c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 350
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: GMalec » 15 lut 2014, 18:13

Na 100% musisz ustawic zaplon

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 15 lut 2014, 18:42

Mam ten sam problem zarówno z gaźnikiem Jikov jak i Pegaz. Na ssaniu lub po przymknięciu dopływu powietrza silnik pracuje ok. Po otwarciu dopływu powietrza, gaśnie i strzela gdzie popadnie. Jeśli chodzi o zapłon to zależy jaki to silnik. W dziku 2 nie ma możliwości regulacji zapłonu. Ja zamierzam poregulować gaźnik i zobaczymy co będzie.

dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 » 22 lut 2014, 21:43

Kolego 0rex0 przypuszczam, że problem leży jednak po stronie zapłonu, tak jak wspomniał użytkownik GMalec. Gaźnik nie tak dawno był zamontowany w pracującym dziku i nie było z nim problemów- pracował normalnie. Nie wierzę, że coś mogło mu się odmienić że nie pracuje w innym silniku. Więc muszę jeszcze raz sprawdzić zapłon (typ 160 więc regulowany dekiel*no*). Tylko jednego jestem pewien- na pewno nie ma przedmuchów na wale:)



Dzisiaj próbowałem ustawić zapłon w silniku. Iskra była lepsza, ale nie zapalał. Po pewnym czasie iskra się straciła. A drugi powód dlaczego silnik nie odpalał to latający w cylindrze tłok. Mam pomysł, żeby jeden nadwymiar (chyba 2) przetoczyć na 1 szlif albo nominał. Brakuje mi nowych tłoków nadwymiarowych, a szkoda wyrzucić dobre, ale używane. Jeszcze jedna sprawa to rozwiercenie tłoka i łożyska ślizgowego pod nowy sworzeń (do dzika są chyba 4 sorty nadwymiarowych sworzni o których informuje kropka na nowym tłoku i sworzniu). Tylko nie wiem czy tłok nie będzie musiał być w jakiś sposób utwardzony. Z chęcią posłucham wypowiedzi bardziej doświadczonych ode mnie:)

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 22 lut 2014, 22:10

Przy przeróbkach tłoka trzeba wziąć pod uwagę, że prawidłowy tłok nie jest idealnym walcem, więc zwykłe przetoczenie tłoka chyba nie przejdzie http://www.freddy.cba.pl/tuning.html. Aczkolwiek to jest Dzik więc wszystko jest możliwe :P Jeśli sworzeń nie ma luzu na otworze w tłoku nie "goni" luźno w tłoku to może zamiast rozwiercać wszystko lepiej pokusić się o wymianę tulejki w korbowodzie?

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 23 lut 2014, 22:58

Przetoczenie tłoka na walec nie wchodzi w grę. Jest to celowo zrobione. Tłok od strony denka ma mniejszą średnicę ze względu na wysoką tem w komorze spalania. Gdyby był walcem po rozgrzaniu by się zatarł. Dlatego średnica jest mniejsza. A co do sworznia. To ne tylko sworznie posiadają kropki również tłoki. Mam jeden tłok z kropką wew tłoka w miejscu sworznia. I w tym tłoku sworzeń chodzi mi suwliwie jak w nowoczesnych silnikach. Sworzeń do tłoka wsuwam palcami. Jaki cel mają mieć przeróbki tłoka czy cylindra. Moim zdaniem największym mankamentem tego silnika jest zaplon a konkretnie cewka. Daje nie równomierną iskrę zależną od obrotów. Im większe obroty tum lepsza. Najlepszym rozwiązaniem jest zapłon bateryjny. Na nim chodzi jak zegarek nawet na rozklekotanym silniku. A ssłyszeliście coś na temat słabego magnesu w kole zamachowym. Znajomy kupił do junaka wirnik w iskrowniku na magnesach neodymowych. Mówił że teraz ma tak sakramencką iskrę że "konia by zabiło". Jak na razie jego Janek śmiga super. Nie wie jak z czasem czy nie będzie rozwalać kndensatorów palić stuków na przerywaczu itp. Itd. W każdym razie mam zamiar kupić takie magnesy (można kupić paski do naklejania). Będę próbował. Mam przerobiony silnik na simeringi, chodzi jak zegarek ale jak postoi dłużej trochę wilgoci i jest problem. Podsuszę suszarką sprawdzę szczelinę i dalej śmiga. A zastanawialiście się nad zastosowaniem modułu jak w kosiarce.

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 24 lut 2014, 22:49

Ja się zastanawiałem nad zapłonem od piły spalinowej. Poczytałem trochę na ten temat i podobno jest problem bo piły mają dużo wyższe obroty niż np. dzik. Sprawdzałem nawet zapłon z piły stihl. Robiłem test przy jakich obrotach pojawia się iskra. Wychodzi na to że przy jakichś 600 obr/min już jest ale czy wystarczająco mocna to dopiero można sprawdzić "w praniu"(najgorszy rozruch). Może jak się zrobi cieplej i dzik znów da mi w du... jak co roku to pomyślę nad taką przeróbką choćby na próbę.

Wicher
Posty: 2076
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Wicher » 25 lut 2014, 5:00

Kolego 0rex0, polecałbym Ci zakupić sobie impulsator, cewki, koło magnesowe i moduł od chińskiego skutera... Iskra jest nawet jak ręką wałem kręcisz, a części tanie jak barszcz (moduł chyba 30 złotych) są tylko dwie trudności, musisz mieć instalację na 12 volt i ładowanie, no i zgrać koło zamachowe z impulsatorem.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 25 lut 2014, 12:08

0rex0 napisał/a:
Ja się zastanawiałem nad zapłonem od piły spalinowej. Poczytałem trochę na ten temat i podobno jest problem bo piły mają dużo wyższe obroty niż np. dzik. Sprawdzałem nawet zapłon z piły stihl. Robiłem test przy jakich obrotach pojawia się iskra. Wychodzi na to że przy jakichś 600 obr/min już jest ale czy wystarczająco mocna to dopiero można sprawdzić "w praniu"(najgorszy rozruch). Może jak się zrobi cieplej i dzik znów da mi w du... jak co roku to pomyślę nad taką przeróbką choćby na próbę.
To jest nie możliwe bo byś nigdy piły nie odpalił .Jak ciągniesz sznurkiem to ile obrotów jej robisz. Kwestia jest raczej mocnego szarpnięcia żeby magnes dał "kopa". ale po co ci z piły silniki z kosiarek mają podobne obroty czy tez nawet cewka z traktorka kosiarki.
A co do kolegi Wichra można by było ze skuterka. Zapłon bateryjny ze strony http://muerte28.republika.pl/ sprawdza się idealnie znajomy śmiga.

Co zrobić żeby zapłon w dziku działał idealnie.

adrianek1890
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2013, 16:14

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrianek1890 » 25 lut 2014, 17:47

Poda mi ktoś wymiary dyszla przyczepki t800 od początku do osi. Właśnie znalazłem http://tablica.pl/oferta/dzik-2-z-przyc ... 45770e5206 za 500zł facet dodaje jeszcze porozbieranego liska, tylko sęk tkwi w transporcie mam do niego około 550km i chciał bym przywieźć to przyczepką samochodową.

MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 » 25 lut 2014, 19:03

Przyczepka w instrukcji ma 4410 mm.

adrianek1890
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2013, 16:14

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrianek1890 » 25 lut 2014, 19:07

No tak, ale mi chodzi o wymiar od początku zaczepu aż do koła. Chciał bym zdjąć pakę i w pakę włożyć ramę z odkręconymi kołami a wtedy całość w przyczepkę*sarcasm*

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 25 lut 2014, 22:12

To jest nie możliwe bo byś nigdy piły nie odpalił .Jak ciągniesz sznurkiem to ile obrotów jej robisz.
Wolne obroty piły spalinowej to jakieś 3000obr/min a dzik ma maksymalną moc przy 2000 obr/min. Jak kopiesz dzika to wał robi jeden obrót a jak szarpniesz piłę to wał obraca się kilka razy. Zresztą robili goście na forach i na YT próby z takimi iskrownikami i była lipa z tymi zbyt wolnymi obrotami. Zaletą takiego zapłonu jest prostota budowy: koło z magnesem i cewka. Żadnych przerywaczy itp. zapłon bateryjny też bardziej skomplikowany, a mi chodzi o prostotę i niezawodność. Tak więc problem zapłonu pozostaje otwarty.

dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 » 27 lut 2014, 19:21

Co do dzikowskiego zapłonu to porażka na całej linii, ale nie mogę powiedzieć, że nie da się go ustawić. Raz to ze sąsiadem przez 2 dni się męczyliśmy żeby go ustawić, ale było warto. Iskra super tyk i pali, czy jest zimno czy ciepło.
Przeróbka zapłonu na np. cdi z chińskiego skuterka to dobry pomysł, ale z góry można przypuszczać, że nie wypali. A dlaczego to każdy dzikowiec powinien wiedzieć:)
Dzika przed odpaleniem należy "rozkręcić" poprzez kilkakrotne niepełne ruchy starterem, żeby nabrał paliwa. Wystarczy tylko, że silniczek będzie miał troszkę wcześniejszy zapłon. A co dalej--mocniejsza iskra--wybuch--a ręce powyrywane ze stawów:):p
Wcale nie mówię, że projekt to całkowita klapa,bo sam się nad tym nie raz zastanawiałem, tylko mówię, że należy go dopracować,pomyśleć i porządnie wyregulować. Przypuszczam, że bardziej doświadczeni dzikowcy wiedzą co mam na myśli, bo dostawać lanie od startera przy każdym odpaleniu na pewno nie jest miłe:)

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3548
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chrapek3011 » 27 lut 2014, 19:28

Wicher napisał/a:
Kolego 0rex0, polecałbym Ci zakupić sobie impulsator, cewki, koło magnesowe i moduł od chińskiego skutera... Iskra jest nawet jak ręką wałem kręcisz, a części tanie jak barszcz (moduł chyba 30 złotych) są tylko dwie trudności, musisz mieć instalację na 12 volt i ładowanie, no i zgrać koło zamachowe z impulsatorem.
Akurat Darku do tego ładowanie niepotrzebne.

Wicher
Posty: 2076
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Wicher » 27 lut 2014, 19:31

No to jest akurat zapłon bateryjny - więc musi mieć akumulator i ładowanie, ja tak to widzę. Wtedy jest bardzo komfortowy rozruch.

Ale rozruch bez akumulatora też jest możliwy, kopało się tych skuterów tyle że mi się desanty zdarli... :D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3548
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chrapek3011 » 27 lut 2014, 19:38

A to w tych chińskich nie jest tak że zapłon bateryjny.

Cewka lub dwie w stojanie zasilają moduł.Czujnik impulsator nad kołem magnesowym daje impuls do modułu i moduł steruje cewką zapłonową.To wszystko.

Zapłon bateryjny w klasycznym wydaniu to aku,cewka i aparat zapłonowy z przerywaczem i kondensatorem.A bateryjny elektroniczny to czujnik zamiast platynek i moduł sterujący cewką w najprostszym wykonaniu.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 27 lut 2014, 21:15

Ja się przymierzam żeby zrobić coś z magnesami w magnecie. szału nie ma, przyciągają ale wydaje mi się że słabo. Na Allegro gość dorabia magnesy, lub można kupić paski neodymowe. Co sądzicie o tym, poczytałem trochę na forach i ma ta przeróbka zdziałać "cuda". Iskra ma być mocna, bardziej stabilna itp. itd.
Obrazek

link do aukcji

http://allegro.pl/wirnik-iskrownika-neo ... 77842.html

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3548
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chrapek3011 » 27 lut 2014, 21:22

Nie wiemy tylko czy wina jest po stronie magnesów.Jak cewka licha to też takie wariacje się dzieją.I prędzej stawiałbym na cewkę niż magnesy.Zawsze można koło z magnesami przełożyć z innego silnika i spróbować.Wątpię żeby w dwóch przypadkach winę miały magnesy.

W iskrownikach Junaka i Awo rzecz ma się trochę inaczej niż w kole magnesowym WSKi czy WFMki.Choć powiedzmy że zasada działania ta sama.

grzegorz04
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2014, 18:33

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: grzegorz04 » 28 lut 2014, 17:49

witam
Mam maly problem z glebogryzarka do c-308 ,ponieważ rozsypalo mi sie ''koło zebate stożkowe ''i nie wiem czy takie koł jeszcze idzie dostac .Bylbym wdzieczny za podanie jakiegoś namiaru gdzie moge kupic .

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 01 mar 2014, 21:29

Dostać takiego wałka nie dostaniesz (graniczy z cudem) jedynie dorobieni. Zapytaj kolegi Mario83 on dorabiał cały kpl. (wałek z talerzem) coś powinień ci doradzić gdzie co, jak i za ile.

ODPOWIEDZ