URSUS C-45 Przebieg renowacji

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

No super :) Mam nadzieję, że będziesz na bieżąco aktualizował temat :)
Ten ściągacz do koła zamachowego to własna konstrukcja czy może "dorwałeś" jakiś z likwidowanego PGR lub POM ??
Zauważyłem, że jest u Ciebie jednak tabliczka nad pompą wtryskową. Możesz zrobić jej zdjęcie z bliska?? Jest ona czytelna??
Ładny kolor wybrałeś dla Ursusa - podoba mi się.
Czekam z niecierpliwością na dalszy przebieg prac :) Wreszcie coś się dzieje na tym forum związanego z Ursusem C-45 - wcześniej to same Zetorki opanowały stronke :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: rafal »

no miło trochę odpocząć od zetorków. Powstaje bardzo ładna maszyna. Mam pytanie jak czyściłeś korpus przed malowaniem mechanicznie czy przy pomocy jakiś środków? Wyglada nieźle. I drugie pytanie czy ta czarna farba to jakiś rodzaj podkładówki?
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

Sciągacz Przypadkowa trafilem jak bralem kupywalem czescii zamienne. Tabliczka niestety byla niedoodczytania i lipa ale mysle ze w wilkowicach cos dostane swiezego. A z kolei nad kolorem mialem wielki problem, planowalem nad trochu ciemniejszym ale balem sie ze ponuro bedzie wszystko wygladac i zdecydowalem sie wlasnie ne ten. Korpus czyscilem recznie Tzn kupilem pozadna szczotke na flekse i mniejszą na wiertarke a całą robote aby pozbyć sie starego smaru robil motosol.A ta czarno farba to zwykłu unikor tylko ze czarny.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

Takie tabliczki z tego co pamiętam to można chyba w Wilkowicach nabyć - tylko potem trzeba sobie samemu nabić wszystkie cyfry tam :) Są też tabliczki z instrukcją dla kierowcy (te umieszczane koło kolumny kierowniczej), opisy do wlewów paliwa, oleju i wody. W sumie jak się ma kase to można wszystko nowe kupić w dzisiejszych czasach. Taki komplet tabliczek kosztował chyba około 200 zł.
A miałeś w tym Ursusie podnośnik założony bo nie pamiętam a na tych fotkach już mógł być zdemontowany. Chociaż wydaje mi się że nie miał.
No i jeszcze jedno - komin będziesz nowy kupował ?? Bo ten jest lekko przycięty od góry. :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

No to z checią kupie takie tabliczki poniewaz takie szczegoly dodają ikry ciagnikowi i ciekawego wygladu. W swoim ciagniku mialem naszczescie sztywną belke ktora jest w bardzo dobrym stanie zadkosc. A co do komina to zostawiam ten poniewaz jest cieka:)wy a te pekniecie chyba nic mu nie zrobi, podspawa sie i bedzie dobrze.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

No fakt - wszelkie detale dodają uroku. Jeśli masz sztywną belkę to super - ja nienawidzę tych wyciętych blach pomostu traktorzysty - a wiadomo, że przy podnośniku to konieczność :)
Jeśli chodzi o komin to ja polecałbym zmienić, ale jeśli Tobie się tak podoba to w sumie najważniejsze :) Ja moge tylko coś zasugerować.
Jak będziesz potrzebował jakiejś literatury czy jakichkolwiek informacji przydatnych do renowacji i nie tylko to pisz :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

Wsumie zmienil bym ale niemoge sobie pozwolic jak narazie poniewaz musze kupic nowe opony na tyl i chlodnice wspolczesnie produkowane, a to trochu kosztuje:uhoh:
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

No tak - chłodnice i opony to jeden z większych kosztów. Ale wszystko powoli i napewno będzie super Ursusek :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

No chce go uruchomic jeszcze w lipcu i oczywiscie bedzie wszystko uwicznione i bede mogo podeslac filmik. A z ojcem tez juz rozmawialem jak bym juz dopiescil Ursusa to do wilkowic by sie z nim pojechalo:) A co lepsze to mam do niego dokumentacje i bede tez go rejestrowal, tylko ze jest prubny dowud rejestracyjny ale mysle ze niebedzie problemu:)
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Jacek ze Skansena »

Fazer mam pytanie: czy ten ciągnik nie posiada hamulców?. Z tego co wiem to Lanze nie posiadały bebnów typ rolniczy. Sprawdzałeś to. A co do kosztów to potwierdzam. Trzeba dużo wyżeczeń aby kupić jakąkolwiek część lub maszynę. Komin to około 400 zł a opony to i 2000. Zalezy jakie znajdziesz. Ja zmuszony jestem kupić opony do Zetora 25 i to już koszt 1600zł. Pozdrawiam i trzymam kciuki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

A czemu miałby nie posiadać ?? Ursusy wszystkie miały hamulce. W Lanzach prawdopodobnie niektórych był tylko ręczny hamulec.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

W moim ciagniku jakis mądry pan najprawdopodobniej mlotem wyrąbal bebny i w tym senk, naszczescie mam zapasowy uklad hamulcowy za ktory juz sie biore od przyszlego tygodnia.



Hm... tez mi sie obilo o uszy ze byly ursusu bez hamulcow ktore szly na eksport a dokladniej do egiptu....
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

To ciekawe jaki cel w tym miał ten gość?? :lol:
A z tymi Ursusam do Egiptu to skąd masz takie informacje ?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

Przypadkowo od jakies starszej osoby dowiedzialem się ale niewiem ile jest w tym prawdy. Wlasnie tez sie caly czas zastanawiam nad tą wprowadzoną technoligią:p
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Ursus »

Wiesz co ja powiem tak - informacje od starszych osób są często nieprawdziwe. Często starsi ludzie dokładnie nie pamiętają i mylą fakty. Chociaż czasami to się przydaje bo nakłania do sprawdzenia tego tropu. Ja jednak wątpie w to. Czemu niby mieliby w Egipcie bez hamulców ciągniki kupować skoro wszystkie miały??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Jacek ze Skansena »

to znaczy, że dobrze widziałem na jednej z fotek, że brak bębnów. Jeśli zmienisz już te bębny to może odsprzedasz mi te połamane bo mam na oku tył bez układu hamulcowego a chcę tylko to postawić do ogrodu. To propozycja. Mam już wszystkie wlementy oprócz skrzyni korbowej i bębnów. Chcę dorobić pierścienie stalowe aby tylko przykręcić koła żelazne ale wstrzymam sie do Twojej odpowiedzi.
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: fazer_19 »

Znaczy z tymi bebnami to juz trochu za pozno bo mieniam sie o inne czesci ktore mi brakują i niebardzo moge je odsprzedac bo juz są zaklepane a tym bardziej przez osobe ktora juz duzo czesci mi zalatwila.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 Przebieg renowacji:):):)

Post autor: Jacek ze Skansena »

To nic sie nie stało. Dorobie pierscienie. Mam taką możliwość. Wszystko ok. Mam nadzieje, że do Wilkowic zdążysz bo to naprawdę spor pracy. Powodzenia. U mnie są jakieś drobne części na wymianę jakbyś nie dostał to daj znać na PW.
ODPOWIEDZ