T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Franky69
Posty: 53
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:57

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Franky69 »

Zaworki są tak jak pompka ręczna, obok ten korpus przykręcony do pompy wtryskowej, to tam są zaworki od spodu są dwie śrubki i tam są owe zaworki. Proponuje wymienić całość łącznie z pompką chyba że pompka jest OK
siwy
Posty: 22
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: siwy »

takie zasady mechaniki jeżeli dymi na biało to leją wtryski jak na niebiesko to bierze olej a jak na czarno tozalewa go albo dawno nie dostał ostro gazu i sadze wyrzuca
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: SSaPeRR »

korbus1994 napisał/a:
Moc po regulacji zaworów wzrosła lecz dymi na biało więc się zapewne kończy się silnik. Wtryski były robione w lutym. Traktor wiele nie pracował gdyż jeszcze nic w polu nie robiłem. Ciśnienie na zimnym ma 3 atm jak wyregulować to ciśnienie krok ro kroku ?
Witam. Jak tam z regulacją ciśnienia smarowania silnika??
Ja wczoraj u siebie podkręciłem zawór. Z około 2.8 atm na zimnym, po wkręceniu śruby o 2 obroty ciśnienie wskoczyło na 3.8... Po rozgrzaniu do około 70 stopni ciśnienie wynosi 3.2-3.3 atm.
Czyli jak na razie widać, że zabieg się powiódł.
Pozdrawiam.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

Jako tako czyli przekreciłem o ok 1.5 obrotu i wzrosło. Na zimnym jest około 4 kg/cm2 a jak się rozgrzeje porządnie po 3h ciężkiej pracy, z kultywatorem na pełnych obrotach min było 2 kg/cm2. Nie wiem ile wynosiła temperatura silnika ale misy olejowej się nie dało dotknąć.
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: SSaPeRR »

U mnie pewnie jutro się okaże jak będzie po konkretnej robocie - sianie nawozów wap-mag, saletrzaku i kultywatorowanie. Cały dzień na chodzie ujawni prawdziwą stronę regulacji ciśnienia na zaworze.
U siebie musiałem zerwać jeszcze fabryczną plombę żeby się dobrać do śruby regulacyjnej...
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: korbus1994 »

u mnie plomby nie było niestety
Shred
Posty: 45
Rejestracja: 09 sie 2013, 8:17

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Shred »

Witam. Nie wiecie może gdzie można kupić kapilarę do ustawiania kąta wtrysku ?
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

Zrób sobie sam - pusty wkład długopisu + stary przewód wysokiego ciśnienia i malyna ;)
mietek1998
Posty: 25
Rejestracja: 23 gru 2013, 15:55

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mietek1998 »

jak ustawić kąt wtrysku w t25 jeżeli mam pompę od c330 ?
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 »

Kąt wtrysku ustawia się tak samo jak z oryginalną, tylko dawkę paliw inaczej, tak jak pisałem wcześniej ściągnij instrukcję jest tutaj:

http://www.retrotraktor.pl/forum/viewt ... ad_id=4540

jak masz konto na chomiku to ten link:

http://chomikuj.pl/Hal9/Dokumenty/Instrukcje
kecaj28
Posty: 25
Rejestracja: 05 gru 2012, 17:15

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: kecaj28 »

Witam panowie.
Zabrałem się za remont rozrusznika i napotkałem na problem, nie wiem jak wyjąć widełki trzymające bendix.Na tych widełkach są dwie śrubki ale chyba miedziane i dość wyrobione.
Moje pytanie brzmi następująco: Jak mam wyjąć ten te widełki bądź bendix z tych widełek?
Rozrusznik jest oryginalny ruski.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 »

Jeśli masz zamiar dokładać części to może lepiej wymienić ten pożeracz akumulatora na taki z przekładnią, wystarczy do niego mniejszy akumulator i zawsze odpala.
kecaj28
Posty: 25
Rejestracja: 05 gru 2012, 17:15

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: kecaj28 »

Już sobie poradziłem, wystarczyło trochę się pogimnastykować i wyciągnąć go ukośnie.
Oryginalny rozrusznik na 2x6v jeszcze nigdy mnie nie zawiódł, ropa gęstniała, jechać się nie dało, ale odpalić odpalał zawsze.
RockNRolla
Posty: 7
Rejestracja: 14 cze 2013, 11:45

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: RockNRolla »

Cześć,
Mam problem chyba z wałkiem odbioru mocy
Gdy WOM jest pod większym obciążeniem(np opryskiwacz) coraz częściej go rozłącza i spod diupy słychać metaliczne chrobotanie. Wtedy muszę szybko stanąć żeby znowu zaskoczyło i czuć mocne szarpnięcie. Jak zdiagnozować problem?
Nawet już rozebrałem tylny korpus WOM ale nie mogę wyjąć wałka..
Proszę o jakieś podpowiedzi*tup*

Pozdrawiam,
rock
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Painkiller »

Radził bym zajżeć do skrzyni..
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

A jesteś pewien że dźwignia włączania pracuje poprawnie ?
Sprawdź bo mały luz może robić wielkie problemy.

Gorsza wersja:
Włącz jedynkę redukcyjną i rusz na minimalnym gazie, jeśli traktorem szarpie co chwilę to rozwalony jest tryb pośredni napędu WOM i biegów redukcyjnych (dlatego redukcyjne są tylko do przodu) w skrzyni biegów. To ten pod rewersem .... Cała skrzynia do rozebrania *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
RockNRolla
Posty: 7
Rejestracja: 14 cze 2013, 11:45

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: RockNRolla »

dzięki za podpowiedzi
pytanie numer dwa czyli jak sprawdzić czy na dźwigni jest luz?

edit
jednak skrzynia do roboty
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Szanowni Koledzy. Mam pytanie, czy jest jakaś możliwość ustawienia szybkości opadania ramion tuz-a ,żeby zawieszona maszyna przy opuszczaniu "nie waliła w glebe". W instrukcji wyczytałem tylko ,że dźwignię rozdzielacza należy przestawić w dolne skrajne położenie "pływające". Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

W siłowniku jest dławik który zapobiega zbyt szybkiemu wypływowi oleju (czyli w konsekwencji opadaniu). Poszukaj tego ustrojstwa w katalogu bo może ma on jakąś specjalną nazwę.

Istnieje przynajmniej na obrazkach urządzenie do rozbudowania układu hydraulicznego. Nazywa się to P-75, mam je w starym katalogu mogę zeskanować.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

W prawej przyłączce węża do siłownika jest (powinien być) dławik,jeśli ktoś założył inną przyłączkę,to pozbył się tego ważnego ustrojstwa.Bolszewikowi zapewne chodziło o aparat P-50 czyli regulator pozycyjny występujący(a w zasadzie nikt go w T-25 nie widział) jako opcja wyposażenia.
ODPOWIEDZ