RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1458
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: rafal » 09 maja 2007, 8:47

w informatorze Agromy z roku 1986 jest podany silnik S301D. Podane parametry: poj skok 567 cm3,chłodzenie powietrzem, moc 3,7-6,4 KM przy 1200-2000 obr / min. Masa 105kg. - Niewiele tego ale na początek może być.
Teraz trzeba znaleźć dane tego drugieg silnika i zrobimy porównanie.

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9420
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Ursus » 09 maja 2007, 15:03

Nie wiem czy jest powszechnie stosowany, gdyż tematyka SAMów mnie nie interesuje zbytnio - jednak wydaje mi się, że w SAMach montowano silniki takie jakie były pod ręką. Chyba, że źle zrozumiałem Twoje pytanie - to przepraszam.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2799
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Jacek ze Skansena » 09 maja 2007, 16:35

pierścienie mozna dostać, nowe tuleje tez mozna dorobić. Właśnie odbierałem koledze cylinder od "7" wraz z nowymi pierścieniami. koszt 350 zł. Ja posiadam osobiscie wał do takiego silnika. Chyba był nowy ale trochu jest skorodowany. Niedawno go wydostałem przy porządkach.

Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1458
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: rafal » 09 maja 2007, 20:49

Wygląda na to ,że Adam miał racje. dotarłem do ogólnych danych silnika S-301. Otóż pojemność skokowa wynosi 503cm3 czyli jest o 67cm3 mniejsza czyli mniejsza średnica. Moc wg informatora Agromy z 1972 r 3,2 przy 1200obr i 5 KM przy 1800obr. Na rysunku na oko jest on identyczny jak S-301D. być może jednak jest coś co rózni zewnetrznie silniki.
Możliwe, że wał był identyczny.

Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1458
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: rafal » 20 lip 2007, 16:06

czyli , nie tak jak mi się wydawało inna średnica tylko skok tłoka róznił te silniki.

Awatar użytkownika
whar
Posty: 141
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: whar » 20 sie 2007, 18:42

STAŁEM SIĘ OSTATNIO dumnym posiadaczem silnika Andoria S301D.
Silnik ma cieknący kranik paliwa(w garażu śmierdzi ropą, żona się wścieka). Motor ma dobre kompresje, zapala bez problemu, jednak pracuje nierówno i dymi jak szalony. Czy są na to jakieś domowe sposoby ?
Gdzie można dostać części?
Pozdrawiam wszystkich
whar

Awatar użytkownika
whar
Posty: 141
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: whar » 27 sie 2007, 19:19

Dzięki za wskazówki.
Tak też zrobię.
Udało mi się kupić instrukcję i chociaż nie ma tam zbyt wiele to służę informacjami z instrukcji, głównie na temat danych technicznych.
Załączam też fotki.
Obrazek;Obrazek

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9420
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Ursus » 20 mar 2008, 22:54

Napisał do mnie pewien miłośnik Samów na gg:
S301 różni od S301D nie tylko średnica cylindra, ale...wkręcany wtryskiwacz! Prosze zajrzeć po osłonę głowicy, latwo stwierdzić czy są szpiliki koło wtrysku, czy nie ma...Mam traktorek z napędem S301D...samoróbka...1974 rok prod.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Deleted_User » 18 cze 2008, 0:34

Mam w moim SAM'ie silnik s-301d i coś w nim stuka. Dobiega to z filtra powietrza. Co to może być??
Tutaj fotki mojego SAM'a :D http://www.bikepics.com/members/rafalsl/

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4258
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 18 cze 2008, 7:02

Pewnie zawory

Ps. Uwaga przy demontarzy zaworów, jeden z nich bodaj wydechowy ma kryze z jednej strony trzeba ją odpowiednio ustawić.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Deleted_User » 18 cze 2008, 11:04

A co zrobić żeby to nie stukało?? Regulowałem je śrubami tak żeby luz był minimalny ale nic to nie dało.

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Deleted_User » 18 cze 2008, 11:59

Whar ładnie zadbany ten Twój silniczek.:D

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4258
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 18 cze 2008, 19:48

Luz w S-301D wynosi 0,2 mm na obu zaworach przy zimnym silniku.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: olowaty » 18 cze 2008, 19:54

Albo wtryskiwacz stuka. Jak pracuje też wydaje takie stuk stuk.

Awatar użytkownika
hubert
Posty: 664
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: hubert » 18 cze 2008, 21:09

To jest bardziej takie dryyyń, dryyyń, dryyyń co dwa obroty kołoem zamachowym:D

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Deleted_User » 18 cze 2008, 23:10

lukasz_vip napisał/a:
Szczerze, to lepiej już nie dotykaj tego silniczka. Skoro regulowałeś na jak najmniejszy luz to widać jak się znasz. Weź książkę serwisową i ustaw tak jak powinno być. Może dekompresator wali ci po zaworach i stuka.
Regulowałem tak bo nie wiedziałem jaki tam ma być dokładny luz.

Jak kręcę bez odpalania to też słychać właśnie takie dryyyń, dryyyń.
Jutro sprawdzę to wszystko.

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: olowaty » 18 cze 2008, 23:18

A posłuchaj pod pokrywą rozrządu. Mi tak robi stuk stuk stuk (Hubert podpowiedział że to przeciwwagi - miał rację). Też myślałem że to pod pokrywą zaworów.

Awatar użytkownika
hubert
Posty: 664
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: hubert » 19 cze 2008, 9:50

No to jak jest takie dryyń, dryyń, to dobrze, bo z znaczy że wtrysk śmiga:P I ukłąd paliwowy nie jest zapowietrzony:P

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Deleted_User » 19 cze 2008, 12:54

Gdzie są te przeciwwagi?? To słychać z filtra powietrza na pewno. Jak wyreguluje zawory to powinno przestać stukać??

Awatar użytkownika
hubert
Posty: 664
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: hubert » 19 cze 2008, 13:17

Jak z filtra powietrza to zawory, zapewne ustawiłeś tak je, że nie ma luzu w ogóle:D ustaw na 0,2 mm. i powinno być OK:P

ODPOWIEDZ