RE: Zmiana przepisów.
RE: Zmiana przepisów.
Z tego co wiem żeby podciągnąć pod maszynę specjalną musiałbyś mieć łyżkę z przodu i z tyłu (coś tak jak ostrówek).
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 12:28
RE: Zmiana przepisów.
Z tego co wiem to ciągnik leśny LKT tez idzie jako maszyna specjalna. A jak by tak sama podciągnąć pod to. Można by dać z przodu jakąś szufle jak LKT tylko czy to by wystarczyło.
RE: Zmiana przepisów.
Bardzo dobrze sprawę opisał Arkoarek. Dodam tylko, że rozważałem już wczesniej czy nosnik narzedzi RS-09 jest maszyna wolnobiezną czy ciagnikiem. Dawniej nie musiał on byc rejestrowany gdyż nie osiągał prędkosci 20km/h. Dziś jest jednak torchę inaczej. Gdyż:
Maszyna wolnobiezna to taka która nie przekracza 20km/h ale każda maszyna wolnobiezna , która jest przystosowana do zaczepiania, podwieszania narzędzi i maszyn rolniczych to ciągnik rolniczy. I według tego to już powinien by rejestrowany niestety.
Maszyna wolnobiezna to taka która nie przekracza 20km/h ale każda maszyna wolnobiezna , która jest przystosowana do zaczepiania, podwieszania narzędzi i maszyn rolniczych to ciągnik rolniczy. I według tego to już powinien by rejestrowany niestety.
RE: Zmiana przepisów.
wrócę jeszcze do kombajnów jeszcze raz chciałbym powiedzieć że kombajnista powinien mieć podczas pracy kombajnem zaświadczenie uprawniające go do obsługi tej maszyny ponieważ w przypadku jakiegoś zdarzenia np: pożaru lub wypadku nie zostanie uznane ubezpieczenie, co do czerwonego paliwa to napewno nie jest to samo co normalny ON jest w nim więcej parafiny co widać w filtrach paliwa oraz zawiera więcej związków siarki a na dodatwk barwnik stosowany do koloryzacji jest szkodliwy dla pomp i wtrysków już to kiedyś przerabiano starsi pamiętają jak barwiono ON za komuny żeby ukrucić proceder handlu paliwem i co zaczęły siadać pompy w ciągnikach.
RE: Zmiana przepisów.
jeśli piszesz o OO tym co jest dostępny w polsce to jesteś trochę w błędziekawa napisał/a:
wrócę jeszcze do kombajnów jeszcze raz chciałbym powiedzieć że kombajnista powinien mieć podczas pracy kombajnem zaświadczenie uprawniające go do obsługi tej maszyny ponieważ w przypadku jakiegoś zdarzenia np: pożaru lub wypadku nie zostanie uznane ubezpieczenie, co do czerwonego paliwa to napewno nie jest to samo co normalny ON jest w nim więcej parafiny co widać w filtrach paliwa oraz zawiera więcej związków siarki a na dodatwk barwnik stosowany do koloryzacji jest szkodliwy dla pomp i wtrysków już to kiedyś przerabiano starsi pamiętają jak barwiono ON za komuny żeby ukrucić proceder handlu paliwem i co zaczęły siadać pompy w ciągnikach.
OO barwiony jest barwnikiem solventowtm RED
a ON też jest barwiony tym samym barwnikiem ale w kolorze yellow i Green
więc tak samo obojętny jest red czy yellow
jedno i drugie jest z tego samego "gara" w rafinerii bo nie opłaca się tworzyć dwóch linni produkujących to samo
jedynie może zawierac wieksza ilość siarki (ale nie musi) bo niektóre ON przechodzą dodatkowe odsiarczanie ale 10 lat temu zawartość siarki była taka sama bo niebyło takich norm ekologicznych
a zapychanie filtrów zdażało się kiedy trafiło się na odbarwiany OO odbarwianie polegało na dodaniu do OO kawsu siarkowego a póżniej aby zobojętnić roztwór dodawano wapno i to wapno zapychało filtry
władimirec
właśnie tak możesz zrobić choć agent ubezpieczeniowy sugerował aby nr nabiła stacja diagnostyczna
ale moim zdaniem to producent ma większe kompetencje do nabijania nr
i jako dane do polisy można uzyć np pojazd typu sam nr 12345
i to powinno wystarczyć bo więcej danych nie wymagają
ale można też użyć nazwy np. pojazd wolnobiezny typu nośnik narzędzi nr 12345
to ubezpieczenie OC dotyczy pojazdów wolnobieznych a nie specjalnych
RE: Zmiana przepisów.
jeszcze o OO i ON każdy rolnik chce by jego maszyna odpaliła za pierwszym razem ,silnik pracował równo ,nie dymił , rozwijał moc dlatego powinien lać orginalny ON w tym przypadku najważniejsza jest liczba cetanowa (czyli wskażnik na zdolność oleju napędowego do samozapłonu) inna jest dla diesli wysokoobrotowych powyżej 50 jednostek i inna dla niskoobrotowych 40 jednostek ale od niej zależy czy nasz silnik będzie pracował prawidłowo w opałówce nie określa się właściwie tej liczby z opracowań znawców wynika że jest ona mniejsza od 20 jednostek a eksploatacja silnika na takim paliwie może doprowadzić do zalakowania i zażywiczenia silnika oraz emisję bardzo szkodliwych węglowodorów (związki rakotwórcze)wiadomo różnica w cenie ale czy warto nasze stare poczciwe traktorki w których odrestaurowanie wkładamy tyle serca aby je przywrócić do życia wlewać OO myśle że tego nie robicie:no:
RE: Zmiana przepisów.
to chyba piszesz o mazucie czyli ciężkim oleju a ON cz OO jest lekkim olejem i ma w granicach ok 80 cetanówkawa napisał/a:
jeszcze o OO i ON każdy rolnik chce by jego maszyna odpaliła za pierwszym razem ,silnik pracował równo ,nie dymił , rozwijał moc dlatego powinien lać orginalny ON w tym przypadku najważniejsza jest liczba cetanowa (czyli wskażnik na zdolność oleju napędowego do samozapłonu) inna jest dla diesli wysokoobrotowych powyżej 50 jednostek i inna dla niskoobrotowych 40 jednostek ale od niej zależy czy nasz silnik będzie pracował prawidłowo w opałówce nie określa się właściwie tej liczby z opracowań znawców wynika że jest ona mniejsza od 20 jednostek a eksploatacja silnika na takim paliwie może doprowadzić do zalakowania i zażywiczenia silnika oraz emisję bardzo szkodliwych węglowodorów (związki rakotwórcze)wiadomo różnica w cenie ale czy warto nasze stare poczciwe traktorki w których odrestaurowanie wkładamy tyle serca aby je przywrócić do życia wlewać OO myśle że tego nie robicie:no:
RE: Zmiana przepisów.
a kiedyś na ulotce z BP widziałem że diesel ultimate ma 90 cetanów i widzę że jest naprawde innyWladimirec T-25 napisał/a:
OO liczby cetanowej 80 na pewno niema bo te wzmocnione ON typu werwa , mają od 55-60 , Bio-diesle z orlenu z tego co na specyfikacji podają to ok 52-55 a zwykła ropa czyli on ma ok 50-54 . Ja u sąsiada robie 330 i 360 i od 5 lat leje tylko oranżadę ( u nas tak sie OO określa ) i naprawdę nie czuć żadnych zmian pali dobrze , silniki chodzą ok . Jedyne czego nie jestem w stanie stwierdzić to zużycia aparatury wtryskowej , ale z oględzin pracy silnika stan jak na przebieg ponad 3 tys mth , dobrze pali czyli wtryski nie leją więc wnioskuje że jest w miarę dobrze. I też silniki takie jak w naszych ciągnikach są to najprostsze silniki które pojadą na wszystkim , raz słyszałem o jeździe na zużytym oleju transformatorowym ( gościu jeździł na tym starym Transitem ). A co do OO wydaje mi się że jeżeli jest odbarwiany to jest szkodliwy przez ODBARWIANIE , a czysty OO to jest nieszkodliwy , tylko nikt Ci tego nie powie do sprzedaż ON by spadła :yes:
z zimowych doświadczeń wiem że łatwiej mi zapalał na orenżadzie niż na ropie jaką kupuje na na małej prywatnej stacji
śmieszą mnie wpisy w których ludzie piszą bzdury ze można popsuć silnik czy coś takiego
bo niby czemu ma się popsuć od czerwonego barwnika?
ON zawiera w cenie akcyzę od materiałów pędnych które jest szkodliwa dla kieszeni a plotki że OO jest gorszy to wymysły aby nie stosować go do napędu pojazdów
ale i tak jak ktoś posiada gospodarstwo rolne to teraz się nie opłaca stosować oo
oo kosztuje ok 3,20 a on 3,90 a zwrotu akcyzy jest w tym roku 0,86
a dwa lata temu całe lato użytkowałem sama na orenżadzie z 50% dodatkiem OR z lidla i biedronki i tez było ok
Diesel jak konstruował silnik to przewidział stosowanie oleju palmowego bo wtedy jeszcze nie było ON i to miał być silnik na oleje roślinne
RE: Zmiana przepisów.
Z tego co ja wiem, to na dorgach nie publiczny (polnych) i polach można jeździć wszytkim. Ciągnikiem, SAMem itp. itd. A co do paliwa to ja wolę lać ON, jestem wtedy pewny, że nic się nie stanie chocaiż wiadomo te starsze ciągniki wytrzymają wszystko.
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Zmiana przepisów.
Ja powiem wprost: te przepisy i zakaz używania opału jako paliwa zostały zatwierdzone przez złodziei z rządu którzy zarabiają na mafii paliwowej. I żeby zyski były jak największe zakazują stosowania taniego opału. Na szczęście jeszcze można jeździć na bimbrze albo na spirytusie jak w Brazylii. Tam po kryzysie naftowym w latach 70-tych zaczęto używać 200% alkoholu jako paliwa, rocznie tym samym zyskując 4 mld $ na imporcie ropy z zagranicy. Tam trzciny cukrowej używają jak kartofli u nas albo zboża do produkcji taniego paliwa. Zresztą to nie jest głupi pomysł żeby jeździć na bimbrze bo chyba każdy umie go robić a jak nie to się nauczy.:p
RE: Zmiana przepisów.
No, ale na bimbrze to silnik za długo nie pojeździ i chyba by trzeba było świece dodać....
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Zmiana przepisów.
Nie wiem jak brazyle je przerabiają ale jak się dowiem to powiem. ale i tak zawsze taniej wychodzi kupić cukier albo przynieść kartofli niż kupić niewadomo co. Ja nie ufam nieznanym stacjom, no chyba że bliska, wtedy nie ma zagrożenia. U kolegi taty który ma Lampo to nalał paliwa. Okej jedzie a tu nagle zaszarpało i stanął. Wiecie co się stało?! PALIWO BYŁO ROZWODNIONE!!!!!:upset::upset::upset:
RE: Zmiana przepisów.
Witam tak dla pewniści jeśli nabije nr na ramie powiedzmy ze to bedzie 6501261 to moge wykupić OC na pojazd wolnobieżny???
RE: Zmiana przepisów.
potrzebny jest nr ramy więc taki też może byćfiszkal1 napisał/a:
Witam tak dla pewniści jeśli nabije nr na ramie powiedzmy ze to bedzie 6501261 to moge wykupić OC na pojazd wolnobieżny???
a kolega Agrotechnik nie ma racji
wg. obecnych przepisów niemożna stosować innych paliw np. bimbru
jeśli chcesz takie paliwa stosować to musisz opłacić akcyze w wysokości ok 1960 zł za tysiąc litrów paliwa dotyczy alkocholi i estrów do silników niskoprężnych i różnych frakcji olejów Biodiesli itp.
powoli klarują się przepisy produkcji biodiesla do potrzeb własnych w gospodarstwach rolnych ale narazie wymogi są takie że nie połaca się (chodzi o kontrolowanie i rozliczanie z fiskusem ilości wyprodukowanego paliwa
można jezdzić na Biodieslu kupionym na stacji ale na np. ON z dodatkiem oleju roślinnego już nie
ale sprawdzenie tego będzie ciężkie bo niby jak np.policja ma sprawdzić
czy to co w zbiorniku jest ze stacji czy z biedronki
a na innym forum czytałem że jakiś czas temu straż graniczna sprawdzała na terenie gospodarstw zawartość zbiorników w traktorach to było w okolicach Piły
więc tak naprawde nie można stosować innych paliw nawet na swoim polu :no:
a tak naprawde gdyby władza nie była tak zachłanna na nasze pieniądze to nikt by nie kombinował bo po co
choć ja jestem za tym aby zacząć jezdzić na paliwach roślinnych bo jakby nie było mają czystsze spaliny szkoda że z zachłanności państwo nie widzi tego problemu niby dbamy o ekologie:lol:
RE: Zmiana przepisów.
Polscy politycy powinni postawić największy nacisk na produkcje BIOPALIW, mamy do tego świetne warunki, tak jak to zrobiły inne kraje EUROPY. Myślę, że byli byśmy ednym z głównych producentów BIOPALIWB)
RE: Zmiana przepisów.
A jak chcesz zarejestrować, to musi być numer nadwozia, nie wystarczy dowód kupna silnika?:;);)
RE: Zmiana przepisów.
To znaczy że potrzebna jest umowa z nr ramy i silnika?
RE: Zmiana przepisów.
Aha, bo ja się tak zastanawiałem nad rejestracją swojego jako maszyny wolnobieżnej...
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Zmiana przepisów.
Ciekawe kto akcyzę kupi na samogon. Nikt, bo to jest robione samemu a akcyza to kolejny dowód złodziejstwa w kraju.
RE: Zmiana przepisów.
na samogon nie dostaniesz zezwolenia mimo że wykupisz akcyzeagrotechnik napisał/a:
Ciekawe kto akcyzę kupi na samogon. Nikt, bo to jest robione samemu a akcyza to kolejny dowód złodziejstwa w kraju.
ale w czechach można gotować legalnie i tam jezdzą polacy ze swoim zacierem
kolego hubert
nr silnika teraz nie jest wymagany ani do ubezpieczenia ani do rejestracji
mimo że nieraz to 70% sama:lol: