T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

ok dzięki jeszcze raz. a jeszcze z innej beczki - wymieniłem czujnik temperatury oleju oraz zegar a wskazówki nawet nie ma w skali temp. jest na samym dole - co może być powodem? przepalone bezpieczniki też czy nie ma to połączenia?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Sprawdź jak zachowuje się wskaźnik gdy:
-odłączysz przewód od czujnika
-przewód czujnika na krótko połączysz z"masą"
,to najszybsza diagnostyka.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

mordeth napisał/a:
@pop
dzięki, wnioskując z tego co mówisz wszystko jest w porządku. Na pewno kiedyś go czeka remont ale narazie nie narzekam. Co do korków - u mnie jest wszystko na czerwono, wolnym czasem cykne fote... Jest z roku 92, nie wiem czy był malowany czy tak wychodził może... wiem gdzie jest wlew ale gdzie odpowietrznik i korek spustowy to sie zastanawiam ciągle ;)

I takie pytania jeszcze:
1. Będe zamieniał instalacje na nową - dawać fabryczną czy od innego traktora? co polecacie?
2. Czy wycieki takie drobne spod rozdzielacza i gdzieś w okolicach pompy moge usunąć stosując nowe uszczelki? Czy jest dużo roboty i czy są całe zestawy?
3. Czy wyciek spod tłoczyska w korpusie podnośnika może być spowodowany zabrudzeniem filtra lub zapowietrzeniem? Czy po wymianie oleju, oczyszczeniu filtra i odpowietrzeniu są szanse, że wszystko będzie dobrze działało i nie będzie wycieków?
4. Czy dobrze wyczytałem w instrukcji: Do podnośnika lać olej silnikowy - 7.5l? Zbiornik oleju jest w korpusie? Bo w instrukcji jest coś takiego:
http://img35.imageshack.us/img35/2134/6wfl.jpg
Może mi ktoś wyjaśnić co i jak? bo nie chce błędu popełnić.
5. Gdzie sie smaruje rozrusznik olejem silnikowym?


Przepraszam za tak dużą liczbe pytań ale wciąż stawiam pierwsze kroki z ruskiem i ucze sie nowych rzeczy. Dziękuje wszystkim pomocnym. Pozdrawiam



1. Ja założyłem od C-360, ale nie miałem dosłownie nic do wykorzystania ze starej oryginalnej instalacji.
2. Tylko je rozhartuj.
3. Istnieje taka szansa, zresztą zależy jaki to był wyciek. Ja się lało to nie pomoże jak się kidało troszkę to może się udać.
4. Tak silnikowy typu Superol CC
5. Nie wiem, jedyne co przychodzi mi na myśl to oska po której porusza się bendix.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

Ponawiam pytanie. Co może być przyczyną nagłego spadku ciśnienia oleju silnikowego i mocy w putinie?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Mało informacji.Trudno powiązać te dwie sprawy w logiczną całość:
-jakie jest ciśnienie oleju
-jak silnik zachowuje się pod obciążeniem i bez niego
-jaki kolor spalin czy pluje olejem
-jak wygląda rozruch na zimno-ciepło
-jaka jest temp.silnika

z tych dwóch informacji które podałeś, jedyne co przychodzi mi do głowy,to że maszyna najzwyczajniej się zaciera.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

Ciśnienie oleju jest ok 1 atm, bez obciążenia pracuje ładnie, pod obciążeniem jest słaby ,wcześniej bronowałem na 4 teraz na 2 ledwo ciągnie. Nie dymi od czasu do czasu lekki dymek poleci. Na zimno pali ładnie jak jest ciepły to trochę lepiej jak na zimnym. Temperatury oleju nie znam gdyż nie mam wskaźnika. Stało się tak po czyszczeniu filtra oleju i regulacji zaworów.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 »

To w takim razie sprawdz to co robiłeś, może popełniłeś błąd.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Filtr był zatkany i było pozornie dobre ciśnienie.
Można próbować regulować, ale nie wróżę powodzenia ....

Źle ustawione zawory, a może i wtryski / kąt wtrysku ....

Zbieg dwóch problemów - taka moja teoria.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawel1976
Posty: 63
Rejestracja: 02 sty 2013, 22:56

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pawel1976 »

Jak regulowałeś zawory? - może tak jak ja za pierwszym razem na włączonym odprężniku ( łatwo było kręcić silnikiem potem zapomniałem wyłączyć). Po regulacji słaby był jak "wujek Leon po imprezie"
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

Moc po regulacji zaworów wzrosła lecz dymi na biało więc się zapewne kończy się silnik. Wtryski były robione w lutym. Traktor wiele nie pracował gdyż jeszcze nic w polu nie robiłem. Ciśnienie na zimnym ma 3 atm jak wyregulować to ciśnienie krok ro kroku ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Ciśnienie powinno być w granicach 3,5 - 1,5.
Jeśli na zimnym jest 3, a potem szybko spada do 1 to przyczyna jest inna i regulacja nie wiele tu da. Gdybyś próbował podnieść ciśnienie to nie przesadź.
Ciśnienie reguluje się skośną śrubą po prawej stronie korpusu silnika.
Należy odkręcić nakrętkę krytą pod nią jest śruba którą się kręci.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

Można to regulować na pracującym silniku ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Chyba tak, ale lepiej na zgaszonym bo może pluć olejem.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Szanowni Koledzy.Mam pytanie. Postanowiłem zmienić dźwignię zmiany biegów z pojedynczej na podwójną. Szczęśliwy jak prosię poodkręcałem co trzeba było poodkręcać , i na tym stanąłem. Pod pokrywą skrzyni biegów a wodzikami jest blacha której zadaniem jest sterowanie czujnikiem "żeby ciągnika nie zapalić na biegu". Blacha ta jest przykręcona śrubą której łeb jest po stronie wodzików. Niestety nie mogę sięgnąć tej śruby palcami od góry, boję się też ,żeby nie wpadła mi do środka skrzyni. Czy znacie jakiś "patent" na wyjęcie blachy czujnika i odkręcenie śruby którą ją mocuje bez zdejmowania pokrywy skrzyni biegów ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Podobno nie trzeba jej zdejmować tylko obrócić na bok i nie będzie przeszkadzać. Ale ja bym nie polecał.

Uwiąż blachę drutem, utnij nakrętkę, łeb wpadnie do środka wyciągniesz go przez wlew oleju, a jak się nie uda to cóż trzeba odkręcać pokrywę.

Uwaga tam jest jeszcze na 99 % podkładka dystansowa więc musisz wyjąc ze skrzyni trzy elementy:
- blacha (uwiązana na drucie więc nie problem)
- ucięta śruba
- podkładka
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Jeśli chcesz uciąć śrubę,to polecam chwytak magnetyczny i nic nie wpadnie do środka.Możesz ją obrócić i zablokować śrubą,tą od mocowania kolumny,też tak robiłem i było i było ok.Warto od razu poszerzyć dźwignię,bo będzie wieelgaachny luz.Mój patent,to nasadzenie na końcówkę dźwigni,sklepanej rurki i lekki spaw,żeby nie wypadło.
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi. Na początek spróbuję tak jak doradza kolega "pop" przekręcić blachę w bok i za kontrować śrubą .Jak nie poskutkuje to zastosuje bardziej radykalne metody. A tak nawiasem mówiąc czy ktoś z Was ,żeby wykasować luz zmieniał widełki np na taką:
http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-c ... waska.html
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 »

Zmieniałem na wąskie, zmieniałem też wodzik, dokładnie nie pamiętam czy otwór na śrubę nie jest w innym miejscu
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Ja nic nie zmieniałem w skrzyni. Za to zaspawałem w pokrywie szczelinę żeby nie było możliwości wepchania wybieraka biegów do rewersu.

Owszem luz na lewarku rewersu jest duży, ale w niczym to nie przeszkadza, przynajmniej mnie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
siwy
Posty: 22
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: siwy »

Jeżeli po wyczyszczeniu nie pomoże to kup w sklepie zawór zwrotny zakładasz go na przewód paliwowy przy zbiorniku zapobiega on cofaniu się paliwa z pompy wtryskowej to najtańsze i szybkie rozwiązanie kupisz go w każdym motoryzacyjnym tylko trzeba znać grubość przewodu koszt max ok 20 zł
ODPOWIEDZ