Silnik Farymann Diesel

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

Silnik Farymann Diesel

Post autor: Arek »

Szukam pomocy czyli wszelkich informacji o tym silniku.Silnik jest dwucylindrowy w układzie V wielkością polskiego 2CA90 na tabliczce znamionowej napis Farymann Diesel
34P100186 n 2000 a na pompie napis Bosch. W tej chwili nie wiem jak go się powinno uruchomić a nawet w którą stronę powinien mieć obroty?
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Jacek ze Skansena »

Arek fotki podeślij bo ciężko tak w ciemno coś powiedzić. Chcesz go pchnąć czy sobie zostawić?
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Arek »

Narazie muszę wymienić filtr paliwa i będę próbował go uruchomić. Mam dwie fotki jakość może nie najlepsza , mogłyby trochę wyjaśnić gdybym wiedzial jak dodaje się zdjęcie.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Deleted_User »

Wrzuć je do fotosika i daj link lub wyślij je Ursusowi-Pawłowi.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: vauxhall »

farymany chlodzone powietrzem,lezace ,jednocylindrowe sa lewoobrotowe
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Ursus »

Dołączam fotki nadesłane do mnie na maila:

Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
przemek125
Posty: 230
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:56

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: przemek125 »

Nigdy takiego nie widziałem dwa gary w układzie widlastym.
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Arek »

vauxhall napisał/a:
farymany chlodzone powietrzem,lezace ,jednocylindrowe sa lewoobrotowe

Czyli kręcić korbą w stronę przeciwną do wskazówek zegara? żeby uruchomić. Może ktoś wie jak się odpowietrza układ paliwowy nie ma w nim pompki a muszę wymienić uszkodzony filtr paliwa.Jednak w naszych starych Ursusach jest prościej.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: drandrzej »

a nie masz gniazda na korbę - po tym powinieneś poznac kierunek - w 1 stronę korba załapuje (właściwą) w drugą - wyskakuje

chyba jeszcze by trzeba jakiś filterek na dolot - czy to zdemontowane chwilowo ??
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: vauxhall »

to jest konstrukcja wzorowana na patencie naszego rodaka - pilota adolfa warchalowskiego.zalozyl w wiedniu wytwornie silnikow spalinowych.na jego wzorze 2 cylindrowego widlastego wzorowal sie francuski bernard,nawet nrd-owcy korzystali z patentu a.w. w swoich rs-ach
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: Silnik Farymann Diesel

Post autor: Arek »

Ten rys historyczny świadczy że Niemcy potrafili wykorzystać nie tylko talent piłkarzy z polskimi korzeniami. Jeśli chodzi o obroty korby na drugiej fotce widać do niej gniazdo ale w środku jest tylko poprzeczny trzpień a obroty wybiera korba po prostu jak grzechotka można obrócić silnik w jedną stronę , na alegro 300 400 zł szok będe musiał coś pokombinować tanim kosztem. Z filtrem powietrza całkowita zgodność brak, ale tym się zajmę gdy uda się uruchomić narazie zślepiłem żeby się nie kurzyło.
ODPOWIEDZ