Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Witam. Problem wygląda następująco. Zmieniłem w swoim t 25 cylindry, tłoki, pierścienie i głowice, wszystko nowego typu. Ustawiłem kąt wtrysku, wtryski zrobione(nowe końcówki, ustawienie ciśnienia). Ciągnik bardzo ładnie odpala za każdym razem, dobrze wchodzi na obroty ale kopci jak lokomotywa *no* . Dodam, że na starych garkach, chociaż pierścienie były popękane i głowice nie szczelne to nawet w połowie tak nie kopcił(przy starych wtryskach w dodatku źle ustawionych). jaka może być tego przyczyna??? Pomocy bo aż wstyd w pole wyjechać.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Możliwe że zatkany jest nadmiar paliwa z wtrysków - powrót na filtr paliwa.
Czyli magiczna śrubka.
Jeśli powrót jest zatkany silnik pali wszystko co dostanie. Oczywiście nie jest w stanie tego spalić i kopci na czarno jak lokomotywa, a przy tym ma dużo siły i kręci się do 2500.
Tak było u znajomego leśniczego.
Czyli magiczna śrubka.
Jeśli powrót jest zatkany silnik pali wszystko co dostanie. Oczywiście nie jest w stanie tego spalić i kopci na czarno jak lokomotywa, a przy tym ma dużo siły i kręci się do 2500.
Tak było u znajomego leśniczego.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Zatkane nie jest na pewno. Przed remontem wszystko było ok a w układzie paliwowym nic nie było ruszane. Czy to może mieć związek z tym że są garki nowego typu założone?? Mam jakąś drugą pompę. Założę ją i zobaczymy co będzie.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Jeżeli kopci to może coś z kątem wtrysku albo dawką paliwa, sprawdź kąt na początek.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Kąt według mnie dobrze ustawiony(obydwa zawory zamknięte, znaczek na t1t2 i w tym momencie minimalny ruch paliwa). Odpala bardzo ładnie, dawka paliwa na pewno nie, bo zmniejszałem po trochu aż nie chciał na obroty wchodzić w ogóle a i tak czarny dym:o Ale mi te remonty wyszły*no*
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Coś musi być nie tak, przecież jak by wszystko było dobrze to by nie kopcił, spróbuj sprawdzić ten kąt wtrysku, nie wiem jak się w t25 ustawia, ale jeszcze mi do głowy przyszło ze może coś z rozrządem jest nie tak. Wszystko możliwe, i by się zgadzało zawory są zamknięte ale tłok a tłok nie jest w GMP, sprawdź rozrząd.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
na jakie ciśnienie ustawione masz wtryski to po pierwsze a po drugie sprawdził bym pompę wtryskową na maszynie jak kopci na czarno to za duża dawka paliwa oraz spróbuj go bez filtra powietrza zapalić może coś jest przytkane.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
W rozrządzie nic nie było przestawiane nie licząc kąta wytrysku. wydaje mi się, że te 20-kilka stopni przed GMP to zawory już zamknięte bo przecież sprężanie musi być. Wtryski na 170 atmosfer ustawione ale właściwie wymiana końcówek i ustawienie ciśnienia nic nie pomogło. Dawka to jak mówiłem - zmniejszałem aż nie reagował na ruch cięgła od gazu i nic, tzn bez efektu.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Jak nie zmieniałeś pompy, to kąta wtrysku było nie ruszać, kiedyś też ustawiałem jak książka pisze i był na słuch wyrażnie za wczesny, może znaki się niepokrywają z faktycznym położeniem tłoka, trzeba było zaznaczyć poprzednie ustawienie i do niego wrócić.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Zgoda, to dobra rada tyle, że ja odkręcałem pokrywę rozrządu, właściwie to demontowałem wszystko(w misce był piach i postanowiłem przemyć trochę to wszystko). faktycznie może i znaki są złe, ale odkręciłem wtrysk i kiedy na kole jest GMP to faktycznie tłok jest na samej górze więc oznaczenia sa według mnie ok. Co powiecie na zmianę głębokośći wtrysku??? Tzn albo założyć cieńszą albo grubszą podkładkę pod wtrysk?Jeszcze jedno. Czy ciągnik będzie ładnie odpalał nawet przy złym ustawieniu kąta wtrysku?? O ile dziurek mogę śmiało przestawiać kąt wtrysku do tyłu i do przodu??
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Nie wiem jak jest w T-25, ale w C-330 nawet minimalne przesunięcie wałka pompy wtryskowej względem rozrządu jest słyszalne w pracy silnika. Lepiej lub gorzej wchodzi na obroty, łatwiej/trudniej zapala...
Możesz spróbować, ale zbytnio nie odchylaj od normy
Możesz spróbować, ale zbytnio nie odchylaj od normy
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Stwierdzenie na oko że jest w górnym punkcie, jest mało precyzyjne, jak czop wału wykonuje ruch po okręgu, tak jak pisałem u mnie w t25 jak ustawiłem na znaki to słychać było że jest za wczesny, dodatkowo zęby koła napędu pompy są skośne i mogą się inaczej ustawiać podczas pracy na tulei pompy, bo jest tam pewien luz, próbuj po dwa otwory, bo chyba jedna dziura daje pół stopnia.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
OK. Jutro będę próbował. Ale nadal mnie dręczy jedno. Czy to nie kwestia tego, że są garki nowego typu??
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
A głowice masz jakie, bo w nowych zawory są osadzone inaczej, bardziej wystają i dlatego wyfrezowane tłoki, jeśli masz stare, to trochę zmniejszyła się kompresja, ale ciągnik powinien pracować normalnie.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Cylindry, tłoki i głowice nowego typu. Nie wiem czy cylindry czymś się różnią ale tłoki maja wyfrezowane miejsca na zawory, głowice natomiast otwór na świecę żarową.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Jakieś postępy?
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Brak*no*. Kombinowałem z tym kątem wtrysku ale to na nic. Czy to możliwe, że jak się dociera to tak dymi?? W jednym z przewodów (ten cienki który idzie od pompki gdzieś za korpus pompy) jest ciągle powietrze. Może to jest przyczyną? Dodam, że spali ny na wolnych obrotach zaczynają być niebieskie ale już brałby olej? Silnik chodził może 4 godziny na luzie po tym remoncie.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Mam w swoim T25 podobny problem. Kopcił przed remontem ( wymianą cylindrów tłoków i głowic ale wtedy chlał olej) ) kopci po remoncie. Według mnie przyczyną jest pompa ( za duża dawka paliwa ). Najbardziej kopci na wolnych obrotach przy zimnym silniku. Zagrzej dobrze silnik i zobacz czy dalej będzie kopcił ( u mnie wtedy prawie nie ma dymu) , sprawdź ile Ci pali. Ja sprawdziłem i wiem ,że mi pali trochę z dużo. Oleju mi nie bierze. Nie mam innej pompy żeby sprawdzić , w nieokreślonej przyszłości planuję wymianę sekcji wysokiego ciśnienia wtedy zawiozę do pompiarza. Sprawdź "magiczną" śrubkę o której pisał Bolszewik tak dla pewności.
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Odkręć tłumik i sprawdź czy nie wydostaje się olej / paliwo.
U mnie jak wstawiłem głowice po "regeneracji" puszczało olej po prowadnikach w takiej ilości że nie tylko dymił na niebieskawo, ale i olej był w wylocie kolektora. Po wymianie głowic na nowe spokój do dziś.
Nie zawoźcie pompy do majstra z Dymin bo jest kiepski.
U mnie jak wstawiłem głowice po "regeneracji" puszczało olej po prowadnikach w takiej ilości że nie tylko dymił na niebieskawo, ale i olej był w wylocie kolektora. Po wymianie głowic na nowe spokój do dziś.
Nie zawoźcie pompy do majstra z Dymin bo jest kiepski.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Kopcący T25 po założeniu zestawu naprawczego(nowy typ)
Jak masz powietrze w cienkim przewodzie, to sprawdz dokładnie układ paliwowy, drożność, szczelność i zaworek z tyłu pompy tam gdzie idzie cienka rurka, może tak być, że podaje nierówno paliwo na cylindry i dlatego dymi, sprawdz po krótkiej pracy czy cylindry równo się rozgrzewają.