T-25 Władimirec - różne problemy
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Na wtryski raczej nie, ale na cylindry, tłoki i pierścienie na pewno
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
jakiś czas temu też zdarzyło mi się przejechać ponad kilometr bez paska wętylatora
ale"władkowi"nic się nie stało.To że się z niego dymiło i teraz buierze więcej oleju mogła być wina zasyfionych cylindrów co spowodowało gorsze chłodzenie,ale też mogły wpłynąć inne czynniki.
ale"władkowi"nic się nie stało.To że się z niego dymiło i teraz buierze więcej oleju mogła być wina zasyfionych cylindrów co spowodowało gorsze chłodzenie,ale też mogły wpłynąć inne czynniki.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A gdy zerwie się pasek to nie powinna zapalić się czerwona kontrolka ładowania aku?
Mam mały problem z hydrauliką. Gdy coś podnoszę na wolnych obrotach to nie odbija mi dźwignia gdy siłownik jest już na samej górze. Czy może to być powodem zużytej pompy? Gdy podnoszę na większych obrotach odbija normalnie więc myślę że może "puszczać" pompa. Rozdzielacz był kiedyś tam uszczelniany i na razie się z niego nic nie leje, nawet plomba jest na śrubie od regulacji ciśnienia o ile się nie mylę.
Mam mały problem z hydrauliką. Gdy coś podnoszę na wolnych obrotach to nie odbija mi dźwignia gdy siłownik jest już na samej górze. Czy może to być powodem zużytej pompy? Gdy podnoszę na większych obrotach odbija normalnie więc myślę że może "puszczać" pompa. Rozdzielacz był kiedyś tam uszczelniany i na razie się z niego nic nie leje, nawet plomba jest na śrubie od regulacji ciśnienia o ile się nie mylę.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
To może być pompa.
Spróbuj wymienić uszczelki, są tanie, ale nie wróżę sukcesu.
Spróbuj wymienić uszczelki, są tanie, ale nie wróżę sukcesu.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 16:39
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
W moim Władku od dawna nic nie odbija, mimo nowych uszczelek w pompie. To nie czasem zużyty rozdzielacz?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Jak odbija przy wysokich obrotach, a więc przy wyższym ciśnieniu i wydajności pompy. A przy małych obrotach, a więc małym ciśnieniu nie odbija to jest to jakiś trop.
Ciśnienie niby powinno być zawsze takie samo, ale przy zużytej pompie cześć oleju wraca od razu z powrotem do zbiorniaka.
Łatwiej bawić się z pompa niż rozgrzebywać rozdzielacz.
*****
Wczoraj robiłem małą naprawę. Wymieniłem napęd licznika oraz licznik mth. Obyło się prawie bez problemów.
Do tego postanowiłem zamontować woltomierz. Oryginalny amperomierz (a właściwie galwanometr) był odkąd kupiłem traktor popsuty, a po wymianie instalacji w ogóle nie był podłączony. Co prawda mam sprawną kontrolkę ładowania, a z instalacją nie było nigdy żadnych problemów, ale ubzdurało mi się zamontować woltomierz taki sam jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/woltomierz-wskaznik-m ... 51426.html
Kupując taki woltomierz sprawdźcie czy wskazówka w stanie bez napięcia jest ustawiona jak na powyższym zdjęciu.
Jeśli jest przed >> 10 << mnie trafił się taki egzemplarz to pokazuje niespełna 11 V przy naładowanym do 12,3 V akumulatorze. Nie wiem ile pokazywał by przy pracującym silniku, ale o tym później ....
Próba podłączenia woltomierza - dym ....
Ale za chwilę działa (wyjaśnienie niebawem) tylko ze pokazuje poniżej 11 V. Trudno, podłącze jaki jest, dorobiłem kabelki, podświetlenie, wpinam wsuwkę .... kicha. Wepchnąłem cały ustrój pomiarowy do środka.
Odginam blaszki blokujące szkiełko wyjmuje środek. Całość mocowały dwie maleńkie śrubki, ale wyleciały.
Przy okazji wiem czemu poleciał dym, jakiś kacap zapomniał włożyć na dno puszki podkładki izolacyjnej ....
Wiem już czemu licznik źle wskazuje, pewnie ten sam kacap nie osiowo przykleił wskazówkę i dlatego pokazuje to co chce.
Oczywiście dorabiam nowe śrubki wszystko skaładam i ponownie biorę się za montaż licznika w desce rozdzielczej.
Wpinam wsuwki i .... ustrój licznika ponownie wpada do środka ....
Odginam blaszki rozbieram licznik - gwinty są pozrywane nie da się dokręcić mechanizmu do puszki. Przykleję klejem polimerowym. Składam oczywiście odpadło. Rozkładam po raz trzeci i kleje, czyszczę suszę klej w domu na kaloryferze (awantura bo smród na cały dom) - trzyma. Byłbym zapomniał że teraz najpierw włożyłem kable z wsuwkami, potem pokleiłem, poskładałem już z przewodami.
Montuję i .... tu puściły mi nerwy i .... wyjąłem licznik, cisnąłem nim jakieś 3 - 4 metry w kierunku kosza na śmieci. O dziwo trafiłem *flower*
Ma ktoś pomysł od czego założyć porządny woltomierz o średnicy 60 mm ?
PS. W czerwcu wybieram się do Petersburga, może po drodze zawadzę o Władimirec i poszukam tego geniusza co zrobił ten licznik. *rofl*
Ciśnienie niby powinno być zawsze takie samo, ale przy zużytej pompie cześć oleju wraca od razu z powrotem do zbiorniaka.
Łatwiej bawić się z pompa niż rozgrzebywać rozdzielacz.
*****
Wczoraj robiłem małą naprawę. Wymieniłem napęd licznika oraz licznik mth. Obyło się prawie bez problemów.
Do tego postanowiłem zamontować woltomierz. Oryginalny amperomierz (a właściwie galwanometr) był odkąd kupiłem traktor popsuty, a po wymianie instalacji w ogóle nie był podłączony. Co prawda mam sprawną kontrolkę ładowania, a z instalacją nie było nigdy żadnych problemów, ale ubzdurało mi się zamontować woltomierz taki sam jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/woltomierz-wskaznik-m ... 51426.html
Kupując taki woltomierz sprawdźcie czy wskazówka w stanie bez napięcia jest ustawiona jak na powyższym zdjęciu.
Jeśli jest przed >> 10 << mnie trafił się taki egzemplarz to pokazuje niespełna 11 V przy naładowanym do 12,3 V akumulatorze. Nie wiem ile pokazywał by przy pracującym silniku, ale o tym później ....
Próba podłączenia woltomierza - dym ....
Ale za chwilę działa (wyjaśnienie niebawem) tylko ze pokazuje poniżej 11 V. Trudno, podłącze jaki jest, dorobiłem kabelki, podświetlenie, wpinam wsuwkę .... kicha. Wepchnąłem cały ustrój pomiarowy do środka.
Odginam blaszki blokujące szkiełko wyjmuje środek. Całość mocowały dwie maleńkie śrubki, ale wyleciały.
Przy okazji wiem czemu poleciał dym, jakiś kacap zapomniał włożyć na dno puszki podkładki izolacyjnej ....
Wiem już czemu licznik źle wskazuje, pewnie ten sam kacap nie osiowo przykleił wskazówkę i dlatego pokazuje to co chce.
Oczywiście dorabiam nowe śrubki wszystko skaładam i ponownie biorę się za montaż licznika w desce rozdzielczej.
Wpinam wsuwki i .... ustrój licznika ponownie wpada do środka ....
Odginam blaszki rozbieram licznik - gwinty są pozrywane nie da się dokręcić mechanizmu do puszki. Przykleję klejem polimerowym. Składam oczywiście odpadło. Rozkładam po raz trzeci i kleje, czyszczę suszę klej w domu na kaloryferze (awantura bo smród na cały dom) - trzyma. Byłbym zapomniał że teraz najpierw włożyłem kable z wsuwkami, potem pokleiłem, poskładałem już z przewodami.
Montuję i .... tu puściły mi nerwy i .... wyjąłem licznik, cisnąłem nim jakieś 3 - 4 metry w kierunku kosza na śmieci. O dziwo trafiłem *flower*
Ma ktoś pomysł od czego założyć porządny woltomierz o średnicy 60 mm ?
PS. W czerwcu wybieram się do Petersburga, może po drodze zawadzę o Władimirec i poszukam tego geniusza co zrobił ten licznik. *rofl*
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A allegro można kupić bardzo dobry woltomierz
Plusy:
- dokładny
- da się kalibrować (zerowanie wskazówki)
Minusy:
- zakres pracy to 0-15V, na traktorze interesuje nas przeważnie zakres 12-15 i dokładnie wahania w tym zakresie, wahnięcie takowe na tym woltomierzu jest mało widoczne, a jak dojdą jeszcze drgania traktora to nie wiem jak to by to działało
- średnica 65mm
Czy te woltomierze aromar chodzą ciężko powiedzieć trzeba by podłączyć do regulowanego zasilacza i sprawdzić z innym miernikiem. Teoretycznie te mierniki do traktorów powinny być trwałe ale czy nie uszkodziło go juz pierwsze zwarcie to ciężko teraz już stwierdzić ;/
PS. nie chciał bym być w fazie końcowej lotu tego woltomierza
Plusy:
- dokładny
- da się kalibrować (zerowanie wskazówki)
Minusy:
- zakres pracy to 0-15V, na traktorze interesuje nas przeważnie zakres 12-15 i dokładnie wahania w tym zakresie, wahnięcie takowe na tym woltomierzu jest mało widoczne, a jak dojdą jeszcze drgania traktora to nie wiem jak to by to działało
- średnica 65mm
Czy te woltomierze aromar chodzą ciężko powiedzieć trzeba by podłączyć do regulowanego zasilacza i sprawdzić z innym miernikiem. Teoretycznie te mierniki do traktorów powinny być trwałe ale czy nie uszkodziło go juz pierwsze zwarcie to ciężko teraz już stwierdzić ;/
PS. nie chciał bym być w fazie końcowej lotu tego woltomierza
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Dowaliłeś z takim woltomierzem do traktora.
@Bolszewik porozglądaj się na auto złomach za dodatkowymi zegarami od Audi 80 b4. Tam jest fajny woltomierz.
@Bolszewik porozglądaj się na auto złomach za dodatkowymi zegarami od Audi 80 b4. Tam jest fajny woltomierz.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Też kupiłem w tamtym roku ten woltomierz. Problem jest podobny, zaniża napięcie o 1V, ale już się przyzwyczaiłem i jest dobrze. Lepiej tak niż z dziurą. *flower*
A co to mojej hydrauliki to kupię nową pompę w tym tygodniu i zobaczymy co to będzie. Tylko mam kolejne pytanie. Nie wiem ile frezów ma moja pompa (najprawdopodobniej 4), co by się stało gdybym kupił wydajniejszą np z 6 frezami? Są jakieś "przejściówki"?
A co to mojej hydrauliki to kupię nową pompę w tym tygodniu i zobaczymy co to będzie. Tylko mam kolejne pytanie. Nie wiem ile frezów ma moja pompa (najprawdopodobniej 4), co by się stało gdybym kupił wydajniejszą np z 6 frezami? Są jakieś "przejściówki"?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Ja mam pompe założona od Mtz-a 16l,a co do frezów to są takie tulejki 4 lub 6-cio frezowe,popytaj w sklepach z cześciami to powinny mieć.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Ja mam pompę nówkę do sprzedania bo kupiłem a okazało się że napęd popsuty miałem xd
pompa na 6 frezów, jak masz na 4 frezy to kupujesz tylko tuleję za 5 zł na 6 frezów i tyle...
Jak by co to gg: 42506351 e-mail: bajda1266@wp.pl jak byś chciał telefon to na e-mail mi napisz żebym Ci dał bo nie chcę żeby każdy miał mój nr
Pompa była tylko założona i popracowała 30 minut, są zaślepki ale niestety nie mam pudełka oryginalnego
pompa na 6 frezów, jak masz na 4 frezy to kupujesz tylko tuleję za 5 zł na 6 frezów i tyle...
Jak by co to gg: 42506351 e-mail: bajda1266@wp.pl jak byś chciał telefon to na e-mail mi napisz żebym Ci dał bo nie chcę żeby każdy miał mój nr
Pompa była tylko założona i popracowała 30 minut, są zaślepki ale niestety nie mam pudełka oryginalnego
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Wracając do samego miernika (woltomierz), prawidłowy pomiar (odczyt) powinien być dokonywany przy wychyleniu wskazówki min 1/3 maksymalnego wychylenia. Dla pomiarów poniżej 1/3 wymiary są obarczone pewnymi błędami, to wynika z samej budowy mierników analogowych (tak uczona mnie na laboratoriach pomiarowych).
Co do miernika który wskazałem na allegro to raczej też bym nie chciał go sobie zainstalować w traktorze ale kolega pytał o dobry miernik
Ostanie pytanie: rozumie że ten Voltomierz kolega nie podłączył do tych samych przewodów co stary amperomierz ? Raczej nie sądzę by tak było ale wole zapytać.
Amperomierze wpisana się szeregowo w obwód pomiarowy a Woltomierze równolegle
Co do miernika który wskazałem na allegro to raczej też bym nie chciał go sobie zainstalować w traktorze ale kolega pytał o dobry miernik
Ostanie pytanie: rozumie że ten Voltomierz kolega nie podłączył do tych samych przewodów co stary amperomierz ? Raczej nie sądzę by tak było ale wole zapytać.
Amperomierze wpisana się szeregowo w obwód pomiarowy a Woltomierze równolegle
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
No to ten co dałeś wyżej jest zły:
1. nie jest wstrząsoodporny,
2. przeznaczony jest do pracy w pionie (odwrócone "T").
Tak naprawdę to przykładanie jakichkolwiek zasad miernictwa do tego czegoś:
jest duży nadużyciem. *rolleyes*
Poszukam na złomie samochodowego lub założę elektroniczny, ale chciałbym okrągły.
Puki co jest w desce dziura i wisząca pod spodem lampka podświetlenia. Strasznie mnie to drażni, więc coś na pewno zrobię.
1. nie jest wstrząsoodporny,
2. przeznaczony jest do pracy w pionie (odwrócone "T").
Pisałem że stary nie był podłączony, instalacja jest od C-360. Zresztą dlatego chcę woltomierz bo mi się nie chce przerabiać na galwanometr lub amperomierz.Ostanie pytanie: rozumie że ten Voltomierz kolega nie podłączył do tych samych przewodów co stary amperomierz ? Raczej nie sądzę by tak było ale wole zapytać.
Tak naprawdę to przykładanie jakichkolwiek zasad miernictwa do tego czegoś:
jest duży nadużyciem. *rolleyes*
Poszukam na złomie samochodowego lub założę elektroniczny, ale chciałbym okrągły.
Puki co jest w desce dziura i wisząca pod spodem lampka podświetlenia. Strasznie mnie to drażni, więc coś na pewno zrobię.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 16:39
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witajcie. Padł mi we Władku prawdopodobnie napęd pompy wtryskowej. Mam pytanie, czy ktoś miał coś takiego? Co trzeba rozebrać by się tam dostać i ile jest to roboty?
Może nie padł do końca, ale jakby pierw przeskoczył o ząbek, traktor był słaby, a teraz już w ogóle nie pali. Możliwe to?
(pompa wróciła od pompiarza i jest sprawna na 100%)
Może nie padł do końca, ale jakby pierw przeskoczył o ząbek, traktor był słaby, a teraz już w ogóle nie pali. Możliwe to?
(pompa wróciła od pompiarza i jest sprawna na 100%)
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A przypadkiem niezapowietrza się bo niebardzo wierzę że przeskoczyło na trybach, prędzej na klinie w pompie.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 16:39
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Paliwo przelewa się, przewody dokręcone, nowy gumowy. Z komina nic a nic nie zakopci podczas kręcenia. Wcześniej słabo reagował na gaz, słabo wchodził na obroty.
Podczas zakładania pompy wtryskowej zauważyłem, że to koło zębate z mosiężną tuleją w silniku strasznie tam w środku latało, miało luzy. To normalne?
Podczas zakładania pompy wtryskowej zauważyłem, że to koło zębate z mosiężną tuleją w silniku strasznie tam w środku latało, miało luzy. To normalne?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Tak normalne. Jak masz sprawdzoną pompę to zakładaj ma silnik. Odkręć przewody paliwowe na sekcji i kręć rozrusznikiem. jak paliwo będzie tryskało to dalej sprawdź przewody co idą do wtrysków czy są drożne i same wtryski.(możesz je wykręcić i zakręcić na zewnątrz do przewodów i zakręć jak będą pyliły to znak że układ paliwowy masz (sprawdzony) sprawny. Następnie zobacz na luzy zaworowe , może trzeba ustwiać. Jak to się mówi " po nitce do kłębka"T25_FastDriver napisał/a:
Podczas zakładania pompy wtryskowej zauważyłem, że to koło zębate z mosiężną tuleją w silniku strasznie tam w środku latało, miało luzy. To normalne?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Jak pompa wyjęta to będzie luz, bo łożyskiem koła zembatego jest tuleja pompy.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Zdaje się, że do koła zębatego, napędzającego pompę, jest przykręcona tarcza z wielowpustem, w którą wchodzi wałek pompy. Może poluzowały się śruby mocujące tarczę do zębatki i przestawił się kąt wtrysku?