t 25 olej w wydechu
t 25 olej w wydechu
po rozruszaniu władka pokazał co mu jeszcze dolega sączy się dość sporo oleju z wydechu na 2 cyl.od strony kierowcy,
co to może być,od czego by tu zacząć aby trafnie zdiagnozować,czy zawór nie szczelny,czy raczej pierścienie zgarniające do wymiany i rzuca olejem
co to może być,od czego by tu zacząć aby trafnie zdiagnozować,czy zawór nie szczelny,czy raczej pierścienie zgarniające do wymiany i rzuca olejem
Re: t 25 olej w wydechu
Na 90procent pierścienie,jeśli tylko z jednego ,to może Cię czekać jakaś niespodzianka po zdjęciu cylindra.Włdymirec ma miękkie pierścienie,ja wymieniałem dwa razy na przestrzeni 5,5 tys mth.
Re: t 25 olej w wydechu
1-czy jeżeli wymienie same pierscienie bez wymiany tulei będzie ok
2-podobno może też byc wina uszczelek popychaczy
2-podobno może też byc wina uszczelek popychaczy
Re: t 25 olej w wydechu
1-zobaczysz jaki stan cylindra,jak zdejmiesz
2-nie wiem jak może się nalać do wydechu z osłony popychacza
2-nie wiem jak może się nalać do wydechu z osłony popychacza
Re: t 25 olej w wydechu
1. Jak napisał Pop zdejmij i oceń stan cylindra, lub poproś kogoś o pomoc.
2. Od popychacza się nie wleje.
3. Leje po zaworach, ja chciałem naprawiać głowicę, ale spartolili i kupiłem po dwóch tygodniach nowe.
2. Od popychacza się nie wleje.
3. Leje po zaworach, ja chciałem naprawiać głowicę, ale spartolili i kupiłem po dwóch tygodniach nowe.
Re: t 25 olej w wydechu
ważna sprawa jeszcze:
1-nalałem oleju do pompy paliwa czy to ma związek z dymieniem jeśli ten uszczelniacz jest w niej wywalony
2-ta sprawa ważniejsza bo jadąć wczoraj pod sporą góre dymił obficie na niebiesko ale jadąc z góry i jak juz byłem na dole to dymienie ustawało tak jakby po przechyleniu olej spłyną ze zaworu wydechowego i po krótkiej chwili znowu lekki dymek na równej drodze
PS.najgorzej dymi na wolnych obrotach,po przygazówce dużo mniej lub ustaje
1-nalałem oleju do pompy paliwa czy to ma związek z dymieniem jeśli ten uszczelniacz jest w niej wywalony
2-ta sprawa ważniejsza bo jadąć wczoraj pod sporą góre dymił obficie na niebiesko ale jadąc z góry i jak juz byłem na dole to dymienie ustawało tak jakby po przechyleniu olej spłyną ze zaworu wydechowego i po krótkiej chwili znowu lekki dymek na równej drodze
PS.najgorzej dymi na wolnych obrotach,po przygazówce dużo mniej lub ustaje
Re: t 25 olej w wydechu
a i jeszcze jak kupowac głowice to ruską czy polski zamiennik
Re: t 25 olej w wydechu
1. Nie mam pojęcia, ale sprawdź czy jest olej w pompie. Jeśli wypity to poszedł w ropę. Jednak wówczas dymienie powinno ustać po przepaleniu dodatkowej dawki oleju.
2. Pod górę ciężko to każdy silnik zadymi, mniejsze obroty w wyniku oporu toczenia, a większa dawka paliwa - fizyka.
3. Istnieje nie zerowe prawdopodobieństwo że dostaniesz tureckie zamienniki.
Nikt Ci tego nie powie bo nikt nie wie ....
Ja kupiłem w szarych tekturowych pudełkach bez żadnych napisów i sygnatur na odlewach. Jakość wykonania odlewów: zła, obróbka skrawaniem: dobra, działają 13 rok, ale traktor zrobił w tym czasie 500 - 600 mth.
2. Pod górę ciężko to każdy silnik zadymi, mniejsze obroty w wyniku oporu toczenia, a większa dawka paliwa - fizyka.
3. Istnieje nie zerowe prawdopodobieństwo że dostaniesz tureckie zamienniki.
Nikt Ci tego nie powie bo nikt nie wie ....
Ja kupiłem w szarych tekturowych pudełkach bez żadnych napisów i sygnatur na odlewach. Jakość wykonania odlewów: zła, obróbka skrawaniem: dobra, działają 13 rok, ale traktor zrobił w tym czasie 500 - 600 mth.
Re: t 25 olej w wydechu
Dymienie na niebiesko ,to nie tylko olej,ale także lejące wtryskiwacze.Trzeba rozebrać ,przynajmniej częściowo silnik,ocenić stopień zużycia i podjąć decyzję o zakresie napraw.Jakość części do pojazdów ,które nie są już produkowane jest ,jaka jest i nic z tym nie zrobimy.Regeneracja starej głowicy powinna też obejmować dotarcie powierzchni przylegania,a tego raczej firma regenerująca nie zrobi.Tak ,czy inaczej do roboty,bo samymi pytaniami traktor się nie uzdrowi.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: t 25 olej w wydechu
Od regulacji zaworów bym zaczął i zaraz sprawdził wtryskiwacze.A nie zaraz silnik rozbierać do rosołu.
Re: t 25 olej w wydechu
co olej w wydechu ma z tym wspólnego.Wytłumacz,bo ja nie jestem mechanikiem.chrapek3011 pisze: ↑03 sty 2021, 9:59 Od regulacji zaworów bym zaczął i zaraz sprawdził wtryskiwacze.A nie zaraz silnik rozbierać do rosołu.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: t 25 olej w wydechu
Jeszcze jest taka kwestia czy to olej czy nieprzepalona ropa.Jak zawór wydechowy jest podparty,czyli nie ma luzu to leci z kolektora.Żadna uszczelka tego nie uszczelni.
Re: t 25 olej w wydechu
Jak działa silnik ,to ja wiem,ale jeśli kolega mówi ,że olej to odpowiadam na temat.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: t 25 olej w wydechu
Ale jakby nie było to od najprostszych rzeczy się zaczyna a nie zaraz wszystko wek...jak olej to w głowicy szukać przyczyny.Bo pierścieniami raczej taka ilość nie pójdzie.
Re: t 25 olej w wydechu
Pójdzie ,pójdzie,ale zaproponowałem zweryfikować jedno i drugie ,chyba że ktoś bardzo lubi skręcać i rozkręcać.
Re: t 25 olej w wydechu
chrapek-co regulacja zaworów ma wspólnego już dawno wyregulowane,wtryski też są sprawdzone i są ok,moim zdaniem olej scieka bo prowadnice zaworów są wytarte także przymierzam się do kupna głowicy tylko chodzi o jakosc tych zamienników i cena
Re: t 25 olej w wydechu
Jest jeszcze jeden temat.
Odkręć tłumik, zostaw tylko kolektor od głowic, odpal traktor i sprawdź jak wydostaje się olej.
Czy z jednego czy z dwóch stron ?
Czy jest to mgiełka w spalinach (wtedy raczej ropa), czy płynie powolną stróżką po ścianie kolektora.
U mnie po "regreneracji" głowic z drugiego kolektora po ściance płynęła/sączyła się stróżka oleju.
Ponieważ przy odbiorze głowice bardzo mi się nie podobały postanowiłem wymienić obie na nowe.
Głowice można zregenerować, myślę że bez trudu można je zrobić lepiej niż wyszły z fabryki. Problem tylko w tym żeby znaleźć sumienny zakład.
PS. Nie chcę Cię dobijać, ale weź sobie kawałek sztachety i sprawdź luz poosiowy silnika. Deskę wkładasz między koło pasowe, a podporę zawieszenia i sprawdzasz czy i o ile się ruszy. Jak jest duży to cały silnik do roboty .... Zostanie tylko korpus .... Wiem z własnego doświadczenia ....
Odkręć tłumik, zostaw tylko kolektor od głowic, odpal traktor i sprawdź jak wydostaje się olej.
Czy z jednego czy z dwóch stron ?
Czy jest to mgiełka w spalinach (wtedy raczej ropa), czy płynie powolną stróżką po ścianie kolektora.
U mnie po "regreneracji" głowic z drugiego kolektora po ściance płynęła/sączyła się stróżka oleju.
Ponieważ przy odbiorze głowice bardzo mi się nie podobały postanowiłem wymienić obie na nowe.
Głowice można zregenerować, myślę że bez trudu można je zrobić lepiej niż wyszły z fabryki. Problem tylko w tym żeby znaleźć sumienny zakład.
PS. Nie chcę Cię dobijać, ale weź sobie kawałek sztachety i sprawdź luz poosiowy silnika. Deskę wkładasz między koło pasowe, a podporę zawieszenia i sprawdzasz czy i o ile się ruszy. Jak jest duży to cały silnik do roboty .... Zostanie tylko korpus .... Wiem z własnego doświadczenia ....
Re: t 25 olej w wydechu
są niby te głowice polskie za około 200zł i jakieś za około230,250 nie wiem na które się zdecydować czy te polskie są ok
Re: t 25 olej w wydechu
przy tak małej różnicy w cenie,to bardziej kwestia szczęścia co kupisz.Teraz jest straszny bajzel w produktach i trudno mieć pewność,czy ta za 200 jest gorsza od tej za 250.Wiele lat temu ten problem był bardzo widoczny ,gdy naprawiałem motocykle z byłych KDL,teraz rozlało się wszędzie.Te niby polskie,pewnie tez są z chin.
Re: t 25 olej w wydechu
dziś założyłem nowe głowice ponoć ukrainskie,ale teraz jest problem z ustawieniem zaworów,są dwa znaki jak wiadomo BMT i HMT
no i na starych głowicach normalnie według znaków a teraz zawory są w pełni zwolnione dopiero spory kawałek po BMT i HMT,dodam że nowe głowice są mniejsze z wysokości o jakieś 2mm,czy to przez to
PS: chyba jutro sprawdze jeszcze według drgniecia paliwa
no i na starych głowicach normalnie według znaków a teraz zawory są w pełni zwolnione dopiero spory kawałek po BMT i HMT,dodam że nowe głowice są mniejsze z wysokości o jakieś 2mm,czy to przez to
PS: chyba jutro sprawdze jeszcze według drgniecia paliwa