Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
I coś temat stanął w martwym punkcie, ale jak sądzę nie tylko ja czekam na spektakularny koniec remontu
*tup*
*tup*
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Chyba dlatego ,że były do niego specjalne narzędzia mocowane pod ramą między przednią osią a kolumną kierowniczą.A skrzynię ładunkową na tej ramie u góry.Miał oczywiście podnośnik z tyłu,ale głównie była wykorzystana rama przednia.Jest zaliczany do maszyn wolnobieżnych a nie ciągników rolniczych.damian223311 napisał/a:
Bardzo ciekawy traktor*rofl* A dla czego on się nazywa "nośnik narzędzi":?
- damian223311
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Aha teraz to wszystko rozumiem
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam ponownie wszystkich śledzących temat renowacji Rs-a.
Dawno mnie nie było to fakt, ale nie dlatego że zapał minął mi do pracy lecz dlatego że zamiast dokończenia remontu Rs-a, postanowiłem złożyć drugiego roboczego z wszechobecnych walających się części w warsztacie i na podwórzu.
To co zrobiłem od wakacji przedstawiają zdjęcia.
Nowa belka, stara była rozcięta ponieważ ze względu na rdzę nie mogłem
wysunąć rur zwrotnic.
Zregenerowane piasty (luźne gniazda pod łożyska)
napawane czopy i na nowo wykonane nakrętki zwrotnicy
Dorobienie tulei rezoteksowych, zregenerowanie wąsów zwrotnicy i spasowanie.
Wykonanie płaszczy błotników
Regeneracja wspornika wieszaków tylnych (wymiana rury- stara była skrzywiona)
wspawanie gniazd łożyskowych, regeneracja wieszaków tylnych,wykonanie skrzynek
Regeneracja belki nośnej i dopasowanie błotników przednich (oryginał nie posiadał błotników)
Złożone zwolnice i skrzynia biegów.
Czekające ogumienie
Całość elementów stalowych eReSa w najbliższym czasie pojedzie do śrutowania.
W pierwszej kolejności zostanie złożony RS "roboczy" a w drugiej RS do oglądania.
Pozdrawiam c.d.n
Dawno mnie nie było to fakt, ale nie dlatego że zapał minął mi do pracy lecz dlatego że zamiast dokończenia remontu Rs-a, postanowiłem złożyć drugiego roboczego z wszechobecnych walających się części w warsztacie i na podwórzu.
To co zrobiłem od wakacji przedstawiają zdjęcia.
Nowa belka, stara była rozcięta ponieważ ze względu na rdzę nie mogłem
wysunąć rur zwrotnic.
Zregenerowane piasty (luźne gniazda pod łożyska)
napawane czopy i na nowo wykonane nakrętki zwrotnicy
Dorobienie tulei rezoteksowych, zregenerowanie wąsów zwrotnicy i spasowanie.
Wykonanie płaszczy błotników
Regeneracja wspornika wieszaków tylnych (wymiana rury- stara była skrzywiona)
wspawanie gniazd łożyskowych, regeneracja wieszaków tylnych,wykonanie skrzynek
Regeneracja belki nośnej i dopasowanie błotników przednich (oryginał nie posiadał błotników)
Złożone zwolnice i skrzynia biegów.
Czekające ogumienie
Całość elementów stalowych eReSa w najbliższym czasie pojedzie do śrutowania.
W pierwszej kolejności zostanie złożony RS "roboczy" a w drugiej RS do oglądania.
Pozdrawiam c.d.n
- damian223311
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
No całkiem sprawnie ci to idzie
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Mało powiedziane.To co kolega Aro przedstawia to jest prawdziwy kunszt rzemiosła.Powtórzę to po raz kolejny...chciałbym zobaczyć odbudowę jakiegoś popularnego ciągnika na tak wysokim poziomie.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
RS do oglądania będzie miał silnik 2-cylindrowy czy 4-cylindrowy.
A w tamtym do pracy silnik będzie 2- czy 4-cylindrowy?
A w tamtym do pracy silnik będzie 2- czy 4-cylindrowy?
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Przejrzałem temat i naprawdę świetna robota na Najwyższym Poziomie.
Zapewne też Bardzo kosztowna, ale efekt prac niesamowity!
Rs ''roboczy'' zapewne też nie będzie jakiś przeciętny i też będzie co oglądać.*yes*
Zapewne też Bardzo kosztowna, ale efekt prac niesamowity!
Rs ''roboczy'' zapewne też nie będzie jakiś przeciętny i też będzie co oglądać.*yes*
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Kolego Aro wyślij mi na priva swój adres.Chcę Ci zupełnie za free wysłać nówkę regulator napięcia,myślę że przyda się do tak pięknie odrestaurowanego rs'ka.Pozdrawiam
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam. Dziękuję za pochlebne mi opinie.Odnośnie pytania kolegi Murana001 o silniki to Rs do oglądania będzie miał 2-cylindrowy,natomiast w roboczym planuję 4-cylindrowy.
Natomiast koledze kris7530 bardzo dziękuję,na pewno skorzystam.
pokryję koszt przesyłki + symboliczną złotówkę żeby dobrze działał.
A tak przy okazji od samego zakupu Rs-ów poszukuję oryginalnej kabiny
. Gdyby ktoś miał lub wiedział chętnie bym kupił,ponieważ z prostą rurkową kabiną wyglądają ciekawie i bardziej archaicznie.
Pozdrawiam.
Natomiast koledze kris7530 bardzo dziękuję,na pewno skorzystam.
pokryję koszt przesyłki + symboliczną złotówkę żeby dobrze działał.
A tak przy okazji od samego zakupu Rs-ów poszukuję oryginalnej kabiny
. Gdyby ktoś miał lub wiedział chętnie bym kupił,ponieważ z prostą rurkową kabiną wyglądają ciekawie i bardziej archaicznie.
Pozdrawiam.
- dominik5211
- Posty: 142
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam ma ktoś może taką przekładnie na zbyciu jak w tym ogłoszeniu?
http://www.rolnicze24.pl/lubelskie/czes ... zedzi.html
http://www.rolnicze24.pl/lubelskie/czes ... zedzi.html
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
no mam taka przekładnie<br><br><br><br>
kolego aro1963 wiem gdzie jest do sprzedania oryginalna kabina do rs09 napisz domnie na PW dodam ze niedaleko twojego miejsca zamieszkaniaaro1963 napisał/a:
Witam. Dziękuję za pochlebne mi opinie.Odnośnie pytania kolegi Murana001 o silniki to Rs do oglądania będzie miał 2-cylindrowy,natomiast w roboczym planuję 4-cylindrowy.
Natomiast koledze kris7530 bardzo dziękuję,na pewno skorzystam.
pokryję koszt przesyłki + symboliczną złotówkę żeby dobrze działał.
A tak przy okazji od samego zakupu Rs-ów poszukuję oryginalnej kabiny
. Gdyby ktoś miał lub wiedział chętnie bym kupił,ponieważ z prostą rurkową kabiną wyglądają ciekawie i bardziej archaicznie.
Pozdrawiam.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam ponownie wszystkich serdecznie, śledzących mój temat RS-a. Myślę że o mnie nie zapomnieliście mimo że upłynęło dużo, bardzo dużo czasu od ostatniej wizyty na forum. Poświęciłem się kursowi językowemu i zaległym pracom na dużej działce.
Wracając do tematu, udało mi się kupić agregat prądotwórczy Pad 8-3/400 z bardzo małym przebiegiem z zapasów wojskowych z którego silnik wykorzystam do drugiego RS-a tzw. roboczego.
A także kupiłem 2-cylindrowcy na części który okazał się w bardzo przyzwoitym stanie.
Pracę rozpocząłem od regeneracji docisku koła zamachowego.
Przetoczona żeliwna powierzchnia docisku
Nowe śruby i nakrętki M8x0.75. Podkładki pod nakrętki z kanałkami
Wyrównanie podpór łapek docisku
Zmontowanie docisku za pomocą tarczy specjalnej na tokarce
... za pomocą 20-tonowej prasy balansowej
Po złożeniu docisku
Dwa rodzaje łapek docisku
Dopasowanie flanszy z wielowpsutem wału sprzęgła płytkowego. W związku z dużą twardością flanszy zalecam napawanie elektrodą (odpuszczanie materiału) i na gorąco staczanie, jednocześnie należy nie dopuścić przy spawaniu do odpuszczenia wewnętrznej strony wielowpustu ( dopuszczalny jest słomkowy kolor)
Toczenie na wymiar
Spasowanie flanszy i docisku sprzęgłą
Regulacja docisku
Spasowanie silnika z skrzynią biegów (żeby uzyskać efekt końcowy musiałem poświęcić temu dużo czasu)
Orientacyjny rysunek spasowania flansz wielowpustu z wałem sprzęgła
(Myślę że jest to najlepsze rozwiązanie)
Drogą kupna nabyłem również przekładnie kontową i sprężarkę
*** UWAGA *** UWAGA *** UWAGA
Kupiłem oryginalną kabinę do RS-a i poszukuje dwóch mocowanych z przodu łączników do pałąka. Gdyby ktoś coś wiedział proszę o info.
Pozdrawiam
cdn.
Wracając do tematu, udało mi się kupić agregat prądotwórczy Pad 8-3/400 z bardzo małym przebiegiem z zapasów wojskowych z którego silnik wykorzystam do drugiego RS-a tzw. roboczego.
A także kupiłem 2-cylindrowcy na części który okazał się w bardzo przyzwoitym stanie.
Pracę rozpocząłem od regeneracji docisku koła zamachowego.
Przetoczona żeliwna powierzchnia docisku
Nowe śruby i nakrętki M8x0.75. Podkładki pod nakrętki z kanałkami
Wyrównanie podpór łapek docisku
Zmontowanie docisku za pomocą tarczy specjalnej na tokarce
... za pomocą 20-tonowej prasy balansowej
Po złożeniu docisku
Dwa rodzaje łapek docisku
Dopasowanie flanszy z wielowpsutem wału sprzęgła płytkowego. W związku z dużą twardością flanszy zalecam napawanie elektrodą (odpuszczanie materiału) i na gorąco staczanie, jednocześnie należy nie dopuścić przy spawaniu do odpuszczenia wewnętrznej strony wielowpustu ( dopuszczalny jest słomkowy kolor)
Toczenie na wymiar
Spasowanie flanszy i docisku sprzęgłą
Regulacja docisku
Spasowanie silnika z skrzynią biegów (żeby uzyskać efekt końcowy musiałem poświęcić temu dużo czasu)
Orientacyjny rysunek spasowania flansz wielowpustu z wałem sprzęgła
(Myślę że jest to najlepsze rozwiązanie)
Drogą kupna nabyłem również przekładnie kontową i sprężarkę
*** UWAGA *** UWAGA *** UWAGA
Kupiłem oryginalną kabinę do RS-a i poszukuje dwóch mocowanych z przodu łączników do pałąka. Gdyby ktoś coś wiedział proszę o info.
Pozdrawiam
cdn.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Nooo...wąchy na jajca opadają z wrażenia...tak jak mówiłem poprzednio...to jest odpowiedni poziom.Szkoda Szanowny Kolego,że daleko mieszkamy...chciałbym poczuć taki remont na własnej skórze.Tak trzymać.Ten silnik z zapasów wojskowych...coś o tym wiem,bo też mam coś z agregatu z minimalnym przebiegiem.Sprężarkę widziałem,ale takiej przekładni nigdy.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Aro wiem kto ma takie pałąki tzn uchwyty. Skontaktuj się z Rafałem. W niedzielę brał ode mnie to ale z tego co wiem nie będzie tego zakładał.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Robota pierwsza klasa!
A swoją drogą, cholernie ciekawa ta sprężarka...
A swoją drogą, cholernie ciekawa ta sprężarka...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
profesjonalna robota a czy to ta kabina co ci dalem nania namiary?
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
klasa jakiej tu nieznamy.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Szczęka opada A co do kabiny to sam takiej szukam, gdzie kupiłeś swoją bo chyba jeszcze coś tam było na innym RSie ?
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Kabinę kupiłem z okolic Sztumu. Jest złożona z dwóch pałąków i łączników górnych, niestety bez wsporników dolnych które poszukuję. [element zaznaczony w kwadracie]
Zdjęcia są poglądowe.
Z mojej wiedzy zdobycie kabiny jest raczej bardzo trudne, może dlatego że tak naprawdę nie spełniała
swojej funkcji i nie przywiązywano do niej wagi.
Dla mnie osobiście na dzień dzisiejszy kabina podkreśla dobitnie archaiczny wygląd RS-a.
Wydaje mi się, że szybciej będzie, jak Sam dorobisz te uchwyty:p
Robota "CYMES" number "ONE" tu*yes*No to wiem jak hakować forum(jak tygryski, co lubią hakować z filmu "haker":D)
Ale do rzeczy, Wybacz "aro", jak chcesz możesz to zedytować, ja chciałem tylko dodać, podkreślając to co wyżej napisałem.
Zdjęcia są poglądowe.
Z mojej wiedzy zdobycie kabiny jest raczej bardzo trudne, może dlatego że tak naprawdę nie spełniała
swojej funkcji i nie przywiązywano do niej wagi.
Dla mnie osobiście na dzień dzisiejszy kabina podkreśla dobitnie archaiczny wygląd RS-a.
Wydaje mi się, że szybciej będzie, jak Sam dorobisz te uchwyty:p
Robota "CYMES" number "ONE" tu*yes*No to wiem jak hakować forum(jak tygryski, co lubią hakować z filmu "haker":D)
Ale do rzeczy, Wybacz "aro", jak chcesz możesz to zedytować, ja chciałem tylko dodać, podkreślając to co wyżej napisałem.