TZ-4K-14

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

TZ-4K-14

Post autor: oman7 »

Ma pytanie do was bo nigdy nie maiłem odczynienia z tym cierniczkiem?
Jest do kupienia właśnie taki ciągniczek za 500zł,tylko małe ale?
Stoi on nie używany od trzynastu lat,brak możliwości uruchomienia silnika jest zdekompletowany brak dwóch kół,rozrusznika,alternatora,pompy hydraulicznej.
Ile mniej więcej jest koszt remontu takiego silnika i skrzyni biegów(oczywiście wszystko wyjdzie po rozbiórce).
Na co zwrócić uwagę?
Patrząc na Alledrogo to ceny za wtrysk czy cylinder są kosmiczne.
Ma ktoś może jakieś namiary sklepu z częściami.
Czy ktoś posiada jakąś literaturę na temat tego ciągnika?
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: TZ-4K-14

Post autor: Roman1313 »

Spotkałem się ze silniki zamiast orginału dorabiano z renówki. Są w necie gdzieś informacje bo rok temu szukałem ile taka przeróbka z silnikiem kosztuje.Mam w okolicy takowy ale bez silnika ale właściciel puki co nie sprzedaje.
Tutaj znajdziesz instrukcje: http://chomikuj.pl/hal9
A ten ciągniczek jest bez maszyn za 500zł?
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: TZ-4K-14

Post autor: olowaty »

Cena jest dobra, nawet jakbyś miał później na części sprzedał. Ja remontuję Gutbroda już 3ci rok (długo bo brak czasu) i na razie wyszło jakieś 500 zł za części dużo szukając i kombinując, a w skrzyni biegów jest chyba w sumie 6 kół zębatych. Cena już z malowaniem. Dużo części musiałem dorabiać jak koła do skrzyni i wałki, bo nigdzie nie było, nawet u producenta. Jakby chciał na szybko to 1000 by mi poszedł minimum.
Co do silnika, jezeli zalezy ci na dieslu, to szukaj od Daihatsu (mały i lekki 3 cylindrowiec). Jeżeli może być benzyna, to Tico ( tez 3 cylindry coś koło 40 koników).
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: TZ-4K-14

Post autor: oman7 »

Kupiłem ciągniczek.Jutro akcja przewożenia,nawet chyba będą pasowały do niego felgi z żuka,bo na oko jest chyba taki sam rozstaw śrub.Spróbowałem przekręcić wałem ciężko chodzi,ale po 13-stu latach postoju.Z resztą wszystko wyjdzie po rozbiórce,ale to będzie temat na jesień i zimę.
Coś pokombinuję.
Dzięki za rady koledzy


P.S.
Roman
Do ciągnika były tylko brony resztę rozkradli.



Czy ktoś zna jakieś adresy sklepów z częściami do tego ciągniczka w Czechach?
84bartosz
Posty: 23
Rejestracja: 06 cze 2011, 14:49

RE: TZ-4K-14

Post autor: 84bartosz »

Witam. Czy kolega oman7 mógł by przesłać mi zdjęcie przegubu tego ciągniczka?Buduje sama i nie wiem jak rozwiązać budowę przegubu.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: TZ-4K-14

Post autor: oman7 »

Na razie traktorek jest u mojego szwagra w garażu jak będę u niego w niedzielę to popstrykam zdjęcia dla ciebie.
84bartosz
Posty: 23
Rejestracja: 06 cze 2011, 14:49

RE: TZ-4K-14

Post autor: 84bartosz »

Dzięki, będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: TZ-4K-14

Post autor: oman7 »

Wybacz 84bartosz na śmierć zapomniałem o zdjęciach dla ciebie.*blushing*
Impreza zbyt dobrze była zakrapiana*sarcasm*
84bartosz
Posty: 23
Rejestracja: 06 cze 2011, 14:49

RE: TZ-4K-14

Post autor: 84bartosz »

Nic się nie stało,mam trochę czasu jestem na etapie remontowania skrzyni a to może potrwać,brak części i ich cena.
Vasili
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 8:04

RE: TZ-4K-14

Post autor: Vasili »

Ostatnio w swoim tz robiłem remont silnika ale wymieniałem tylko tłok z pierścieniami koszt ok 200zł z szlifem. Jeżeli w twoim silniki jest coś poważniej uszkodzone to koszt takiego remontu będzie sporo większy większy niż 1000zł.
Pytasz sie ile wyniusł by remont skrzyni, jest ona uszkodzona? Skrzynie w TZ są wytrzymałe więc twoja może być sprawna.
Rozrusznik pasuje od żuka.
W razie jakiś pytań jestem do dyspozycji.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: TZ-4K-14

Post autor: oman7 »

Dzięki Vasili za informację.Na pewno zwrócę się do ciebie o pomoc jak rozbiorę go do naga
Rozbiórkę zacznę dopiero na jesień na razie mam rozgrzebany dom.
Dzięki za info.
Vasili
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 8:04

RE: TZ-4K-14

Post autor: Vasili »

Może ktoś ma do sprzedania lub widział jakiegoś TZ-4K-14 do sprzedania może być uszkodzony.
konrad
Posty: 46
Rejestracja: 12 mar 2011, 11:20

RE: TZ-4K-14

Post autor: konrad »

Miło mi widzieć na forum że jeszcze ktoś interesuje się tymi fajnymi tezetkami ja miałem taka tezętkę przez 28 lat kupił ja mój dziadek spisywała się nieźle od pługu po brony i od transportu po Opryskiwanie mam do sprzedania parę części i instrukcje obsługi jak by co mogę dać parę rad jakby coś to dzwońcie 609207926
pozdrawiam konrad
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: TZ-4K-14

Post autor: przemekprzemek2 »

Mam pytanie, jak traktorek odpala gdy jest zimny? np. w zimie albo po dłuższym postoju?
konrad
Posty: 46
Rejestracja: 12 mar 2011, 11:20

RE: TZ-4K-14

Post autor: konrad »

Najlepiej zapala gdy przez owtór fajki w głowicy za Wtryskiwaczem wleje się 5dm3 oleju silnikowego powinno się tak robić w lecie jak i zimą a mam jeszcze taką uwagę prawidłowa nazwa tego ciągniczka jest tz-4k-14a pozdrawiam konrad
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2569
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: TZ-4K-14

Post autor: SEBRIGHT »

konrad napisał:
Najlepiej zapala gdy przez owtór fajki w głowicy za Wtryskiwaczem wleje się 5dm3 oleju silnikowego (...)
*eek*5dm3*eek*
Nie chodziło Ci o cm3?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
konrad
Posty: 46
Rejestracja: 12 mar 2011, 11:20

RE: TZ-4K-14

Post autor: konrad »

Nie,w instrukcji obsługi nawet tak pisze
pozdrawiam konrad
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: TZ-4K-14

Post autor: Roman1313 »

Ma być 5cm3 czyli mała łyżeczka od kawy wlane do cylindra gdy tłok jest blisko głowicy. Olej ma za zadanie uszczelnić a co za tym idzie podnieść ciśnienie sprężania. Stosujemy wlewki oleju przy niskich temperaturach ale także przy niedotartych silnikach i zużytych silnikach.

Silnik posiada obok świecy otwór w który sie wlewa olej ale także zakłada sie lont który się tli i ułatwia rozruch.Może ktoś z forumowiczów wie jak się taki lont (cygaro) robi albo czy jeszcze się da to gdzieś kupić, bo na forum była fotorelacja z odpalenia silnika za pomocą cygara.

Dodatkowo należy spuścić olej z silnika i podgrzać do temp. 70 st C i wlać zpowrotem do silnika i dokonac rozruchu.

Polecam lekture instrukcji obsługi bo tam wszystko jest opisane co i jak w niskich temperaturach. http://chomikuj.pl/hal9
konrad
Posty: 46
Rejestracja: 12 mar 2011, 11:20

RE: TZ-4K-14

Post autor: konrad »

Co do odpalania za pomocą lątu ja się z tym nie bawiłem zastępywałem to metodą na kopciucha czyli brałem gazetę podpalałem i podstawiałem pod filtr powietrza a w tym czasie kolega uruchamial silnik według mnie jest to dobra metoda zastępująca ląt bo nawet jak wciągnię gazetę to się nic nie stanie a co do lątu to ich już dawno nie produkują z tego co mi wiadomo
pozdrawiam konrad
cool_beny
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2012, 13:53

RE: TZ-4K-14

Post autor: cool_beny »

Witam, podepnę się pod ten temat co by nie tworzyć nowego.
Przymierzam się do zakupu TZ4K14, niestety przeglądając oferty mam ogromny dylemat bo ceny zaczynają się od 6000 a na 13000 kończą. Na co zwracać uwagę przy zakupie żeby odraz nie władować się w kosztowny remont.

Za wszystkie informacje będę niezmiernie wdzięczny.
cool_beny
ODPOWIEDZ