s 301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

s 301d

Post autor: BAR123 »

Witam wszystkich. Mam pytanie... Czy można jakoś sprawdzić czy pompa nie podaje za mało paliwa? Chodzi mi o to że podejrzewam że sekcja uległa w jakim stopniu zużyciu i może podawać mniej paliwa a co za tym idzie mam problem z uruchomieniem tegoż silnika.A na pompie jest napisane 5.4 mm plus, minus 0.3 co to oznacza? odległość palca popychacza do kołnierza w ptp 2000?
noxes
Posty: 37
Rejestracja: 20 lut 2013, 20:26

RE: s 301d

Post autor: noxes »

Ustaw kąt wtrysku, a będzie dobrze.
Odpalasz na pełnym gazie?
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

No nie odpalam na pełnym gazie...Ma to jakieś znaczenie?
noxes
Posty: 37
Rejestracja: 20 lut 2013, 20:26

RE: s 301d

Post autor: noxes »

To sprawdź jak odpali na pełnym gazie.
Z doświadczenia wiem, że na pełnym gazie dużo lepiej odpala
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

No sprawdzę ale wcześniej sprawdzę i spróbuję ustawić kąt wtrysku bo coś mi nie pasuje. A co to jest 5.4mm bo pytałem wcześniej i nikt nie dał odpowiedzi...
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

Jaki skok wykonuje listwa na pompie podaj w milimetrach.
Te 5,4mm to jest tak jak piszesz że odległość palca od kołnierza w punkcie PT2000,ale twój silnik ma już przepracowane ładnych parę lat i w twoim przypadku nie ustawisz te 5,4mm bo krzywka na wałku jest już w jakimś stopniu wyrobiona a rolka na palcu też będzie siednięta.
Ustaw kąt wtrysku paliwa i daruj sobie te 5,4mm.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

U mnie na niepracującym silniku listwa wykonuje 12-sto milimetrowy ruch.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

To jest zdecydowanie za dużo powinna się wysuwać max.3-4mm.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

Ale tak duże wysuwanie się ma wpływ na rozruch?Czy przy regulacji kąta wtrysku w punkcie ptp 2000 paliwo ma drgnąć czy dopiero delikatnie się podnosić w rurce? Pytam bo sądzę że to dla mnie jest różnica.Czy ktoś może mi odpowiedzieć bo mam zamiar jutro coś majstrować i chciałbym byc pewien...
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: s 301d

Post autor: Bolszewik »

Zobaczysz że się ruszy, jak bardzo to będzie głównie zależeć od tego na ile jesteś cierpliwy i będziesz wolno kręcił korbą.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

Ja kręcę ręką bez użycia korby bo na osi rozrządu mam szajbę. Czyli w ptp2000 ma dopiero się zacząć delikatnie podnosić?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

Tak ma się podnosić.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

OK dziękuję za rozwianie wątpliwości. Ostatnio zauważyłem w kanale dolotowym tego silnika olejowy osad trochę wilgotny. Może to być oznaką nieszczelnej głowicy?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

Jest to oznaka że prowadnik zaworu ssącego przepuszcza olej i druga rzecz że jeżeli parkujesz pod chmurką na pokrywie klawiatury skrapla się para wodna i woda przedostaje się przez prowadnik do kolektora ssącego.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

Czyli pasowałoby zregenerować głowice? A co do parkowania pod chmurką odpada bo garażuje mojego es-a także to odpadaWitam wszystkich. Mam pytanie... Co może być przyczyną tego że gdy odpalę silnik to "pływa" na obrotach a jak się rozgrzeje to pracuje równo?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: s 301d

Post autor: Bolszewik »

Np. luz pomiędzy listewką reg. a pompa wtryskową. Listewka ma widełki, a z pompy wtryskowej wystaje "tłoczek", połączono to śrubką. Jak jest za duży luz to silnik "pływa", U mnie pomogło włożenie na śrubkę wężyka (widełki były wytarte i miały za duży luz).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

No w sumie jest luz na tych widełkach... Nie wpadłem na to bo na ciepłym silniku tak sie nie dzieje że pływa tylko na początku przez jakieś 5 min.Witam wszystkich. Mam pewien problem i bardzo proszę o poradę. Otóż chodzi o pompę tego silnika. Chciałem zapytać jak ma się chować popychacz pompy bo u mnie na maksymalnym wyciągnięciu tego bolca powstaje dziura o głębokości około 5mm może troszkę więcej. Nie wiem jak ma być prawidłowo dlatego pytam i czy taka sytuacja mogła mieć wpływ na rozruch silnika??
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

No to masz źle poskładaną pompę a dokładnie chodzi o listwa zębata i wieniec zębaty sekcji.
Na tym filmiku masz pokazane co i jak.
http://www.youtube.com/watch?v=l7aJny69f3w
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: s 301d

Post autor: BAR123 »

No obejrzałem filmik i już wiem co i jak. Czy taki stan mojej pompy a dokładnie listwy i wieńca będzie powodować to że będzie trudno palił?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s 301d

Post autor: oman7 »

No pewnie że ma wpływ na uruchamianie silnika bo nacięcia na trzpieniu nie pokrywają się z otworem w sekcji.
ODPOWIEDZ