0rex0 napisał/a:
W ursusie c 308 z filmiku, który wkleiłeś kolego ~hazi pracuje silnik Es Hatz 780. Jest to silnik stosowany w maszynach budowlanych np. zagęszczarkach itp. Kontaktowałem się z właścicielem przez konto na youtube. Z tego, co mówił ten silnik pasuje do ursusa bez żadnych przeróbek. Jedyna wada to, że jest dość drogi.
Witam!
Wielkie dzięki za odpowiedź koledzy ale skoro pasuje taki silnik do Ursusa to czy może jest jakiś silnik diesla który by pasował do skrzyni Dzika; bo z tego co się orientuje to silniki w Dziku i Ursusie są takie same (jeżeli nie identyczne) a różnica polega na innej skrzyni. No chyba że to tylko płonna nadzieja bo fajnie by było mieć silniczek diesla w dziczku, obniżyło by to wydatki na paliwo*rolleyes*.
Silniki kolego są takie same tylko mocowanie mają inne. W ursusie do dużej flanszy a w Dziku do mniejszej. Ten model Hatz pasuje idealnie do tej dużej flanszy. Ale łatwiej zamontować jest silnik do Dzika jak do Ursusa ponieważ w dziku jest już odpowienie sprzęgło które pozwala przełączyć bieg podczas jazdy. Ja bynajmniej dlatego chciałem przerobić a ekonomia również ten silnik sali 1-1,5L na godz pracy. Akurat te silniki są nie do zajechania mają większą moc przy mniejszej wadze w porównaniu do naszych Esów.
Odpowiem na pytanie czy były fabryczne dziki z silnikiem disla. Tak osobiście go odkupiłem z zapasów wojskowych silnik andoria s-301 .Był to dzik wożący paliwo na lotnisku wojskowym w okolicach Poznania. Szczaegółowy opis jest zamieszczony w tym dziale.Pozdrawiam Wojtek
Mam komplet tłok i cylinder w dobrym stanie, ale mniejszy wymiar więc musiał by być komplet. Tłok bez pierścieni ,ale jakby co mam komplet nowy. W razie zainteresowania prosze o meila .
Przy okazji, rozbierał ktoś glebogryzarkę do dzika czy 308 , chcę się dostać do przekladni a nie bardzo wiem jak się za to zabrać
Witam, pewno czekacie na efekty przeróbki silnika. jak na razie zamontowałem silnik do Ursusa. jeszcze został mi do przykręcenia tłumik, linki, podłaczyć paliwo, ustawic zapłon i próba. Ale to dopiero w środe. Do późna teraz pracuję i nie mam mozliwości zrobić próby. Codziennie coś troche przykręcę. W środę mam wolne to sie za to wezmę. Napaliłem się na ostro no ale ograniczenia czasow siła wyższa.
Kolego ~Santi2006 jak będziesz miał taką możliwość to nakręć jakiś filmik jak ten silnik po przeróbkach pracuje. A gaźnik masz oryginalny Jikov? Nowy? Regenerowany? Czy też może zwykły używany jaki był?
Kolego ~jw1wojtek masz może jeszcze zdjęcia tego Dzika z silnikiem diesla? Przejrzałem forum, ale chyba już ich tu nie ma. Szczególnie interesuje mnie ta skrzynia redukcyjna. A może wiesz gdzie taką można dostać?
Gaźnik mam od Junaka Pegaz i mam Jeszcze jeden który kolega Mario polecał to jest zamiennik Pegaza.
oryginalny jikov zamontowałem do Dzika którego teraz remontuje (kupiłem kiedyś nowy)
Z tego co mi wiadomo fabryczne Dziki były tylko z silnikami na PB a każdy na ON to jest konstrukcja typu SAM.Dziś panowie próba silnika po przeróbce, zamontowany gaźnik od Junaka PEGAZ. Przelanie gaźnika i próba. Silnik odpalił za drugim pociagnieciem, rozgrzałem go i zgasiłem. ponowne odpalenie tym razem za pierwszym razem odpalił. Silnik pracuje w kazdym zakresie obrotów. Dzisiaj nie dawałem po gazie silnik jest po remoncie, trzeba go dobrze dotrzeć. Jak na razie wszysko jak się należy. Teraz go przetestuje z miesiąc w pracy pociaga przyczepke. Zobaczymy czy przeróbka zda egzamin. Jak gdzieś dorwę kamerę to nakręcę filmik. A załozyłem oryginalny tłumik tzn ten rskręcany z trzech części ( I tu mnie zaskoczył silnik pracuje o wiele ciszej)
No to panowie szykujemy się do przeróbek . Też mam silnik rozkręcony i chyba nawet pierścienie od ciebie *hilarious* . Czyli jednak warto, zobaczymy jak będzie trochę więcej czasu może i w swoim dziczku pokuszę się o taką przeróbkę .
Piszecie tu o modernizacji Dzika . Ja mam też ciekawy temat. Ostatnio znalazłem w internecie coś takiego nie wiem czy dobrze to nazywam moduł zapłonu. Przeznaczony jest on do wszystkich silników z zapłonem iskrowym co maja magneto. Jak to zamontować; piszą tak odcina sie przerywacz i kondensator i do tego przyłącza się jeden przewód od tego modułu. drugi idzie na masę. Cena tego ok 40 zl. W sumie to by była fajna sprawa , pozbywamy sie przerywacza i kondensatora. Kupiłem ten moduł. zamontowałem go tu jak przerywacz( wielkość jego to jak 1,3 pudełka od zapałek). Iskra jest , no tak mi sie wydaje że tylko nie w tym punkcie co potrzeba. Jesli kogoś to zainteresuje moge podać adres strony sklepu co to sprzedaje. Tam jest schemat i opis podłączenia.
Podaję namiary na tą stronę. skladczesci.pl tam po lewej stronie jest rubryka kategorie, należy kliknąć na swiece i czy oraz elementy układu zapłonowego. strona nr 2 nazwa ; cewka ,moduł uniwersalny tranzystorowy. cena 49,75. Tam jest schemat jak sie to podłącza . Ciekawa sprawa, ja zamontowałem to tuż przy przerywaczu. Taki mi sie wydaje że to małe coś powinno być zamontowane blisko cewki zapłonowej.
Ten moduł uniwersalny tranzystorowy tak mi się wydaje że nadaje się tylko do silników które maja cewki zapłonowe "punktowe" czyli że koło magnesowe ma magnes tylkow jednym miejscu i jest on wyznacznikiem iskry w odpowiednim momęcie. Takie coś jak w tych nowych kosiarkach.
Wydaje mi się że powinien on się znajdować blisko cewki zapłonowej i w chwili kiedy cewka wytwarza npięcie ten moduł zastępuje tylko kondensator i przerywacz. Zamotować zapłon w takim silniku np od kosiarki gdzie wyeliminowane jest wszystko, jest tylo cewka i koło magnesowe ustawienie w odpowiednim momęcie modułu (cewki) i sprawa załatwiona.
No dobrze , piszesz że cewka zapłonowa punktowa. Ale tam na schemacie jest przerywacz i kondensator. To i cewka musi być zwykła. Jak by była ta punktowa to i po co przerywacz i reszta? Ja z tym modułem zrobię próbę na silniku od wsk 125. Dam go przy samej cewce , zobaczymy co z tego wyjdzie.
A co do gazników Jikov30poh. Był taki samochód Żuk, też miał gaznik Jikov . Gaznik inny jak 30 poh ale dysze takie same. Można jeszcze dostać zestawy naprawcze do tych gazników.
Nie wiem jak Ty myslisz, koło magnesowe wytwarza pole zmienne pole magnetyczne wywołane ruchem obrotowym. Popatrz na ten schemat. i tu jest problem. Albo ktoś lipę sprzedaję , albo My nie potrafimy tego odpowiednio wykorzystać.
Odpowiadam na pytanie kolegi OrexO.Skrzynie redukcyjną nadal mam przy innym samie.Skrzynia biegów - redukcyjna ma trzy przełożenia 1:1,1:075,1:1,25 oczywiście odwraca obroty, flanszy wyjściowa jest pasowana na oryginalne sprzęgło dzika,wejście to wałek do silnika s-301.Jak będe miał chwile to zrobie zdjęcia.ew.pytania tel.668442566 Wojtek.
Silnik po modernizacji i przepracowaniu około 6 godz. Ciagał przyczepkę T800 z trawą sprawuje się bdb. Gaźni posiadam Pegaz. A, miałem mały defekt przestał palić jak odpalił zero mocy parskał kichał itp itd(myslałem że to gaźnik mi się przytkał) a okazało się że się skończył przerywacz i wysiadł kondensator. Za jakiś tydzień zamieszczę filmik na youtube.