co do filmu - najlepiej założyć sobie konto na Youtube.pl, tam potem już wrzucić film jest łatwo. Jak nie ma fonii na kompie, to może coś nie tak z tzw. kodekami - jednak mimo to powinno wydaje mi się na youtubie być ok. Jeśli nie to podpytaj kogoś ze znajomych - niektóre rzeczy tak na forum wytłumaczyć jest ciężko, a dla kogoś kto wie o co chodzi i będzie Ci mógł pomóc na miejscu to 5 minut roboty :)

Przyszło mi do głowy jeszcze coś - wiesz jakie jest ciśnienie na poszczególnych cylindrach? Chodzi mi o kompresje? :p
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ