Zetor 25K Remont silnika

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
spoon
Posty: 12
Rejestracja: 04 lip 2014, 12:04

RE: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: spoon »

No, może i tak, ale bardzo ciężko jest wyjąć te tuleje :/. Samemu raczej sobie nie poradzę. Na razie jestem na etapie składania i nie wiem z jaką siłą trzeba dokręcić głowicę. Są jakieś odpowiednie wartości?



Jaki olej wlać do silnika??
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Podepne się do tematu . Otóż mój zetor po odpaleniu pali tylko na jeden cylinder przez ok minutę . Dymi na czarno , potem wchodzi na obroty i przestaje dymić . Świece żarowe oki . Co moze być przyczyną ? Z góry dziękuje za odpowiedzi na moje zapytanie . Pozdawiam
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9806
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: Ursus »

Nie pali na oba - może dawki nie są równe, może wtryski leją. Odkręć kolektor, zobacz na który nie pali, sprawdź wtryski, kompresję byłoby dobrze zmierzyć :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Dawki raczej dobre . Sam Pawle ustawiałeś :D Chyba ze mechanik coś rozregulował podczas składania . Może wykrece wtryski i sprawdzwdzę na ciągniku kręcąć korbą czy któryś nie leje ? Zauważyłem też że ten z przodu jest mokry , może jest gdzieś nieszczelny i traci ciśnienie kiedy traktorek odpoczywa ? Tylko czy wówczas potrzebowałby prawie minuty żeby dobić ciśnienie ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9806
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: Ursus »

No to jeśli pompa była robiona, wtryski również - to sprawdziłbym kąt wtrysku i kompresje :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Tłoki i cylindry nowe więc kompresja pewnie jest oki . Nie mam pewności co do konta wtrysku czy mechanik dobrze ustwił . Jak to sprawdzić ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9806
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: Ursus »

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Obejrzałem film , przy okazji pozdro dla pana Franka . Z tego co wiem w zetorze kąt ustawia się dla każdego wtrysku osobno . W jaki sposób zmiemić kąty jeśli będą nieodpowiednie ?Bo chyba nie zmieniająć położenie pompy ?
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Oki już wiem . Zralazłem na forum .Jutro się za to biorę .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9806
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: Ursus »

Dwa klucze płaskie, jeden odpowiednio wygięty i oszlifowane, i długością tłoczka zmieniasz. Najlepiej kąt wtrysku ustawiać z użyciem kątomierza oryginalnego - ostatnio taki dostaliśmy po kilku latach bezskutecznych poszukiwań - muszę mu tylko odświeżyć cyferblat :)


Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
robson28
Posty: 16
Rejestracja: 19 maja 2018, 8:46

Re: Zetor 25K Remont silnika

Post autor: robson28 »

Wczoraj sprawdziłem początek wtrysku . Okazało się że był ustawiony nieżle , oba wtryski niecałe 30 st . Ale mam jeszcze watpliwości co do końcówek . Mam DN4S1 , od C 330 . Czy mogą być czy różnią się kątem wtrysku od orginalnych od zetora ?
ODPOWIEDZ