Wyjący problem. T-25

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

Mam problem z wyciem czegoś w t-25. Została wymieniona obudowa skrzyni oraz dwa nowe tryby. Co może być powodem tak głośnego wycia? Proszę o pomoc. Ponizej znajduje się film z jazdy ciagnikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=rBOCJvz20JU
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: grzegorz 1969 »

Więcej szczegółów podaj, jakie tryby, jaka obudowa, bo chyba nie całej skrzyni, może mechanizmu różnicowego, dużo części jest marnej jakości mała dokładność obróbki i tryby wyją lub zły montaż, ale podaj co wymieniłeś.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Ursus »

Powodem wycia może być to, że wymieniłeś tryby nie od pary - i dlatego teraz gdy współpracuje jeden używany i jeden nowy ze sobą - to wyją.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: mikotajl »

jeśli chodzi o wycie Władimirca po wymianie kół zębatych zazwyczaj powodem tego jest nie równa liczba zębów różni producenci różnie produkują :) i przez to skrzynia może wyć :) rzadko kto o tym wie i dlatego nikt na to nie zwraca przy kupnie uwagi :)
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

grzegorz 1969 napisał/a:
Więcej szczegółów podaj, jakie tryby, jaka obudowa, bo chyba nie całej skrzyni, może mechanizmu różnicowego, dużo części jest marnej jakości mała dokładność obróbki i tryby wyją lub zły montaż, ale podaj co wymieniłeś.
Obudowa była wymieniana całej skrzyni. Tryby wymienione były ze skrzyni. Mogę zrobić zdjecia starych trybów. Ja nie robiłęm tej skrzyni tylko "mechanik",ale przed wymianą tej obudowy i trybów było tak samo no może trochę lepiej ale teraz jak widac na filmie jest bardzo głośnio..
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Bolszewik »

Stawiam na satelity ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

mikotajl napisał/a:
jeśli chodzi o wycie Władimirca po wymianie kół zębatych zazwyczaj powodem tego jest nie równa liczba zębów różni producenci różnie produkują :) i przez to skrzynia może wyć :) rzadko kto o tym wie i dlatego nikt na to nie zwraca przy kupnie uwagi :)
No fakt nie zwróciłem na to uwagi,ale żeby tak mocno to było słychać ?
Bolszewik napisał/a:
Stawiam na satelity ....
Satelity a co to takiego jest ? Bo ja nie naprawdę nie wiem *bye*
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: mikotajl »

to raczej to będzie na 100 % plus może źle wyregulowany luz to wszystko sumując sie może dać taki właśnie efekt :)
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

mikotajl napisał/a:
to raczej to będzie na 100 % plus może źle wyregulowany luz to wszystko sumując sie może dać taki właśnie efekt :)
Musiałbym się dowiedzieć czy więcej jest tych zębów na trybie,ale nie mam za bardzo jak.
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: mikotajl »

jedyny na to sposób to ściągnięcie dekla skrzyni biegów :) ale to bardzo dużo roboty :)
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

mikotajl napisał/a:
jedyny na to sposób to ściągnięcie dekla skrzyni biegów :) ale to bardzo dużo roboty :)
Niestety nie da sie bo ten tryb jest od dołu skrzyni -.- jedyny sposób to pojechać do gościa który sprzedał mi tryb i policzyć ile ma zębów.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: damber »

Jak więcej zębów... Jeśli by tak było, to masz większą średnicę tryba i byś go na oś nie wsadził, no chyba, że do pary wymieniałeś i teraz masz inne przełożenie :D

Sprawdź luz na ataku względem koła talerzowego, bo jeśli tam będzie za dużo, to jak się rozpędzisz i zaczniesz hamować silnikiem, to będzie wyło i to jeszcze jak!
Facebook. old URSUS tractor
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

damber napisał/a:
Jak więcej zębów... Jeśli by tak było, to masz większą średnicę tryba i byś go na oś nie wsadził, no chyba, że do pary wymieniałeś i teraz masz inne przełożenie :D

Sprawdź luz na ataku względem koła talerzowego, bo jeśli tam będzie za dużo, to jak się rozpędzisz i zaczniesz hamować silnikiem, to będzie wyło i to jeszcze jak!
Okej.. Tylko jakbyś mi wytłumaczył tak trochę bardziej prosto jak sprawdzić ten luz to byłybym wdziećzny. Nie wiem co to jest "atak" i "koło talerzowe"
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: mikotajl »

podobnie jest w ursus c360 w zwolnicy duże koło zębate od c360 ma 56 zębów a od 4011 i c355 55 :) tak samo jest na półośce od c360 ma 11 zębów a od 4011 i c355 10 :) jeśli ktoś pomiesza te zęby lub założy jedną zwolnice od c360 a drugą od 4011 może to spowodować wycie :) w tym przypadku jest tak samo :) nie mówie oczywiście że w tym przypadku jest tak samo bo nie składałem tej skrzyni więc nie mogę dokładnie tego stwierdzić :)



a i jeszcze wspominałeś że tą skrzynie było wcześniej przed remontem słychać :) i moje pytanie brzmi czy wcześniej była kiedyś skrzynia robiona ?? :)
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: damber »

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... O0JXN_EIKA

To duże koło, to koło talerzowe, a to małe zwane często kołem atakującym. To są koła zębate mechanizmu różnicowego i jak mają za duży luz między zębny, to zaczyna się wycie. Nie wiem jak we Władku ustawia się luz, ale raczej też na "gazetę" i powinno być OK.
Facebook. old URSUS tractor
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

takie oto tryby zostały wymienione:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f3 ... 69dbc.html
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: damber »

mikotajl napisał/a:
podobnie jest w ursus c360 w zwolnicy duże koło zębate od c360 ma 56 zębów a od 4011 i c355 55 :) tak samo jest na półośce od c360 ma 11 zębów a od 4011 i c355 10 :) jeśli ktoś pomiesza te zęby lub założy jedną zwolnice od c360 a drugą od 4011 może to spowodować wycie :) w tym przypadku jest tak samo :) nie mówie oczywiście że w tym przypadku jest tak samo bo nie składałem tej skrzyni więc nie mogę dokładnie tego stwierdzić :)



a i jeszcze wspominałeś że tą skrzynie było wcześniej przed remontem słychać :) i moje pytanie brzmi czy wcześniej była kiedyś skrzynia robiona ?? :)
Ale musisz wymienić oba koła ze zwolnicy, bo inaczej nie wsadzisz dużego koła od 60'ki do zwolnicy 40'ki jak koła na półośce nie zmienisz. Odwrotnie się da, czyli do 60'ki wpakujesz większe kolo od 40'ki, ale luz między zębny będzie o wiele za duży i dlatego będzie wyło.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: marek »

Ja bym podniósł raz jedno a raz drugie koło i zakręcił za to koło co jest w powietrzu.Skrzynia na luzie. Przy tak głośnej pracy przekładni na pewno usłyszysz w którym miejscu wyje. Dla mnie to typowe wycie zwolnicy.
Sernikvip
Posty: 16
Rejestracja: 21 lip 2014, 20:17

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: Sernikvip »

marek napisał/a:
Ja bym podniósł raz jedno a raz drugie koło i zakręcił za to koło co jest w powietrzu.Skrzynia na luzie. Przy tak głośnej pracy przekładni na pewno usłyszysz w którym miejscu wyje. Dla mnie to typowe wycie zwolnicy.
Był podniesiony cały tył ciagnika i i został on odpalony i nic nie było słychać za bardzo.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Wyjący problem. T-25

Post autor: papiszon »

Czyżby mechanior wymienił tylko tryby uszkodzone? Po jednym z pary? Nic dziwnego, że wyje. Nowy ze starym (zużytym) nie będą współgrać dobrze i przez to wycie. Tryby wymienia się parami.*pray*
Był podniesiony cały tył ciagnika i i został on odpalony i nic nie było słychać za bardzo.
Bez obciążenia może nie być słychać.
ODPOWIEDZ