Ursus C-4011 1966r.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Filtry z naklejką na misce znane są z C-355. Czterdziestki miały ten z przynitowaną tabliczką. Miskę taką też mam, więc pewnie wymienię.
Re: Ursus C-4011 1966r.
W C355 byly z tabliczka na nity.
Z naklejka to mogly byc w 1975-76 roku na koniec produkcji.
Z naklejka to mogly byc w 1975-76 roku na koniec produkcji.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Masz rację, przez większość produkcji były z metalową tabliczką. Natomiast nie jesteśmy w stanie określić dokładnie kiedy weszły te z naklejką. Wiemy natomiast do kiedy były montowane w ciągnikach - według informacji z katalogu zbiorczego filtr starego typu stosowany był jeszcze w C-360 do numeru silnika 267599.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Teoretycznie po tym numerze silnika jp.ten filtr zostal anulowany w 1976r i juz w ostanich sztukach ursusa c355,c355m go niepowinno byc.
Ten numer silnika jp odnosi sie tylko do serii c355 i nikt nie znajdzie c360 z takim numerem silnika bo taka nie istnieje.
Ten numer silnika jp odnosi sie tylko do serii c355 i nikt nie znajdzie c360 z takim numerem silnika bo taka nie istnieje.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Skoro informator ZM Ursus i katalog zbiorczy podają tą samą informację, śmiem twierdzić, że tak było.
Czym poprzesz swoją teorię?
Czym poprzesz swoją teorię?
Re: Ursus C-4011 1966r.
Doskonale znam katalog czesci zamiennych do momentu pojawienia sie seria c360 i w tym katalogu sa podane tylko zmiany od numerow ciagnika ew silnika.Co do informatorow mam tylko te ktore dotyczyly c355,ale nie jest dla mnie problemem pozyskac komplet.
Teoretycznie te filtry jak powyzej mogly byc montowane fabrycznie w c360,ale znajdz teraz c360 w oryginale z pierwszego wypustu-1976r z oryg. tabliczka.
Praktycznie nie znajdziesz c360 przed numerem ciagnika 271 000 z oryginalna tabliczka znamionowa bo taka nie istnieje.
To NIE jest moja teoria tylko fakty ,ja w teorie sie nie bawie .
Teoretycznie te filtry jak powyzej mogly byc montowane fabrycznie w c360,ale znajdz teraz c360 w oryginale z pierwszego wypustu-1976r z oryg. tabliczka.
Praktycznie nie znajdziesz c360 przed numerem ciagnika 271 000 z oryginalna tabliczka znamionowa bo taka nie istnieje.
To NIE jest moja teoria tylko fakty ,ja w teorie sie nie bawie .
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Nie wiem co o tym myśleć... Ale myślę, że w związku z tym zdjęciem dawali stare tabliczki na ciągniki po modernizacji. Bo inaczej tego wytłumaczyć nie idzie.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Mam okolo 40 scanow tabliczek powyzej 265 000 i to sa same c355.
Do numeru conajmniej 271 000 ciagniki caly czas byly oznaczane jako c355 podobnie jak to bylo z seria c4011 ktora oficjalnie konczyla sie na numerze 98 284,a ciagniki byly dostepne w sprzedazy do numeru 110 000(jest to ujete w katalogu czesci).
Podziwiam zapas czesci z epoki ktore zgromadziles bo wiem ile to kosztuje zachodu.
Do numeru conajmniej 271 000 ciagniki caly czas byly oznaczane jako c355 podobnie jak to bylo z seria c4011 ktora oficjalnie konczyla sie na numerze 98 284,a ciagniki byly dostepne w sprzedazy do numeru 110 000(jest to ujete w katalogu czesci).
Podziwiam zapas czesci z epoki ktore zgromadziles bo wiem ile to kosztuje zachodu.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Zachodu i pieniędzy... Ale przynajmniej wiem na jakich częściach odbędzie się remont.
Jest jeszcze tego duuużo więcej Jeśli będziesz śledził temat, zobaczysz
Jest jeszcze tego duuużo więcej Jeśli będziesz śledził temat, zobaczysz
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 12:57
Re: Ursus C-4011 1966r.
Władysławowo, Dom Parafialny
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Ursus C-4011 1966r.
O ja cię …, piękny stolik chociaż trochę szkoda takiej blachy i że nie na ciągniku
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ej, nie robić mi tu off-topu.
Re: Ursus C-4011 1966r.
oof topy do usuniecia bo nie wnosza nic do tematu i tylko zasmiecaja,ktos popsul maske...........
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 9:04
Re: Ursus C-4011 1966r.
nie offtop tylko tak troche na wesoło, jesli was to razi to niech admin usunie
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Dzisiaj oryginalne koło kierownicy Z nieobciętą tuleją z wycięciem pod korek wlewu oleju.
I trochę informacji.
Według informatora: biała kierownica produkcji czechosłowackiej montowana była w ciągnikach C-4011 do numeru ciągnika 12650. Następnie zmieniona na doskonale nam znaną kierownicę dwuramienną w kolorze czarnym. Dodam, że kierownica biała występowała również w Ursusach C-330 w pierwszym roku produkcji. W momencie zmiany w C-4011, następuje ich unifikacja w obu ciągnikach.
WAŻNE: Kierownic aluminiowych w fabrycznych ciągnikach nigdy nie montowano. Jest to produkt zastępczy uzupełniający braki na rynku części zamiennych w owym czasie.
I trochę informacji.
Według informatora: biała kierownica produkcji czechosłowackiej montowana była w ciągnikach C-4011 do numeru ciągnika 12650. Następnie zmieniona na doskonale nam znaną kierownicę dwuramienną w kolorze czarnym. Dodam, że kierownica biała występowała również w Ursusach C-330 w pierwszym roku produkcji. W momencie zmiany w C-4011, następuje ich unifikacja w obu ciągnikach.
WAŻNE: Kierownic aluminiowych w fabrycznych ciągnikach nigdy nie montowano. Jest to produkt zastępczy uzupełniający braki na rynku części zamiennych w owym czasie.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Niedawno była tutaj wystawiona eksportowa c350 z białą kierownicą i miała numer powyżej 20 000. Chrapek kojarzy temat.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Rzecz fajna, ale załóż nowy temat i tam opisz co nieco - tutaj jest temat do dyskusji o konkretnym egzemplarzu C-4011DarekSopieszyno pisze: ↑06 cze 2020, 16:32 nie offtop tylko tak troche na wesoło, jesli was to razi to niech admin usunie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 1966r.
W kwestii białych kierownic czuję niedosyt wiedzy i informacji.
Pewnie rozdrażnię Któregoś Lwa , ale przyjrzycie się dokładnie tym fotkom,
czy ktoś z Was widzi na nich aluminiową tuleję wystającą spod białej części kierownicy ( taką jak na zdjęciu wstawionym przez Mateusza) ?
Śmiem twierdzić ,że takiej tulei nie widać.
Czy Waszym zdaniem poniższa kierownica jest ucięta (chodzi o odciętą aluminiową część w wycięciem na wlew /korek oleju ) ?
Na niektórych innych zdjęciach widać, że biała część kierownicy ( ta środkowa ) ma większą długość niż kierownica z tuleją
Czy w tej kierownicy coś odcięto ??
Wygląda jak późniejsze czarne.
Moja biała, z tuleją, gołym okiem widać, że wysokość białej części jest niższa niż np w tych c-350,
źródło
viewtopic.php?f=13&t=7938
viewtopic.php?f=9&t=6582
Mam wrażenie, że były dwa rodzaje białych kierownic, z tuleją aluminiową ( krótka część biała) i bez tulei alum. - długa część biała,jak w późniejszych czarnych. Nie wnikam czy to zetorowskie, czy ursusowskie rozwiązania.
Osobna kwestia, który rodzaj w jakim ciągniku i od kiedy mógł być stosowany.
Tylko proszę nie atakować mnie za to co napisałem.
Lepiej , jak to może, pokazujcie zdjęcia białych kierownic, będziemy porównywać dalej.
Pewnie rozdrażnię Któregoś Lwa , ale przyjrzycie się dokładnie tym fotkom,
czy ktoś z Was widzi na nich aluminiową tuleję wystającą spod białej części kierownicy ( taką jak na zdjęciu wstawionym przez Mateusza) ?
Śmiem twierdzić ,że takiej tulei nie widać.
Czy Waszym zdaniem poniższa kierownica jest ucięta (chodzi o odciętą aluminiową część w wycięciem na wlew /korek oleju ) ?
Na niektórych innych zdjęciach widać, że biała część kierownicy ( ta środkowa ) ma większą długość niż kierownica z tuleją
Czy w tej kierownicy coś odcięto ??
Wygląda jak późniejsze czarne.
Moja biała, z tuleją, gołym okiem widać, że wysokość białej części jest niższa niż np w tych c-350,
źródło
viewtopic.php?f=13&t=7938
viewtopic.php?f=9&t=6582
Mam wrażenie, że były dwa rodzaje białych kierownic, z tuleją aluminiową ( krótka część biała) i bez tulei alum. - długa część biała,jak w późniejszych czarnych. Nie wnikam czy to zetorowskie, czy ursusowskie rozwiązania.
Osobna kwestia, który rodzaj w jakim ciągniku i od kiedy mógł być stosowany.
Tylko proszę nie atakować mnie za to co napisałem.
Lepiej , jak to może, pokazujcie zdjęcia białych kierownic, będziemy porównywać dalej.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Fajnie, że ktoś porusza ten temat.
Białych kierownic produkcji polskiej nie było. Tylko czechosłowackiego PALa. Co do dwóch ich rodzajów... Na zdjęciach kolorowych z ZM Ursus widzę wyraźnie, że w C-4011 i C-350 ta tuleja jest. W C-330/335 jakoś wyraźnie tego nie widać.
Sprawdziłem temat w katalogach części do C-4011 (wydanie 1966) i C-330 (wydanie 1967). Numery części są różne. Możliwe, że Ursus zamawiał dwa typy kierownic w Czechosłowacji. Typową zetorowską z tuleją i bez tulei dla C-330. Możliwe, że była adaptowana z jakiegoś Zetora, ale w tej materii nie mam uprawnień się wypowiadać, może Sławek będzie chciał coś podpowiedzieć.
Wiadomo jednak, że w C-330 biała kierownica była bardzo krótko stosowana. Wnioskuję to z tego, że w pierwszej instrukcji obsługi z 1967 roku (oddanej do składu w grudniu 1966) na zdjęciach widać już kierownicę czarną.
Białych kierownic produkcji polskiej nie było. Tylko czechosłowackiego PALa. Co do dwóch ich rodzajów... Na zdjęciach kolorowych z ZM Ursus widzę wyraźnie, że w C-4011 i C-350 ta tuleja jest. W C-330/335 jakoś wyraźnie tego nie widać.
Sprawdziłem temat w katalogach części do C-4011 (wydanie 1966) i C-330 (wydanie 1967). Numery części są różne. Możliwe, że Ursus zamawiał dwa typy kierownic w Czechosłowacji. Typową zetorowską z tuleją i bez tulei dla C-330. Możliwe, że była adaptowana z jakiegoś Zetora, ale w tej materii nie mam uprawnień się wypowiadać, może Sławek będzie chciał coś podpowiedzieć.
Wiadomo jednak, że w C-330 biała kierownica była bardzo krótko stosowana. Wnioskuję to z tego, że w pierwszej instrukcji obsługi z 1967 roku (oddanej do składu w grudniu 1966) na zdjęciach widać już kierownicę czarną.