Remont silnika C-355-pomoc
Remont silnika C-355-pomoc
Cześć.
Niestety muszę przeprowadzić remont silnika.Pierwsze pytanie jaki zestaw naprawczy cylinder/tłok kupić (jakość do ceny-traktor będzie pracował sporadycznie). Drugie pytanie odnośnie wody w oleju-zauważyłem ,że pomiędzy 2 cylindrem na 2 i 3 stopie pojawiły się krople wody natomiast na 3 popychaczu było dość dużo.Jakieś sugestie?
Niestety muszę przeprowadzić remont silnika.Pierwsze pytanie jaki zestaw naprawczy cylinder/tłok kupić (jakość do ceny-traktor będzie pracował sporadycznie). Drugie pytanie odnośnie wody w oleju-zauważyłem ,że pomiędzy 2 cylindrem na 2 i 3 stopie pojawiły się krople wody natomiast na 3 popychaczu było dość dużo.Jakieś sugestie?
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Witam.
Jeżeli chodzi o producenta zestawów naprawczych to Waryńskiego polecam, nie oszczędzaj marnych 50 zł. Bierz jak najlepsze. Jeżeli chodzi o krople wody to nie przejmowałbym się, wymienisz tuleje razem z uszczelniaczami.
Powodzenia w działaniu.
Jeżeli chodzi o producenta zestawów naprawczych to Waryńskiego polecam, nie oszczędzaj marnych 50 zł. Bierz jak najlepsze. Jeżeli chodzi o krople wody to nie przejmowałbym się, wymienisz tuleje razem z uszczelniaczami.
Powodzenia w działaniu.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Zależy od twojej kieszeni.Dobre są Mahle,Chełmno Waryńskiego,Złotecki.Także z tłokiem gorzyckim Mahle Premium czy Chełmno Premium Plus.Jeśli sporadycznie to takie zestawy po 200 zł sztuka wystarczą,grunt to dobry olej,prawidłowe dotarcia silnika oraz jeśli nie przegrzejemy jednostka będzie służyła latami.
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Dzięki za podpowiedzi,po wczorajszym jestem trochę załamany mierzyłem czop korbowodu i ma 58.50 czyli 6 szlif. Dzisiaj zmierzę mikrometrem ale muszę kupić nowy wał.
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Masz literkę U z kreskami po bokach oryginalny produkcji ZMU
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Niezly zakup.Najwazniejsze korpusy pod rocznik jeszcze bloku silnika tylko brakuje .Jak w dobrej cenie to warto.
Tak naprawde przy odbudowie sa wazne daty na odlewach.Oczywiscie laik na to nie bedzie zwracal zadnej uwagi,ale ten kto sie zna lub sie doszkolil na tym forum bezproblemu skladaka rozpozna.
Tak z czystej ciekawosci numer vin na obudowie mostu i na skrzyni od strony hamulca sie pokrywaja (korpusy z jednego ciagnika pochodza).
Podaj pierwsze 3 cyfry to sprawdze czy z rocznikiem tez sie pokrywaja.Tak z ciekawosci pytam.
Tak naprawde przy odbudowie sa wazne daty na odlewach.Oczywiscie laik na to nie bedzie zwracal zadnej uwagi,ale ten kto sie zna lub sie doszkolil na tym forum bezproblemu skladaka rozpozna.
Tak z czystej ciekawosci numer vin na obudowie mostu i na skrzyni od strony hamulca sie pokrywaja (korpusy z jednego ciagnika pochodza).
Podaj pierwsze 3 cyfry to sprawdze czy z rocznikiem tez sie pokrywaja.Tak z ciekawosci pytam.
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Odp na pwwidelec77 pisze: ↑12 lip 2020, 11:16 Niezly zakup.Najwazniejsze korpusy pod rocznik jeszcze bloku silnika tylko brakuje .Jak w dobrej cenie to warto.
Tak naprawde przy odbudowie sa wazne daty na odlewach.Oczywiscie laik na to nie bedzie zwracal zadnej uwagi,ale ten kto sie zna lub sie doszkolil na tym forum bezproblemu skladaka rozpozna.
Tak z czystej ciekawosci numer vin na obudowie mostu i na skrzyni od strony hamulca sie pokrywaja (korpusy z jednego ciagnika pochodza).
Podaj pierwsze 3 cyfry to sprawdze czy z rocznikiem tez sie pokrywaja.Tak z ciekawosci pytam.
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Fabrycznie nie było aluminiowych kierownic,to był zamiennik
Re: Remont silnika C-355-pomoc
O gratulacje w końcu zakupiłeś,ale kierownice szły wyłącznie Bakielitowe,te aluminiowe to były jakie zamienniki.Po drugiej wymontuj blok i musowo na osiowanie,przydałoby się sworznie oraz korby sprowadzić do jednej wagi.
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Osiowania nie ma żadnego sensu robić jak na panewkach nie ma wyraźnych śladów nierównomiernego zużycia lub blok nie miał jakichś przygód wcześniej - urwanie korby, pęknięcie wału. Po poprawnym montażu na olej, złożeniu, dociągnięciu stop książkowo wał ma się płynnie i równomiernie obracać. Jeśli tego nie ma - obowiązkowo do sprawdzenia i legalizacji stop/osiowania.
Jeśli nic się nie dzieje - to pieniądze w sumie niepotrzebnie wydane na osiowanie (a jeśli szlifiernia nieuczciwa to czasem niepotrzebnie naciąga).
Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.
A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci
Jeśli nic się nie dzieje - to pieniądze w sumie niepotrzebnie wydane na osiowanie (a jeśli szlifiernia nieuczciwa to czasem niepotrzebnie naciąga).
Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.
A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Tak wiem po prostu kupowałem w pakiecie,ogólnie szukam dwuramiennej czarnej.
Bedę dokładnie robił jak na filmikachUrsus pisze: ↑17 sie 2020, 14:51 Osiowania nie ma żadnego sensu robić jak na panewkach nie ma wyraźnych śladów nierównomiernego zużycia lub blok nie miał jakichś przygód wcześniej - urwanie korby, pęknięcie wału. Po poprawnym montażu na olej, złożeniu, dociągnięciu stop książkowo wał ma się płynnie i równomiernie obracać. Jeśli tego nie ma - obowiązkowo do sprawdzenia i legalizacji stop/osiowania.
Jeśli nic się nie dzieje - to pieniądze w sumie niepotrzebnie wydane na osiowanie (a jeśli szlifiernia nieuczciwa to czasem niepotrzebnie naciąga).
Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.
A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Licznik swietny.
- Rafallll360V1
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Ursus pisze: ↑17 sie 2020, 14:51
Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.
A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci
W mojej od fabryki nikt nie grzebał i przy remoncie w lipcu poważyłem każdy korbowód i okazało się że 1 korbowód był o 40 g lżejszy od pozostałych 3.Silnik przez 37 lat eksploatowany bardzo intensywnie prawie że brutalnie katowany i nie wpłyneło to negatywnie taka różnica w wadze ale najlepiej jak wszystko co wiruje było o tej samej wadze
Re: Remont silnika C-355-pomoc
Wyznaję zasadę, że jak mogę to robię tak, by było jak najlepiej, na maks możliwości swoich Dlatego u siebie mam poważone i dopasowane do 5 g. I w jednym ciągniku pęknięty wał jak kupiłem i sporą różnicę - czy przypadek - nie mi oceniać Ale przestrzegam w miarę możliwości takich zaleceń Choć dziś zakup nowych korb żeby miały podobną wagę to trzeba czasem z 20 sztuk przebrać, żeby wybrać 4 - a rzadko na sklepie takie ilości mają. Przeważnie 4 z Waryńskiego, 4 z Korursa, 4 z Tyczyna itd.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...