RE: Silniki andorii s 301 i 301D
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Stawiam flaszkę każdemu kto udowodni mi istnienie silnika oznaczonego symbolem S-301.
Nie było takiego silnika, był tylko S-301D owszem podlegał on zmianom konstrukcyjnym ale symbol się nie zmienił analogicznie jak 126p z roku 1980 jest inny od tego z 1992. Dopiero znaczna modyfikacja pojazdu spowodowała zmianę oznaczeni tj. 126el. W przypadku silników Andorii był to nowy model silnika 1CA90.
Nie było takiego silnika, był tylko S-301D owszem podlegał on zmianom konstrukcyjnym ale symbol się nie zmienił analogicznie jak 126p z roku 1980 jest inny od tego z 1992. Dopiero znaczna modyfikacja pojazdu spowodowała zmianę oznaczeni tj. 126el. W przypadku silników Andorii był to nowy model silnika 1CA90.
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
No to przegrałem zakład który sam postawiłem, podaj adres na PW, a przesyłka dotrze. :smilewinkgrin:
W moim katalogu części owszem jest omawiane wersje wtrysku i zbiornika ale nazwa jest taka sama. Wymienione jest tylko od którego nr występują różnicę.
Prześlę Ci ten katalog to sam sobie zobaczysz. Liczę że odwrotną poczta dostanę od ciebie skany twojej instrukcji.
Dziś wysłałem Ci paczkę - na zdrowie :smilewinkgrin:
W moim katalogu części owszem jest omawiane wersje wtrysku i zbiornika ale nazwa jest taka sama. Wymienione jest tylko od którego nr występują różnicę.
Prześlę Ci ten katalog to sam sobie zobaczysz. Liczę że odwrotną poczta dostanę od ciebie skany twojej instrukcji.
Dziś wysłałem Ci paczkę - na zdrowie :smilewinkgrin:
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
tłok pierscienie cylinder w andorii ceny ostatnio tłok 175 pierscienie 20 zł cylinder nie wiem zamawiasz przez telefon nr 033/8762 293 lub 294po zdjeciu to jedt S301d ale najlepiej zdejm głowice i zmierz średnice tłoka jak 85 to s301d jak 80 to 301
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Jeśli ktoś by miał polską obsługę do S-301 i mógł ją wrzucić na neta to bym był serdecznie wdzięczny, z góry dzięki.
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Jak stuka jak chodzi to najprawdopodobniej jest niewłaściwy kąt wtrysku, tzw. spalanie stukowe, za wczesny zapłon. Bądź uderza ci na panewkach - sworzniu.
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
niedojscie tłoka czyli wysokość komory spalania 0,65-0,85 mm i jest to wysokosc od denka tłoka do głowicy
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Ja u siebie musiałem dołożyć podkładkę bo walił w głowicę.
Nie było wątpilwości bo po zdjęciu głowicy widać było odcisk tłoka.
Ale zanim rozbebeszysz silnik wyeliminuj inne możliwości.
Nie było wątpilwości bo po zdjęciu głowicy widać było odcisk tłoka.
Ale zanim rozbebeszysz silnik wyeliminuj inne możliwości.
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Pod cylindrem trzy uszczelki o grubości 0,1 mm + jedna o grubości 0,5 mm wykonane z miedzi.
Pomiędzy cylindrem, a głowicą jedna uszczelka gr. 1 mm z aluminium.
Tak przynajmniej twierdzi instrukcja.
Nie pamiętam jak to dokładnie było u mnie w każdym razie u góry miałem dwie uszczelki.
Pomiędzy cylindrem, a głowicą jedna uszczelka gr. 1 mm z aluminium.
Tak przynajmniej twierdzi instrukcja.
Nie pamiętam jak to dokładnie było u mnie w każdym razie u góry miałem dwie uszczelki.
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
a ktorazto instrukcja tak napisala bo w mojej niedojscie tłoka to jak podawalem i nic tam nie sugeruja na temat gr podkładek tylko pisze iz kazdorazowo nalezy indywidualnie dobrac gr podkładek
najlepiej zamontoj kilka podkł pod cyl daj na tłok kulke plasteliny uszczelka głowicu głowica dokrec obroc walem zdejm głowice zmiez grubosc plasterka plasteliny odpowiednio ujmij lub dodaj podkładek pod cylindrem i to cały szybki sposob na regulacje wys komory spalania
najlepiej zamontoj kilka podkł pod cyl daj na tłok kulke plasteliny uszczelka głowicu głowica dokrec obroc walem zdejm głowice zmiez grubosc plasterka plasteliny odpowiednio ujmij lub dodaj podkładek pod cylindrem i to cały szybki sposob na regulacje wys komory spalania
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Koledzy potrzebuje instrukje obugi od silnika s 301 d był bym bardzo wdzięczny jakby mi ktos ją przesłał na e-mail. Musze go uszczelnić bo strasznie leje spod głowice i za kołem zamachowym ale przed tym chciałbym się przygotować troszke. Z góry dzięki za instrukcje
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Witam wszystkich, jestem tu po raz pierwszy, i mam problem którego nie wiem jak rozwiązać. Jestem posiadaczem traktorka z silnikiem s301, zrobiłem mu mały remont i nie wiem jak mu ustawić kont wyprzedzenia zapłonu. Czy ktoś wie jak się za to mam zabrać? Jeżeli ktoś z was miał z tym do czynienia to bardzo proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję!!
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
a moze tak szukaj i znajdziesz pisałem o tym juz chyba dwa razy
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
ja mam taki zbiornik
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
zamieszczam instrukcję i katalog do tego silnika
http://rapidshare.com/files/300907555/i ... _s301d.rar
url Kolego
http://rapidshare.com/files/300907555/i ... _s301d.rar
url Kolego
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
mam pytanko czy w komplecie uszczelek ze sklepu andorii znajdują się uszczelki pod cylinder i głowice o których mowa wyżej
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
nie uszczelki pod cylinder i głowice to osobna pozycja,komplet z andorii to uszczelki takie papierowe albo gumowe pod zawory,pokrywe rozrządu,zaworów ,pompę wtryskowa,itp.
Pod głowice chyba jesczcze robią uszczelki ale pod cylinder to nie jestem pewien ale mam sklep w którym one są
Pod głowice chyba jesczcze robią uszczelki ale pod cylinder to nie jestem pewien ale mam sklep w którym one są
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
Mam parę używanych uszczelek jak ktoś ma chęć to mogę mu je dać.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Silniki andorii s 301 i 301D
w takim razie poproszę o adres tego sklepu .a w jakim stanie masz te uszczelki można je jeszcze raz założyć. Zabieram się do remontu mojego s301d stoi chyba ze 3 lata nie ruszany jak wyskoczyło w nim zabezpieczenie z tłoka i porysowało cylinder pierścienie popękały i tłok oczywiście do wyrzucenia. Cylinder i tłok z pierścieniami już sobie załatwiłem używany ale w dobrym stanie i tu mam tez pytanko czy kupić nowe pierścienie czy zostawić te co są na tłoku ? jak kupić nowe to powiedzcie jakie bo w sklepie andorii są 3 pierścienie i nie wiem jakie potrzebuje nie bardzo się na tym znam pozdrawiam.
PS.
Silnik rozebrałem częściowo to znaczy cały dół został ściągnąłem tylko cylinder głowice i elementy które były przy tych komponentach doradźcie co muszę jeszcze wymienić i czego będę potrzebował .
PS.
Silnik rozebrałem częściowo to znaczy cały dół został ściągnąłem tylko cylinder głowice i elementy które były przy tych komponentach doradźcie co muszę jeszcze wymienić i czego będę potrzebował .