RE: Rozrusznik do s - 301d
RE: Rozrusznik do s - 301d
Jeżeli masz na myśli odprężnik to jest ta wajcha.Co do zamocowania gdziekolwiek koła to weż pod uwagę dokładność centrowania i wyważenia.Inaczej dojdzie do takich wibracji że coś się urwie.Chyba jedyną możliwością jest założenie wieńca zębatego na istniejące koło zamachowe.Weż też pod uwagę kierunek obrotów rozrusznika ,który jest niezmienny.Na forum jest często o rozrusznikach to zobacz od czego zakładają.
RE: Rozrusznik do s - 301d
No to jeszcze jedno nie zakładaj koła zębatego tuż za blaszaną obudową koła zamachowego. Czemu, bo silnik zasysa w tym miejscu powietrze które jest dmuchane dalej na cylinder i głowicę chłodząc je.
W moim samopale z tym właśnie silnikiem było zamocowane w sposób wyżej opisany koło pasowe napędzające prądnicę. Silnik notorycznie się przegrzewał. Po demontażu i zostawieniu swobodnego dolotu powietrza problemy ustały.
Ja bym wieniec do rozrusznika założył na rozrządzie (tam gdzie korba) łatwiej odpalić.
Poza tym masz chyba jakieś sprzęgło i obudowę do niego ? Nie lepiej tam wstawić odpowiedni rozrusznik ?
Zimą wcale nie trudno go odpalić jeśli jest sprawny.
**********
Odpowietrznik jest obok klawiatury jak odkręcisz pokrywkę zaworów tak zgnieciona rurka od strony zbiornika paliwa.
W moim samopale z tym właśnie silnikiem było zamocowane w sposób wyżej opisany koło pasowe napędzające prądnicę. Silnik notorycznie się przegrzewał. Po demontażu i zostawieniu swobodnego dolotu powietrza problemy ustały.
Ja bym wieniec do rozrusznika założył na rozrządzie (tam gdzie korba) łatwiej odpalić.
Poza tym masz chyba jakieś sprzęgło i obudowę do niego ? Nie lepiej tam wstawić odpowiedni rozrusznik ?
Zimą wcale nie trudno go odpalić jeśli jest sprawny.
**********
Odpowietrznik jest obok klawiatury jak odkręcisz pokrywkę zaworów tak zgnieciona rurka od strony zbiornika paliwa.
RE: Rozrusznik do s - 301d
mam załozony rozrusznik z vw 1.9 d i koło z siz tego silnika ale od skrzyni automatycznej tylko cienka blacha z wiencem załozone na wałku rozrządu jutro postaram sie zrobic fotki. Pali bez odprężnika.
RE: Rozrusznik do s - 301d
ja mama tak zę mam z silnika przekladnie pasową (na paskach) puszczoną an taki walem do ktoego mama przykrecone z jednej strony koło zamachwe od żuka z wieńcem a z drugiej duze koło pasowe pod paski to kolo zamachowe z żuksona mam w obudowie sprzęgła od żuka gdzie orginalnie pieknie wchodzi rozrusznik z żuksona silnik mam ustawiony tak by obroty sie zgadzaly i ejstw szystko pieknie ładnie ale dla zdrowia rozrusznika pale na podniesionym odprężniku choć na zamknietym też zakrece
RE: Rozrusznik do s - 301d
Poprawcie te byki bo się nie da tego czytać, wszyscy trzej *saycheese*
RE: Rozrusznik do s - 301d
Daj zdjęcia bo jestem ciekaw.
Rozrusznik od żuka poprzez przekładnie 2,5 raza od strony koła zamachowego nie był w stanie ruszyć silnika. Z odprężnikiem działał.
Rozrusznik od żuka poprzez przekładnie 2,5 raza od strony koła zamachowego nie był w stanie ruszyć silnika. Z odprężnikiem działał.
RE: Rozrusznik do s - 301d
Ale o jakim Wirniku ty mowisz? Ja mam rozrusznik z żuka i mam przekladnie powiecmy 1/3 i kręci nawet na odprężniku może jutro nakręcę jakiś filmik
RE: Rozrusznik do s - 301d
Ile obrotów ma tego nie wiem, ale wiem że odpali u mnie kolo pasowe na wale (tam gdzie wiatrak) ma 10 cm a na dole na wale do ktorego mam przykrecone kolo pasowe na wałku na ktorym po drugiej jego stronie jest kolo zamachowe z żuka wraz z obudową i rozrusznikiem ma 32 cm tak że według mnie jest to przełożenie 1:3 choć może nie umiem tego obliczyć i się mylę?
RE: Rozrusznik do s - 301d
Jutro rano jak wstanę coś na kręce. Jak nie zapomnę i będę miał czas