spec od 301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

spec od 301d

Post autor: msadel » 03 kwie 2014, 21:31

Poszukuję osoby która podejmie się remontu silnika s301d z małopolski lub śląska.

pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: spec od 301d

Post autor: pawlo » 03 kwie 2014, 21:41

Cześć.msadel nie chwaląc się co prawda nie robiłem całego remontu silnika ale prace które wykonywałem przy silniku s301d zawdzięczam kolega z forum oni byli moja drugą ręką w naprawie.Pytaj może sam dasz rade. A co kąkretnie chcesz robić przy silniku?(oczywiscie nie musisz sam działac)

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 04 kwie 2014, 19:57

szczerze faluje na obrotach pewnie remont regulatora, troszkę dymi i słabawy jest ale brak czasu żeby z tym samemu robić i się przy tym jeszcze uczyć tegodobra jednak się przełamałem i poświęciłem cześć wolnego czasu i rozebrałem silnik okazało się że zawory są wypalone :/ da się dostać nowe zawory ? żeby się dostać do regulatora obrotów to trzeba ten dekiel zdjąć od rozrządu ? wcześniejsze zabiegi nic nie skutkowały na to falowanie :/

djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: spec od 301d

Post autor: djhavay » 04 kwie 2014, 20:34

Cześć.
Pierwsze to zrób z głowicą i ustaw początek wtrysku plus wymiana lub sprawdzenie końcówki wtrysku. Może się okazać że po tych zabiegach nie trzeba będzie ruszać regulatora i silnik będzie chodził normalnie.
Zawory dostaniesz w andorii wysyłkowo ,sprężyny też, gniazd i prowadnic już nie ma,ale polecam oddać głowice do warsztatu który zajmuje się regeneracja głowic, oni ci wstawią nowe gniazda i dotrą nowe zawory do gniazd. Mi za taką usługę skasowali 100 zł a robiłem w warsztacie w krakowie.
Jak masz nie daleko to w Łącku jest sklep gdzie mają dużo części na miejscu do tego silnika,nawet czasami więcej jak w andorii.
Jakbys czegoś nie wiedział to pytaj.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 04 kwie 2014, 20:56

a gdzie w łącku dokładnie ? bo mam niedaleko :) albo jakiś numer tel. to zadzwonił bym. Mi znajomy w młynnym robi z głowicą. to na razie nie będę dłubał w tym regulatorze może się uda.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: spec od 301d

Post autor: oman7 » 04 kwie 2014, 21:45

Regeneracja głowicy a "falowanie"obrotów to dwie różne rzeczy i tak będziesz musiał wyregulować obroty na regulatorze obrotów.

djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: spec od 301d

Post autor: djhavay » 04 kwie 2014, 21:46

https://plus.google.com/113367070301383 ... l=pl&hl=pl

Tu masz namiary na ten sklep ,to jest w Łącku w rynku ,bardzo dobrze zaopatrzony naprawdę warto odwiedzić ,nie to żebym robił reklamę ale naprawdę fajny. Zadzwoń i zapytaj czy mają co ci potrzeba.
A co do regulatora to może wystarczy nasmarować wałek, nie wiem czy wiesz ale przy regulatorze, obok dźwigni gdzie reguluje sie obroty, jest taki mały otwór w korpusie przez który smaruje się co jakiś czas tą ośke regulatora ,ona jest na tulejkach ślizgowych i ta jedna tulejka jest smarowana zewnętrznie poprzez oliwiarkę ,czasami ta dziurka lubi sie zatkać więc spróbuj ja przetkać ,potem wd-40 a na końcu olejek , jak ona ciężko chodzi to też będzie efekt falowania obrotów.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 04 kwie 2014, 22:02

regulator obrotów jest w środku jak ten dekiel od rozrządu ? dzięki za namiary djhavay.

djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: spec od 301d

Post autor: djhavay » 05 kwie 2014, 20:20

Tak regulator jest w środku ,ale cała regulacja regulatora odbywa się poprzez nakrętki dostępne po ściągnięciu małego okrągłego dekla na trzy śruby z przodu z prawej strony koła rozrządu. Konkretnie ustawia się tam skok listwy wtryskowej,czyli dawkę paliwa.Jedyne do czego trzeba ściągać całą pokrywę rozrządu, to tylko przypadek ,gdy poluzuje się nakrętka z młoteczkami na wale korbowym,lub pęknięcie sprężyn regulatora. Sprawdź czy listwa chodzi lekko i bez wyczuwalnych oporów i zacięć,jeśli nie chodzi równomiernie ,to przyczyna może być zacierający się ten wałeczek na tulejkach (brak smarowania ,o którym wcześniej wspominałem)

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 17 kwie 2014, 19:33

W końcu zdemontowałem tą przykrywę rozrządu wysprzątałem troszkę tam bo poprzedni właściciel troszkę zaniedbał , nasmarowałem te tulejki i śmiga gładziutko :). Apropo sklepów to w łącku strasznie się cenią w porównaniu do firmowego sklepu w andrychowie przebitka prawie 3 razy. Jak wrócę na święta to już będę mieć głowice i wszystkie pierdółki to go złoże i dam znać czy działa a jak coś będzie nie tak to będę was dalej męczyć :) na razie wielkie dzięki za pomoc.



Troszkę czasu znalazłem i złożyłem wszystko do kupy i problem nie chce palić ;/ dlaczego ?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: spec od 301d

Post autor: oman7 » 17 kwie 2014, 20:05

Troszkę czasu znalazłem i złożyłem wszystko do kupy i problem nie chce palić ;/ dlaczego ?
Napisz jakieś objawy czy dymi czy nie dymi czy załapie parę obrotów.
Moja czarodziejska kula szwankuje coś ostatnio.*yes*

Spróbuj wstrzyknąć 5ml czystego oleju na zawór ssący i spróbuj odpalić.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 17 kwie 2014, 21:25

Jak kręcę to dymi coś ale raczej biały dym :/ wstrzyknąć tam niby przez tą rurkę co wystaje czy jakoś na zawór dać ?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: spec od 301d

Post autor: oman7 » 17 kwie 2014, 21:28

Jak masz takie urządzenie to wlej tam olej i "wstrzyknij"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... f69d3.html

Jak nie masz takiego urządzenia to wlej olej prosto na zawór ssący.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 17 kwie 2014, 21:33

ropę czy olej się tam wlewa ?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: spec od 301d

Post autor: oman7 » 17 kwie 2014, 21:43

Czysty olej silnikowy.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 18 kwie 2014, 17:41

wlałem olej tak jak mówiłeś, niby jak by zaskoczył, przekręcił 2 razy i tyle hymmm ? jeszcze wtrysku nie ruszałem tzn muszę sprawdzić czy rozpyla ale wątpię żeby to mogło być przyczyną




Ok prace zakończone :) a tu efekt http://w364.wrzuta.pl/film/4rEapUU9SIb/18042014125

Czeslaw
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2011, 23:10

RE: spec od 301d

Post autor: Czeslaw » 19 kwie 2014, 9:30

Regulacja jest potrzebna ale głównie nowe , nie zużyte części.
Chodzi o nową pompę wtryskową.
Jeśli będą luzy na listwie zębatej nic nie pomoże regulacja, falowanie będzie dalej.
U mnie było podobnie.
Po wymianie pompy wtryskowej na nową zapomniałem o kręceniu śrubkami.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: spec od 301d

Post autor: oman7 » 19 kwie 2014, 9:50

Oglądnąłem filmik i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to to "ustrojstwo"które jest przymocowane do listwy zębatej.
ZLIKWIDUJ TO!Tak się nie dodaje gazu poprzez bezpośrednie wyciąganie listwy w pompie obchodzisz w ten sposób regulator obrotów.
Dlatego też twoja listwa zębata nałapała luzów.
Przebuduj dodawanie gazu poprzez manetkę która jest z boku silnika.

msadel
Posty: 51
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: spec od 301d

Post autor: msadel » 19 kwie 2014, 16:52

to ustrojstwo to jest tylko do gaszenia, jak ciągnę za linkę to naciska i go dusi czasem muszę go na biegu zostawiać z góry na bezpieczeństwa, a druga linka idzie do gazu za tą manetkę :)

Lesnik
Posty: 63
Rejestracja: 19 wrz 2012, 13:54

RE: spec od 301d

Post autor: Lesnik » 03 maja 2014, 20:08

djhavay napisał/a:
https://plus.google.com/113367070301383 ... l=pl&hl=pl

Tu masz namiary na ten sklep ,to jest w Łącku w rynku ,bardzo dobrze zaopatrzony naprawdę warto odwiedzić ,nie to żebym robił reklamę ale naprawdę fajny. Zadzwoń i zapytaj czy mają co ci potrzeba.
A co do regulatora to może wystarczy nasmarować wałek, nie wiem czy wiesz ale przy regulatorze, obok dźwigni gdzie reguluje sie obroty, jest taki mały otwór w korpusie przez który smaruje się co jakiś czas tą ośke regulatora ,ona jest na tulejkach ślizgowych i ta jedna tulejka jest smarowana zewnętrznie poprzez oliwiarkę ,czasami ta dziurka lubi sie zatkać więc spróbuj ja przetkać ,potem wd-40 a na końcu olejek , jak ona ciężko chodzi to też będzie efekt falowania obrotów.
Tak tylko zapytam jaki olej tam wlać i ile?

ODPOWIEDZ