luzy w kierownicy zetor 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: Esiok »

co z tym fantem zrobić?,próbowałem już dawać podkładki do kolumny ale nic to nie dało i jeszcze
na klinie też jest lekki luz*no*
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 844
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: Majo »

Chłopie. Roboty, że głowa boli.
Wiem, bo to przerabiałem ostatnio. Tuleje, osiowanie itp. itd. Powiem Ci, że trzeba mieć cierpliwość, żeby to dobrze zrobić. Mi się udało wytracić luz do ok. 1/10 obrotu kierownicy
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: SEBRIGHT »

U mnie po zrobieniu regeneracji przedniej osi luz zmniejszył się z 1/3 do 1/4 obrotu i dalej tego nie ruszam :D
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
burger
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2015, 10:29

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: burger »

to nie lepiej po prostu oddac do serwisu? Szkoda twojego czasu i nerwow, serio
angy22
Posty: 15
Rejestracja: 14 lip 2013, 12:50

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: angy22 »

Zakładał ktoś przekładnie kierowniczą w T25 z ursusa czy innego bo też mnie trafia z tym luzem co poprawie to z powrotem wraca tulejki,podkładki porobiłem i dalej.Muszę chyba jeszcze raz to rozebrać i przyjrzeć się z kąt to się bierze.
humus
Posty: 5
Rejestracja: 25 cze 2015, 19:04

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: humus »

Zależy gdzie on występuje?
1 Zwrotnice-wymienić tulejki
2 Końcówki drążków-dobrać jakieś i wymienić
3 W kolumnie kierowniczej- jest w miejscu gdzie wychodzi wałek na który wchodzi wąs kierowniczy tuleja mimośrodowa którą należy obrócić tak,aby przybliżyć ślimak do ślimacznicy i w ten sposób likwidujemy luz w kolumnie kierowniczej
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 844
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: Majo »

Dodatkowo luz w kolumnie kierowniczej musisz mieć wytracony na samych tulejach w kolumnie i komorze sprzęgła. Kierownica podczas kręcenia nie może się podnosić ani opadać (zależnie od kierunku kręcenia), ani nie powinna chodzić na boki.

Wał i tulei mimośrodowej nie może mieć luzu poziomego, a dobrze by było gdyby nie było luzu pionowego i przód-tył.
humus
Posty: 5
Rejestracja: 25 cze 2015, 19:04

RE: luzy w kierownicy zetor 25

Post autor: humus »

Nie jest to takie straszne-trzeba sprawdzić luz walka kolumny który jest osadzony w tulei mimośrodowej znajdującej się z lewej strony w miejscu gdzie jest zamontowany wąs kierowniczy.
W przypadku dużego luzu tej tulei należy zdemontować całą kolumnę z bloku łączącego silnik ze skrzynią i dorobić tuleję JEST ONA MIMOŚRODOWA.Jeżeli tutaj nie ma zbyt dużego luzu to luz likwidujemy obracając tą tuleją w prawo lub w lewo teraz pisząc to nie jestem pewny w którą strone,w kołnieżu tej tulei są wycięcia na klucz(nie wiem jak go nazwać,ale jest to taki jak do odkręcania hydrantu),może to iść dosyć ciężko trzeba by tu użyć WD a pużniej nawet przecinaka i młotka.Obracając tę tuleję przybliżamy lub oddalamy ślimak od ślimacznicy przez co powiększamy lub pomniejszamy LUZ KOLUMNY W przypadku wątpliwości slużę poradą.
605299453
ODPOWIEDZ