T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4198
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik » 12 maja 2014, 18:50

Fakt walnąłem się na cyferkach ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 » 15 maja 2014, 22:22

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi , przestudiowałem dokładnie katalog części T25 i znalazłem coś co nazywa się "zawór opóźniający" numer w katalogu :N.036.60.010 lub 47 9182 9716 na rysunku wygląda tak samo jak króciec i nie ma w nim żadnej regulacji. Przypuszczam że od króćca różni się średnicą. Jak kupiłem ciągnik nie było w nim całego TUZa założyłem nowy siłownik i zapewne dałem dwa króćce zamiast dać jeden i dławik.No cóż człowiek uczy się całe życie. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź jak rozwiązać problem.Szanowni Koledzy , dzisiaj kurier przywiózł mi , coś co w sklepie nazywało się "zawór opóźniający siłownika" dostałem króciec z otworem wewnętrznym o średnicy ok. 5mm. Międzyczasie na forum znalazłem zdjęcie zaworu z klapką i trzema kołkami , u mnie nic takiego nie ma. Zakręcę to co mam .Mam pytanie w który otwór siłownika wkręcić patrząc na ciągnik od tyłu.

Franky69
Posty: 53
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:57

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Franky69 » 15 maja 2014, 22:36

Patrząc od tyłu ciągnika to wkręć go w lewy otwór, ale na bank to mogę jutro napisać bo akurat mam swojego Władzia trochę porozbieranego

grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 » 16 maja 2014, 18:00

Kolego prawy króciec jest do zaworu dławiącego,jest tam podkładka z otworem u mnie coś koło 1,5mm, a ty kupiłeś sam króciec i raczej nic nie opóżni.

Franky69
Posty: 53
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:57

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Franky69 » 17 maja 2014, 0:10

Przepraszam faktycznie prawy krociec

Awatar użytkownika
Boniek
Posty: 129
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:38

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Boniek » 24 cze 2014, 11:01

Potrzebuję takiej szybkiej informacji.
Jaki jest według książki właściwa szerokość szczeliny na zamku pierścienia tłokowego?

pop
Posty: 164
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop » 24 cze 2014, 18:14

Wartość montażowa 0,48-0,8 dla zgarniaczy i uszczelniających.Dopuszczlne graniczne zużycie 5mm.

badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak » 15 lip 2014, 22:46

Witam. Mam parę pytań będzie robiony generalny wszystko juz gotowe czeka na złożenie tzn.
-nowy wał korbowy,łożysko i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje w korbowodach i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje wałka rozrządu i wałek +(osiowanie)
-nowe tuleje kół zębatych rozrządu
-nowe tuleje wałka przeciwwagi i wałek +(osiowanie)
-nowe cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie,głowice,klawiatura,popychacze,drążki poychaczy,gumy uszczelniające tuleje drążków

-nowy czujnik motogodzin
-zregenerowana pompa paliwowa i nowe końcówki wtryskiwaczy
-nowe koło wieńcowe

-zregenerowany rozrusznik
-nowe symeringi
-komplet uszczelek i zabezpieczeń
-filtry,wkłady

-silikon erling dirko

jeśli chodzi o silnik bo reszta to poźniej.. i tu moje pytania ponieważ ogólnie wiem co i jak,ale chodzi o poprowadzenie :p

1. Od czego zacząć składać?
2. Na co zwrócić uwagę?
3. Czy jakiekolwiek luzy na wale lub na korbowodach mogą występować?? Jeśli tak to jakie??
4. Czy korbowody są symetryczne czy jest jakaś różnica przy zakładaniu??
5. Po ilu obrotach wałem znaki na rozrządzie powinny znowu się nachodzić po ówczesnym ustawieniu??
6. Czy gumy uszczelniające w głowicy mają wejść, aż do oporu ?? bo u mnie po włożeniu do oporu jest właśnie mały próg..
7. Czy wtryskiwacze najpierw wkrecić do głowicy kluczem dynamometrycznym, a później głowice na cylinder i skrecać.. czy można poźniej,ale wtedy już chyba nie ma dojścia kluczem dyna i dokrecać na siłe??
8. Jeśli pompa była sprawdzona ręcznie i tłoczyło olej to czy lepiej dla pewnosci przy takim remoncie odrazu zmienić??


prosiłbym o konkretne odpowiedzi..i sugestie co jeszcze dokupić lub wymienić.. z góry dziekuje. pozdrawiam.

grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 » 16 lip 2014, 19:46

Jeśli sam rozbierałeś to ze złożeniem nie powinieneś mieć problemu, co do klucza dynamometrycznego to u mnie go nie używałem jeszcze a t25 mam już 35lat i pare napraw już przeszedł, luzy na panewkach muszą być ale muszą się zgadzać oznaczenia n1, n2 jeśli nominał, korbowody sobie zaznaczałem tak jak siedziały, silnik czterosuwowy to po 2 obrotach powinny znaki się pokryć, uszczelki na rurki popychaczy ja wkleiłem na silikon i cztery lata bez kropli oleju a wcześniej ciągle były problemy i użyłem stare usczelki bo nowe podróby po zetknięciu z ropą po nocy strasznie puchły nie były olejo odporne, do korbowodów możesz użyć nowych śrub, pompa oleju to zależy jaki był stan silnika przebieg, powody tak dużego remontu.

Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: krypton » 16 lip 2014, 20:05

A sześciosuwowy po sześciu obrotach?*music* Znaki na rozrządzie pokrywają się co 2 obroty wału korbowego. W tym czasie wałek rozrządu wykonuje jeden obrót. Jak na razie nikt inny nie wymyślił inaczej.
Pozdrawiam

grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 » 16 lip 2014, 20:18

No fakt jeden obrót dwa suwy.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4198
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik » 16 lip 2014, 22:24

Ustaw dobrze pierścienie tłokowe, co 120 st i znakami do góry.
Sprawdź czy uszczelka wirówki filtracyjnej jest poprawnie wycięta.
Śruby napędu pompy wtryskowej (te wkręcane w tarczę z wieloma otworami) załóż 8.8. Śruby muszą być bez gwintu na długości ok 10 - 15 mm od główki (tzw. z piersią). Za zamiast standardowych blaszek przewierciłem im łebki i poskręcałem drutem.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak » 17 lip 2014, 22:15

grzegorz 1969 napisał/a:
Jeśli sam rozbierałeś to ze złożeniem nie powinieneś mieć problemu
, luzy na panewkach muszą być ale muszą się zgadzać oznaczenia n1, n2 jeśli nominał, korbowody sobie zaznaczałem tak jak siedziały, do korbowodów możesz użyć nowych śrub, pompa oleju to zależy jaki był stan silnika przebieg, powody tak dużego remontu.
rozbierałem sam, ale to było z półtora roku temu i ok 80 km.. od mego domu i nie pamiętam wszystkiego .. także kupowałem z czasem części i w końcu jest czas na złożenie.. nie wiadomo jaki przebieg.. bo nie ma linki aczkolwiek jest chyba z 70 któregoś roku. Wiem, że wał kiedyś już był po szlifie..także jest nowy nominalny i w kmplecie były panewki, ale jakie oznaczenia to nie mam pojęcia.. powody już ostro dymił i domagał się remontu, a jak robić to już konkretnie.. i sam już nie wiem jak z tą pompą..
krypton napisał/a:
A sześciosuwowy po sześciu obrotach?*music* Znaki na rozrządzie pokrywają się co 2 obroty wału korbowego. W tym czasie wałek rozrządu wykonuje jeden obrót. Jak na razie nikt inny nie wymyślił inaczej.
Pozdrawiam
niestety nie .. po dwóch obrotach nie pokrywają się wszystkie znaki .. coś słyszałem kiedyś po 20kilku ale nie wiem dokładnie ile właśnie.. dlatego pytałem
Bolszewik napisał/a:
Ustaw dobrze pierścienie tłokowe, co 120 st i znakami do góry.
Sprawdź czy uszczelka wirówki filtracyjnej jest poprawnie wycięta.
Śruby napędu pompy wtryskowej (te wkręcane w tarczę z wieloma otworami) załóż 8.8. Śruby muszą być bez gwintu na długości ok 10 - 15 mm od główki (tzw. z piersią). Za zamiast standardowych blaszek przewierciłem im łebki i poskręcałem drutem.
tzn.. TOP do góry tak? Śruby wszystkie już zmieniłem na 8.8, a co jeśli nie jest dokładnie wycięta??

a na resztę pytań coś odpowiecie??

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4198
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik » 17 lip 2014, 22:30

Jak źle wycięta to kida się z pod filtra, ciśnienie koło 0,5 MPa i wirówka nie gwizda.

TOP lub kropka do góry, pierścienie z Primy (inne mogą być szmelc).

Kup sobie sewwisówkę. tam są wszystkie dane regulacyjne ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Painkiller » 17 lip 2014, 23:53

Szkoda słów dokręcać panewki na wale i korbowodach zwykłym kluczem a nie kluczem dynamometrycznym jaja se gościu robisz tak to se możesz rower skręcać
*pissed*

badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak » 18 lip 2014, 15:39

Painkiller wysłałem Ci pw prosiłbym jeśli możesz o odpowiedź. pozdrawiam.

grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 » 18 lip 2014, 20:48

Ciekawe kto widział 30 lat temu klucz dynamometryczny, wprawny mechanik spokojnie sobie poradzi i póki co ciągnik pracuje na oryginalnym wale i panewkach, a to nie jakaś aluminiowa osobówka, bo tam oczywiście używam klucza dynamometrycznego, głowice też parę razy ściągałem i bez klucza dynamometrycznego dokręcana, jak ktoś nie ma pojęcia, to i z kluczem spieprzy. Sprawdz kolego badziak na panewkach powinno być oznaczenie, a na wale na czwartym wykorbieniu jeśli nic niema to jest pierwsza norma, a jesli jest np. 2ksz, to druga norma, jest też kombinacja tych dwóch norm inna norma czopów głównych i inna korbowodowych, jak będziesz miał czym dokładnie zmierzyć średnicę czopów, to mogę ci podać wymiary.~Painkiller ty to napewno i rower składasz dynamometrycznym.

badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak » 18 lip 2014, 21:03

mam jak zmierzyć także prosiłbym o podanie wymiarów.. a co do mego 1 posta z pytaniami miałbyś jeszcze jakieś sugestie, porady??

grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 » 18 lip 2014, 21:33

Średnica czopów głównych 70,25 jest tam też parę setnych na minusie, korbowodowe 65,25 to była pierwsza norma, a druga 70,0 i 65,0 sprawdz co masz na panewkach, skoro silnik był zajechany to zmień też pompę oleju.

badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak » 19 lip 2014, 22:08

co do gumek to wrzuciłem zdjęcie strzałką zaznaczyłem gdzie wystaje.. tzn. wystaje trochę ponad ten kanałek którym chyba później spływa olej przez tulejki popychaczy tak?? Czy to nie przeszkadza?? bo dalej nie da się wbić..

Obrazek

ODPOWIEDZ