C4011 - remont kapitalny

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Witam! Ostatnimi czasy kupiłem Ursusa C4011 do remontu. Na chwilę obecną wyjąłem pompę wtryskową i wtryskiwacze, gdyż ciągnik nie był odpalany od prawie 20 lat. W filtrach oleju i paliwa była galareta. Wszystko zostało wyczyszczone i zalane świeżym olejem i paliwem. Na dniach będę miał zregenerowaną pompę i wtryski. Zobaczymy czy odpali ;)
Obrazek[/img]
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9594
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Super, gratuluję :) Dodaj fotki jakieś :)
A silnik próbowałeś obrócić ręcznie? Przed odpaleniem warto to zrobić i sprawdzić czy nic nie blokuje itd. Zegar wkręć sobie do ciśnienia oleju, żeby mieć pewność co się tam dzieje z ciśnieniem. No i olej - pewnie superol był zalany to jeszcze trochę syfu przy gorącym silniku się wypłucze ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Ciągnik uruchomiony. Ciśnienie oleju na zimnym 3 bary. Ogólnie chodzi dobrze.
Jako, że jestem ze Szczytna udało mi się załatwić tabliczkę z remontu głównego w tutejszym POMie, po którym nie ma już śladu...
Mam jeszcze pytanie: Gdzie w 40stce nabity jest nr podwozia? Czy tak jak w 60tce na korpusie z prawej strony fotela? U mnie jest w miejscu jak na ostatnim zdjęciu.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek9407
Posty: 113
Rejestracja: 04 lut 2019, 14:45

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Jacek9407 »

Fajnie że wrócił do żywych😉, co planujesz w nim jeszcze robić? Remont blacharsko lakierniczy będzie ?
szubinska
Posty: 121
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

Ten prostokąt na korpusie sprzęgła wygląda jak miejsce na jakąś tabliczkę znamionową, nawet widać nity. Czy wiadomo co za informacje tam zamieszczano ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3723
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: chrapek3011 »

Bo to jest miejsce na tabliczkę.Spotkałem się z tym na obudowie skrzyni z C-350 przywiezionego z Belgii.
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Tak, chcę go wyremontować w całości. W miejscu tej tabliczki nabity jest nr VIN. Zabrałem się za naprawę układu chłodzenia :)

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2040
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Podolany/Dobra (Małopolskie)

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: SEBRIGHT »

Zapewne całe życie na wodzie, dlatego ruda tak układ chłodzenia zeżarła...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9594
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Dokładnie. A jeszcze najgorzej jak np. parę lat bez wody stał :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Witam ponownie! Zabrałem się za remont pełną parą i w związku z tym mam kilka pytań:
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Jakiej firmy warto założyć rozrząd i tuleje? Myślałem o rozrządzie Ursusa a tulejach Mahle.
Po wymianie oleju przed pierwszym odpaleniem, wymyłem filtry. Po rozbiórce okazało się, że w drugim filtrze w ogóle nie było oleju, dlaczego?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
szubinska
Posty: 121
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

Jakiej firmy jest lewa tylna opona przy tym ciągniku ?
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Stomil Olsztyn, rozmiar 16,9-28
szubinska
Posty: 121
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

A prawa ?
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Też Stomil Olsztyn, tyle że 14,9-28
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Panowie i panie!

Czy ten sworzeń pasuje do 4011? Tzn czy da radę do niego założyć hak przedni?

https://allegro.pl/oferta/sworzen-osi-o ... d6604cf017
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 148
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Borekk17 »

Ten sworzen jest pełny a nie rura grubościenna tak czy siak trzeba iść z nim do tokarza i go skrócić i wytoczyć otwor pod hak

Nie wiem czy nie lepszą i tańsza opcją będzie zrobić u tokarza taki sworzenod zera z ulepsz onej rury grubosciennej na wzor oryginału bo będzie prościej szybciej i taniej niz przerabiac sworzen od 60
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9594
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Ten sworzeń można wykorzystać fajnie w C-355, bo jest lepiej zabezpieczony wówczas przed obracaniem się we wsporniku. Oczywiście w C-4011 też się da użyć, ale nie w połączeniu z hakiem - chyba, że przerobisz go tak, że będzie on ustalał położenie sworznia, ale wycięciem, a nie wchodząc w sworzeń
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Hubertus
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Pęknięty blok między 2 a 3 cylindrem. Jest na to jakaś rada?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 107
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Marian1231973 »

Czy pod sąsiednią tuleją też jest pęknięcie, jeżeli nie, zaryzykowałbym nic z tym nie robiąc, uszczelka pod głowicę może to uszczelnić.
A może wziąć elektrody do żeliwa i spróbować ... . Gorzej z obróbką spawu ale może znajdziesz taką obrabiarkę.
Powodzenia.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus-355.

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9594
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Nie jeden silnik tak chodzi :) Także specjalnie nie panikowałbym z tego powodu :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ