Witam wszystkich w Nowym Roku 2009, wczoraj zastanawiałem się nad takim problemem. Otóż wspomagałem kogoś przez Gadu - Gadu w remoncie silnika produkcji WSW Andoria i w mojej instrukcji pisze:
[center]"Początek tłoczenia paliwa przed GMP dla prędkości obrotowej:
- 1200 do 1800 obr/min 30 stopni
- 1200 do 2200 obr/min 33 stopni"[/center]
A w instrukcje tego pana:
[center]"Początek tłoczenia paliwa przed GMP dla silnika 1 HC 102: 38 stopni[/center]
Co o tym sądzicie, postanowiłem o tym napisać, ponieważ trochę tego nie rozumiem, ja ten sam silnik, różni się nie znacznie rokiem produkcji (mój jest z 1973, instrukcja z 1983) a tego pana silnik z 1975 i instrukcja również.
Może znacie jakieś takie przypadki podobnych rozbierznosci, i jak się do tego zastosować, jak ustawić ten kąt?
Poniżej zamieszczam skany okładki i tych stron z wyżej wymienionych instrukcji:
MOJA:
TEGO PANA:
Mam nadzieję, że pomożecie mi dojść do tego o co tutaj chodzi:)
1 HC 102 - zbierzność intrukcji
RE: 1 HC 102 - zbierzność intrukcji
Jeśli wszystkie części są takie same to 38 wygląda na błąd w druku za duża rozbieżność 30-38 w bliźniaczych de facto silnikach.
RE: 1 HC 102 - zbierzność intrukcji
W takich samych, bo to ten sam typ, części te same. Tylko który to bład w druku 30 czy 38?
RE: 1 HC 102 - zbierzność intrukcji
38 jest wg. mnie błędne, powinno być 33 widać że było to przepisywane na maszynie pewnie było niewyraźnie i powstał ten błąd.
W pierwszej inst masz rozrzut 30 - 33 zależnie od obrotów na jakich ma pracować silnik.
W pierwszej inst masz rozrzut 30 - 33 zależnie od obrotów na jakich ma pracować silnik.
RE: 1 HC 102 - zbierzność intrukcji
Dzisiaj się dowiedziałem, że są dwa znaki PT2200 - obroty silnika od 1200 - 2200 i PT 1800 czyli od 1200-1800 i kąt to 30 stopni dla wolniejszych, a 33 lub 38 dla tych większych, tylko ja mam na kole jeden znak i teraz pytanie jak ustawić kąt na te, wyższy, czy niższy przedział obrotów, teraz mam mało obrotów, ok 1400 może max, ale mam zamiar wyregulować na 2200. A silnik nie pali najlepiej, cyz to jest przyczyna. Ja widze tam znak PT1800.