T-25 Władimirec - różne problemy
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Raczej musiały by się odkręcić Aby napęd przestał działać.
Wystarczy odkręcić wlew oleju,będzie widać czy napęd pompy jest OK
Wystarczy odkręcić wlew oleju,będzie widać czy napęd pompy jest OK
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Mnie kiedyś urwały się w/w śrubki.
Muszą to być śruby 8.8 z tzw. "piersią" czyli nie do końca nagwintowane. Chodzi o to żeby nie pojawił się luz który jest nieunikniony jeśli gwint jest do samego łebka śruby.
Oryginalnie zabezpiecza się je blaszkami, ja poprzewiercałem łebki i zadrutowałem *flower*
Muszą to być śruby 8.8 z tzw. "piersią" czyli nie do końca nagwintowane. Chodzi o to żeby nie pojawił się luz który jest nieunikniony jeśli gwint jest do samego łebka śruby.
Oryginalnie zabezpiecza się je blaszkami, ja poprzewiercałem łebki i zadrutowałem *flower*
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witam. Jestem tu nowy i jestem od niedawna posiadaczem t 25 dlatego jeśli moje pytania wydadzą się nie którym banalne i śmieszne to prosze o wyrozumiałość. O czym miałem pojęcie to już w moim sprzęcie probiłem troche elektryki hamulce i wymiana wszystkich filtrów jednak niepokoi mnie silnik. zrobił może z 50 motogodzin a już pojawiły się jakieś niepokojące stuki szczególnie na małych obrotach do tego praca silnika zrobiła się nie równa i tu moje pytanie czy mógł się zrobić luz na korbowodzie?A jeśli tak to jak to sprawdzic. Z góry dziękuje za podpowiedzi
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Nierówne obroty to częsta przypadłość t25, taki typ pompy, należy też spuścić z pompy mieszaninę oleju i ropy i zalać nowy olej, co do stuków jak wygląda ciśnienie oleju na rozgrzanym i wolnych obrotach i ogólnie mógłbyś podać więcej szczegułów np ilośc mth, ogólnie silniki są dość trwałe.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Ciśnienie oleju to jedno, ale czy ruszana była śruba regulująca ciśnienie oleju w magistrali.
To ta pod alternatorem skierowana pod skosem do dołu. Mógł ja poprzedni sprzedawca podkręcić -
"patrz pan jakie ciśnienie na silniku, nówka sztuka ...."
To stary chamski handlarski sposób żeby naciąć laika.
Ciśnienie powinno być w granicach 1,5 - 3,5 MPa
Sprawdź luz poosiowy na wale korbowym. To bardzo prosto zrobić, wystarczy posiągnąć - pchnąć koło napędu wentylatora jak jest duży luz to znaczy że remont kapitalny.
Zacznij jednak od regulacji pompy, wtrysków, zaworów dopiero potem szukaj innych problemów.
Zajrzyj też pod wlew oleju czy nie ma luzu na napędzie pompy wtryskowej.
To ta pod alternatorem skierowana pod skosem do dołu. Mógł ja poprzedni sprzedawca podkręcić -
"patrz pan jakie ciśnienie na silniku, nówka sztuka ...."
To stary chamski handlarski sposób żeby naciąć laika.
Ciśnienie powinno być w granicach 1,5 - 3,5 MPa
Sprawdź luz poosiowy na wale korbowym. To bardzo prosto zrobić, wystarczy posiągnąć - pchnąć koło napędu wentylatora jak jest duży luz to znaczy że remont kapitalny.
Zacznij jednak od regulacji pompy, wtrysków, zaworów dopiero potem szukaj innych problemów.
Zajrzyj też pod wlew oleju czy nie ma luzu na napędzie pompy wtryskowej.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A mógł by kolega" piotr 1004" wrzucić próbką dźwiękową jak maszyna chodzi.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witam. Co do tego oleju w pompie to już kilka razy wymieniałem. Dość szybyko niestety nabiera ropy a to pewnie też nie dobrze. Ciśnienie oleju rzeczywiście po uruchomieniu silnika skacze dość wysoko jednak jak się olej rozgrzeje trzyma się na połowie zielonej kreski na wskaźniku. A jeśli nawet było regulowane tą śrubą od ciśnienia oleju to zostawić to tak jak jest czy zrobić jakąś korekte? I oczwiście która to? *pray* Co do regulacji wtryskow to gdzieś czytałem że samemu się nie da a co mógł bym z pompą zrobić? Jeśli natomiast chodzi o luz na wale to musze przyznać że nie ma ani grama a to stukanie wychodzi jak by gdzieś w okolicy miski z olejem dlatego na myśl mi przyszedł ten korbowód że może jakoś się poluzował bądź wyrobił do tego stopnia że teraz klepie. I tu moje pytanie czy jak odkręce miske olejową to będę miał wgląd na mocowanie korbowodu? Czy to wymaga większej ingeręcj w silnik? A i dzięki za zainteresowanie moją osobą
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Po odkręceniu miski będziesz miał dostęp do korbowodów, sprawdz czy jak wciśniesz sprzęgło to nie jest ciszej, bo może być luz na sprzęgle łupkowym, a na zimnym mówisz że ciśnienie idzie wysoko, to znaczy poza zielone pole, jeśli tak to prawdopodobnie ktoś kręcił zaworem , a znajduje się pod alternatorem, jak oryginał to powinien być zabezpieczony plombą.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Zanim zaczniesz jeszcze kręcić zaworem ciśnienia oleju sprawdź drożność przewodu olejowego w wirówce filtracyjnej.
Jak odkręcisz pokrywę wirówki i ją zdemontujesz to sprawdź czy w otworkach ośki nie ma kawałków silikonu itp. U mnie były jak je wyciągnąłem to wirówka zaczęła gwizdać jak należy, a ciśnienie przestał wchodzić na ponad 4 MPa.
Jak słychać stuki to może z rozrządu raczej, stukający korbowód już by coś chyba urwał ?
Jak odkręcisz pokrywę wirówki i ją zdemontujesz to sprawdź czy w otworkach ośki nie ma kawałków silikonu itp. U mnie były jak je wyciągnąłem to wirówka zaczęła gwizdać jak należy, a ciśnienie przestał wchodzić na ponad 4 MPa.
Jak słychać stuki to może z rozrządu raczej, stukający korbowód już by coś chyba urwał ?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
W takim razie w czwartek odkręcam miche z olejem i zobaczymy co tam się dzieje. Mam nadzieje że akurat to nie spowoduje jakiś de regulacji ? Czytałem gdzieś coś o jakiejś przeciw wadze w silniku. Może tam jest jakiś luz i tak klepie? Dzś patrzylem na te śrubę do regulacj ciśnienia i plomby to raczej tam nie ma ale to ciśnienie nie wychodzi poza zielone pole na zegarze to może lepiej tam nie grzebać?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Nie grzeb, sprawdź wirówkę (przy okazji możesz ją wyczyścić).
Odkręcając miskę wykręć najpierw smok oleju, to takie małe jajowate na dwie śrubki z boku. łatwiej ją wtedy zdjąć i nie ma obawy że urwiesz rurkę ssania oleju.
Odkręcając miskę wykręć najpierw smok oleju, to takie małe jajowate na dwie śrubki z boku. łatwiej ją wtedy zdjąć i nie ma obawy że urwiesz rurkę ssania oleju.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Wirówke miałem rozebrane przy wymiance oleju to myśle że narazie będzie ok. wymianka była około 50 motogodzin temu to myśle że w tej kwesti może zostać tak jak jest. bardziej mnie martwi ta nierówna praca . Jeszcze chciał bym spytać o regulację zaworów. Czy jest gdzieś jakiś punkt w którym ustawia się szczeline na klawiaturze. Morze kturyś się nie domyka i przez to ta nierówna praca?
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Są na kole pasowym znaki znaczy rowki,ale nie ustawiam według nich.Po prostu kręcąc kołem pasowym patrzę który się zamknie to go ustawiam.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Nie wiecie czasem czy da radę dokupić elastyczny przewód hydrauliki od zbiornika oleju do pompy hydraulicznej? Bo ta stalowa rurka działa mi już na nerwy... Co wymienię miedziane podkładki to po jakimś czasie znowu zaczyna się lać. *no*
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Można kupić, bolszewik chyba nawet ma taką w ciągniku o ile dobrze pamiętam
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
No ma ale nie wiem czy kupił czy robił*rofl*
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Kupiłem elastyczny przewód pompa - rozdzielacz. śruby na klucz 32, rozmiar oczka 22mm. Zawiozłem do zakładu gdzie gość przeciął zapraski i zakuł wąż na wymiar. Chyba 95 cm długości, ale zmierz dokładnie.
Nie wiem czemu, ale jest problem z rozmiarem armatury 22mm.
Uwaga, żeby założyć przewód do korpusu zbiornika oleju pod oczko trzeba podłożyć dystans. Nypel (tak to się chyba nazywa) w stalowej rurce jest asymetryczny. Ja wykorzystałem do tego celu bieżnie łożyska (chodziło o to że prosta). Trzeba mieć więc trzy podkładki miedziane. Podkładki przed montażem warto rozhartować.
Nie wiem czemu, ale jest problem z rozmiarem armatury 22mm.
Uwaga, żeby założyć przewód do korpusu zbiornika oleju pod oczko trzeba podłożyć dystans. Nypel (tak to się chyba nazywa) w stalowej rurce jest asymetryczny. Ja wykorzystałem do tego celu bieżnie łożyska (chodziło o to że prosta). Trzeba mieć więc trzy podkładki miedziane. Podkładki przed montażem warto rozhartować.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A jaki jest koszt takiego węża za metr??
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Za usługę z materiałem zapłaciłem mniej niż 50 zł.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Ok, dzięki Ciekawe czy są gotowe w sprzedaży???