Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Mam takie pytanko do posiadaczy innych egzemplarzy bądź osób które swego czasu kupowały nowe ciągniki w Agromach itp.

Jak to było ze sprężarką i instalacją pneumatyczną we Władimircu ? Czy można było zamówić wyposażenie w sprężarkę. Wszystkie ciągniki tej serii mają po prawej stronie odlew przystosowany do montażu sprężarki. Widziałem wprawdzie kilka T-25 ze sprężarkami ale były one zazwyczaj adaptowane z C-330. Z rzadka widuje się modele z pełną instalacją pneumatyczną ale czasami się trafiają.

Instrukcje przynajmniej te co mam nic nie mówią o sprężarkach i instalacji pneumatycznej a co za tym idzie możliwości ich zamówienia jako wyposażenia ponad standard.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ar2di2speed
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: ar2di2speed »

Witam mój tata kupił T-25A w 81 roku i za pneumatykę musiał dopłacić extra!ale była to spreżarka polska od c-330 montowana na specjalnym wsporniku za przednim prawym reflektorem:) reszta instalacji tez była polska!(zawór ciśnienia, odolejacz czy zawór hamowania był to zestaw do samodzielnego montażu ale kompletny nawet z paskiem klinowym i kompletem śrub montażowych oprócz tego dostał dwie skrzynie cześci zapasowych!!!! były tam nowy rozdzielacz hydrauliczny, bebechy kolumny kierownicy, wtryskiwacz koncówki drazków kierowniczych, przewody hydrauliczne i cale wiadro podkładek,uszczelek żarowek i takich tam ze o komplecie kluczy i pompki do kól oraz podnośniku nie wspomnę nawet była puszka farby!!!pamiętam bo tata poszerzył tylne błotniki i je pomalował !:yes: to się nazywa serwis :) a z tego co wiem to władki były przystosowane do przyczep radzieckich gdzie hamulce były hydrauliczne i przy sprzęganiu zakładalo się pompę hamulcowa w specjalny uchwyt z zapadka na ciągniku uruchamialo się je dzwignią reczną lub tak jak w moim traktorku dzwignią hamulca ręcznego B) pozdrawiam! Artur
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Dzięki za odpowiedź, bo większość sprężarek które widziałem były właśnie od C-330. Było to więc wyposażenie sprzedawane w Polsce. Choć jeden znajomy twierdzi że ma oryginalną ruską sprężarkę, co w sumie jest możliwe ale to raczej wyjątek, o ile mówi prawdę.

Klucze, pompka, podnośnik, farba to standard teoretycznie, bo zwykle kradli to jeśli nie po drodze to w lokalnych Agromach. :(

Co do tych przyczep to chyba nie były do nas sprowadzane lub w minimalnych ilościach. Pompa hamulcowa była jak w Uazie lub bardzo podobna.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ar2di2speed
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: ar2di2speed »

Widziałem taka u mnie w SKR, potem ja odkupił pewien kowal i przerobił (lub bardziej odtworzył cala od podstaw):lol: na zwykle hamulce znakiem charakterystycznym była przednia oś skrętna na zwrotnicach a nie jak większość na obrotnicy. Przepraszam za brak polskich literek ale komp mi lekko choruje i te literki gdzieś wcięło jeszcze chwile tak musi zostać :lol: pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

A ja zawsze myślałem że to były jednoosiowe, zresztą tak pisze w książkach.

http://picasaweb.google.pl/Bolszewik3/H ... 8571944418
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ar2di2speed
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: ar2di2speed »

ta byla dwuosiowa i wykonana z drewna(burty i podloga) oczywiscie pozniej wlasciciel zrobil wszystko w metalu(w koncu kowal:lol:) a wiem ze to byla do wladka bo jak ten pan przyjezdzal do taty(a to bylo dawno temu) to oczywiscie rozmowa wchodzila na tematy mechanizacji rolnictwa!:lol: takie czasy!
Awatar użytkownika
Witek2010
Posty: 152
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:14

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Witek2010 »

Właśnie dziś kupiłem oryginalną sprężarkę z władimirca starą ale nigdy nie używaną, okaże się czy działa :)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Jak masz oryginalną to prosił bym o dokładne zdjęcie. Prawdę mówiąc nie wiem do końca jak wygląda oryginał.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
ZIDAN
Posty: 229
Rejestracja: 21 wrz 2008, 20:08

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: ZIDAN »

~ar2di2speed czy mógł byś podać typ tej przyczepy dwuosiowej lub jakieś zdjęcie jestem bardzo ciekaw jak to wygląda
A tu jak by ktoś chciał kupić założyć instalacje
http://moto.allegro.pl/instalacja-pneum ... 21240.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Kolega dał mi dziś sprężarkę do T-25:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 2873897842

Jak widać jest niekompletna i uszkodzona.
Oczywiście brak koła pasowego i filtra powietrza, ale to detale.
Nawiasem mówiąc może ktoś ma na zbyciu koło pasowe do w/w sprężarki.
Problem jest w tym że korpus jest pęknięty, widać to na załączonym zdjęciu. Pytanie, korpus wykonany jest z jakiegoś duraluminium czym to pokleić. Czy w ogóle warto próbować naprawiać czy szukać nowego korpusu ?

PS. Może ktoś ma jakąś instrukcję / schemat do takiej sprężarki bo bedę musiał ją rozebrać, a nie chcę tego robić na pałę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 783
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: pop »

Przyczep dwuosiowych o których jest mowa,było skolko godno,gdy sowiecka armia opuszczała nasz kraj(mój kolega taką nabył) posiadała hamulce hyrauliczne najazdowe i jest,to przyczepa samochodowa.Jeśli chodzi o urządzenie sprężarkowe,to akurat posiadam,to cudo wyprodukowane przez jakiś POM nowe(tzn.nieużywane) zapakowane i najważniejszą częścią tej składanki jest mały zbiornik na powietrze który zmieścił się z prawej strony,bo resztę można sobie dorobić.Niestety ten zbiornik jest obecnie naczyniem wzbiorczym w moim domu.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Rozkręcaj to na pałę xd ja tak silniki od motocykli robię i chodzą...
Korpus możesz oddać do spawacza który spawa aluminium. Jeśli pęknięcie jest przy łapie to nie będzie w niczym przeszkadzało, o ile będzie ono zaspawane.
Taką obudowę z alu dyskfalifikuje tylko pęknięcie np gniazda dla łożysk, ale to tylko teoria. Nam silnik do Harleya pospawali i chodzi.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Painkiller »

Na pałę to możesz mikser rozkręcać nie silnik...
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Silniki robię zawodowo - to po pierwsze,
Po drugie może źle zrozumiałeś określenie "na pałę" - miałem na myśli nie korzystanie z książki serwisowej przy demontażu a nie demontaż młotkiem i meslem, co zapewne miałeś na myśli ;)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
domino89
Posty: 17
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:10

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: domino89 »

Witam gdy kupiłem t25 to była i nadal jest w nim spręzarka ,butla i dotego zawory jakies, chyba do regulowania cisnienia a drugi to chyba odstojnik i brakuje jedynie zaworu upustowego i znalazłem taki od 330 i otóz pytanie gdzie go zamontowac zeby dobrze się spisywał?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Pod pedałem hamulca i odpowiednio wyregulować.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: rycho711 »

Kupiłem niedawno Władka jest w nim zamontowana instalacja pneumatyczna. Nie wiem od czego pochodzi sprężarka , ale ma smarowanie poprowadzone z bloku silnika , odpływ oleju do miski olejowej. Pobór powietrza , wężem z filtra powietrza. W skład układu wchodzi : zbiornik , reduktor , manometr , zawór hamulcowy podłączony do pedału hamulca. Nie mam przyczepy z hamulcem to sprężarkę odłączyłem. Ale układ jest sprawny i wszystko działa .
[img=http://imageshack.us/a/img9/2294/zqbx.jpg]
[img=http://imageshack.us/a/img96/4144/9tr3.jpg]
[img=http://imageshack.us/a/img543/9089/tqhi.jpg]
[img=http://imageshack.us/a/img542/4097/kvse.jpg]
[img=http://imageshack.us/a/img199/8853/i2ol.jpg]
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

A możesz zrobić zdjęcie sprężarki od przodu ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ