T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
paffa
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2020, 21:35

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: paffa » 15 mar 2020, 10:48

probiez pisze:
14 mar 2020, 21:24
Panowie, potrzebuję odpowiedzi na pytania; podczas prac polowych często wyskakują mi biegi- czy to normalne, co jest grane? I drugie moje pytanie- ile pali t-25 na mtg? W literaturze pisze że 2 litry mi znacznie więcej ( około 4-5)
Witam
Skróć cięgno blokady wodzików o kilka obrotów, biegi powinno dać się zmieniać przy wciśniętym sprzęgle ( chodzi o to, żeby sprzęgło było wciśnięte około połowy skoku, a nie tak, że jak się wciśnie 1cm i już można zmienić bieg). Można jeszcze wymienić sprężyny zatrzasków i ewentualnie same zatrzaski lub kulki ( w zależności od wersji) jeśli są wytarte. To kosztuje grosze.
Myślę, że przy cięższych pracach spalanie 4-5 na mtg to normalny wynik.

probiez
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2019, 21:44

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: probiez » 15 mar 2020, 17:03

Wyskakuje na 1 i 2 przeważnie jak ma ciężko.

probiez
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2019, 21:44

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: probiez » 15 mar 2020, 17:04

A te zatrzaski (kulki) to gdzie są? Dużo roboty żeby je wymienić?

pop
Posty: 199
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop » 15 mar 2020, 19:14

Wymiana zatrzasków nie jest skomplikowana,ale nic nie da,jeśli blokada wodzików o której już Ci napisano, nie działa prawidłowo.Jeśli pedał sprzęgła jest "puszczony"wodzik nie ma prawa się przesunąć.

probiez
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2019, 21:44

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: probiez » 15 mar 2020, 19:58

Wi3c regulacja powinna pomóc?

pop
Posty: 199
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop » 15 mar 2020, 20:17

Zrób tak jak napisał wcześniej paffa.Mogą być oczywiście jeszcze inne przyczyny,ale nie ma sensu mącić,bo to co paffa polecił najprawdopodobniej rozwiąże problem.

JózekT-25
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2020, 20:13

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: JózekT-25 » 16 kwie 2020, 20:35

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem dotychczas udawało mi się rozwiązywać samemu niektóre problemy , jestem posiadaczem T-25 z 1988r 3200 mtg ciągnik kupiłem używany 10 lat temu , silnik miał remont kapitalny 6 lat temu remont robił mechanik . I teraz mam problem, od razu po remoncie ciągnik ma taki dziwny dźwięk silnika dzwoniący , gdy się wkręca na obroty to np : obroty są 1600 a dźwięk wydaje jak by miał duże większe, podejrzewam kąt wtrysku wyprzedzony i teraz moje pytanie, jak prawidłowo to ustawić słyszałem że można pompę wtryskową przekręcić odkręcając 4 śruby i przekręcić w którąś stronę , tylko w która i czy nic się nie stanie , słabo się na tym znam a już żadnego mechanika od T-25 w okolicy nie ma :(.
Z góry dzięki za odpowiedź

pop
Posty: 199
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop » 17 kwie 2020, 15:49

https://www.youtube.com/watch?v=aMgMrHU1Byk


Ja osobiście najpierw bym sprawdził,czy kąt się zgadza.Hałasować może wiele rzeczy np.cała ta orgia kół zębatych.

barteksuwaa140
Posty: 2
Rejestracja: 24 kwie 2020, 21:58

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: barteksuwaa140 » 24 kwie 2020, 22:02

Witam,
Mam dość nietypowy problem. Pod napędem od pompy są dwa wałki - jeden od silnika, a drugi od skrzyni biegów. Łączą ich dwie łupki. Brakuje 4-5 mm do tego, aby wszystko się zeszło. Czy da się przesunąć wałek wchodzący w silnik bez rozpoławiania traktora? Próbowałem wyciągać na różne sposoby, lecz chyba bezskutecznie. Dodam jeszcze, że silnik ciężko odpala i słychać , a podczas maksymalnych obrotów ciągnik ma ciśnienie 3,5 atmosfery, po czym słabnie do niskich obrotów, ale nie gaśnie - ten cykl zdaje się, że mógłby trwać w nieskończoność. Traktor miał generalny remont silnika rok temu, wszystko było dobrze do czasu wymiany sprzęgła. Problem nastąpił po rozpołowieniu i złączeniu ciągnika. Odkręciłem misę olejową i główną stopę wału. Wymieniłem dwa półpierścienie, bo zostały zużyte (zdarły się). Boję się, że po uruchomieniu znowu się zedrą. Proszę o pomoc.

paffa
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2020, 21:35

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: paffa » 25 kwie 2020, 0:17

Wałek z silnika powinno dać się go przesuwać swobodnie oczywiście w pewnym zakresie. Wałek na wielowypuście zazębia się w tarczy sprzęgłowej a końcówka wałka podparta jest w łożysku w wale. I teraz albo zapiekło się połączenie na wielowypuście (mało prawdopodobne) albo bardzo ciasno siedzi końcówka wałka w łożysku. Możliwym jest też to, że jeśli ktoś spinając skrzynię z silnikiem wałkiem nie trafił dobrze w łożysko, ścisnął śrubami i mógł się tam zrobić misz masz. Łożysko w wale jest wahliwe. To by mogło też tłumaczyć zużycie panewek osiowych na wale. Jeśli chodzi o pracę silnika, to najpierw sprawdziłbym śrubkę na filtrach pod którą przykręcony jest przewód przelewowy paliwa na wtryski i dalej do zbiornika. W tej śrubie jest otwór z 1mm i trzeba sprawdzić czy ten otwór jest drożny. Jeśli tam będzie ok, to jak silnik zejdzie z obrotów to trzeba podpompować pompką ręczną paliwo i zaobserwować czy obroty będą rosły?

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4240
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik » 25 kwie 2020, 13:23

Był gdzieś archiwalny temat o podobnym problemie.
Były zdjęcia i opisy, problem został rozwiązany, ale nie pamiętam jak.

Ja rozbrajając Władka nie miałem problemów z poskładaniem, przy okazji wymiany łożyska sprzęgła 3-4 lata temu też poszło bez problemu.
Jedynie sprzęgło łubkowe było kiepskiej jakości musiałem je podpiłowywać.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

barteksuwaa140
Posty: 2
Rejestracja: 24 kwie 2020, 21:58

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: barteksuwaa140 » 25 kwie 2020, 22:33

Dziękuję za komentarz. Udało się dziś złożyć - wystarczyło odwrotnie włożyć wałek, ten długości 20 cm, wchodzący w sprzęgło, będący na tym podłużnym wałku. :)

ODPOWIEDZ