2CA90

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
zp1_pp
Posty: 51
Rejestracja: 12 maja 2007, 0:43

2CA90

Post autor: zp1_pp » 29 sty 2010, 18:05

skąd ktoś wziął silnik 2CA90 w takim stanie???

http://www.youtube.com/watch?v=oWlzRiqBO_w&NR=1

Awatar użytkownika
klusek-rolnik
Posty: 612
Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03

RE: 2CA90

Post autor: klusek-rolnik » 29 sty 2010, 18:17


Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 29 sty 2010, 18:44

Ja wiem! Kupić albo ukraść. :p
A tak szczerze to może kupić zajechany i wyremontować. Czasem się pojawiają, a części są dostępne.
http://www.allegro.pl/item895922527_elp ... doria.html
http://www.allegro.pl/item895922527_elp ... doria.html

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 29 sty 2010, 18:58

Skąd m. in. Olowaty wymienił jeden ze sposobów choć nie dokończył wątku. Po "przeniesieniu własności" taka rzecz ląduje na kilka lat pod brezentem w stodole, a potem objawia się światu.

Czasami ktoś kupuje uczciwi w sklepie i zalega mu X lat aż coś z tym zrobi lub sprzeda.

Takich historyjek są tysiące ...

Dla ciekawości powiem że w roku 2000 znajomy kupił Fiata 125p ostatni model z okrągłymi zegarami rocznik bodaj 1991 z folią na siedzeniach i stanem licznika poniżej 4000 km. Stał po prostu w stodole bo właściciel wyjechał do USA, od cała tajemnica.

***

Tak poza konkursem to dodam że ta "modernizacja" z filmika jest co tu dużo mówić głupia. Podłączyć silnik 2CA90 od przodu na paskach klinowych wał pod spodem toż to bezsens. Przecież z tyłu jest gotowe miejsce do zamontowania sprzęgła, nawet obudowa od żuka pasuje.

A zostawienie nie osłoniętego koła zamachowego przed stopami kierowcy powinno być karane kopem w ... każdy wie w co.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 29 sty 2010, 19:11

No bolszewik, ja bym uważał z kopaniem w p... Zp1_pp sprawdzał właśnie obudowę od Zuka benzyny jak i diesla i średnica jest za mała. W Poldku była specjalnie robiona obudowa. Zawsze można zrobić flanszę do obudowy od żuka, albo nową obudowę.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 29 sty 2010, 19:19

Kop był za niemanie osłony na kole zamachowym. Wyobrażasz sobie stopę jakiegoś dzieciaka "frezowaną" przez to koło zamachowe. Nie doczytałeś o co mi chodziło, a wystarczył by kawałek blachy i kilka śrubek.

Możliwe że obudowa od żuka nie pasuje lub pasuje dopiero po modernizacji tego nie wiem. Rzeczywiście powinienem dopisać >> chyba << mea culpa.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 29 sty 2010, 19:23

A co do osłony to zgadzam się jak najbardziej! Źle cię zrozumiałem.

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 29 sty 2010, 20:37

Mam pytanie, czy te silniki 2ca90 są tak porządne, bo akurat mam taki zamontowany w moim samie, jego historia jest jeszcze inna niż stodoła. Tata ma znajomości z sąsiadem z politechniki który przywiózł mu ten silnik chyba z Krakowa, robił on za silnik do nauki praktycznej:) No a teraz robi u nas na prawie 3ha gospodarstwie.:)

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 29 sty 2010, 22:48

A, to bardzo zależy do czego z czym współpracują czego od nich wymagasz i jak je eksploatujesz.

Generalnie opinie są dobre, z pewnością jest lepszy od wszelkich jednocylindrowych.

Jedyne urządzenie (poza ciągnikami "Poldek") gdzie widziałem ten silnik standardowo to mały walec drogowy. Były podobno w piaskarkach, agregatach, łódkach itp.

***

Tak ogólnie to nie czasem za nowy ten silnik żeby się nim na tym forum zajmować ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 01 lut 2010, 20:28

A kto wie jak z częściami do tego silnika, można je jeszcze zdobyc??

zp1_pp
Posty: 51
Rejestracja: 12 maja 2007, 0:43

RE: 2CA90

Post autor: zp1_pp » 01 lut 2010, 21:55

w sklepie AndoriaMot

http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/[quote]Bolszewik napisał/a:

Jedyne urządzenie (poza ciągnikami "Poldek") gdzie widziałem ten silnik standardowo to mały walec drogowy. Były podobno w piaskarkach, agregatach, łódkach itp.



Poza tym ciągnik TUR 10d (następca Dzika w Stąporkowie) 1CA90
agregaty prądotwócze (8kW i spawalnicze - nie znam parametrów) 2CA90
minikoparki 2CA90
ciągniczek komunalny Elpol K1 produkowany w Piotrkowie Tryb. 2CA90
miniwalce 1CA90
pompy "kiwaki" i "szlamówki" 1CA90
koleby budowlane (wozidła do betonu) 1CA90
i inne urządzenia leśne testowane w Bedoniu k Łodzi.

a ponadto czytałem artykuł o prototypie ciągniczka ogrodniczego z silnikiem 2CA90 (konkuret lub następca C 330 - o ponad 500 kg lżejszy o podobnych parametrach technicznych potrzebnych w warzywnictwie) zaprojektowany w Poznaniu, ale nie wszedł do produkcji z jakichś powodów. Było tam nawet zdjęcie. Słyszał ktoś jeszcze o tym traktorku?

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 01 lut 2010, 22:09

Napisałem >>widziałem<< nie zanegowałem że gdzieś indziej były stosowane. Wręcz odwrotnie napisałem dalej że były stosowane w innych urządzeniach. Zresztą mogłem widzieć i nie zwrócić uwagi na ten szczegół.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

zp1_pp
Posty: 51
Rejestracja: 12 maja 2007, 0:43

RE: 2CA90

Post autor: zp1_pp » 02 lut 2010, 23:29

chyba się nie najeżyłeś??? Przytoczyłem jeszcze parę zastosowań silników tej serii i to wszystko. Nie miałem zamiaru Cię urazić.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 03 lut 2010, 8:10

Nie najeżyłem się ;) może tylko chwilowo że nie doczytałeś dokładnie sensu mojej wypowiedzi.

Przepraszam może za ostro zareagowałem.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

wiechuch
Posty: 68
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:10

RE: 2CA90

Post autor: wiechuch » 18 lut 2010, 11:36

Witam kolegów. Przeglądając powyższe posty chciałem coś dodać. Mam silnik 1CA90 i będąc w Andorii dowiedziałem się, że zarówno do 1CA90 jak i 2Ca90 pasuje skrzynia biegów z obudową od Stara 28. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 18 lut 2010, 12:45

O dziękować, dziękować. Sprawdzę. To jeżeli można spasować dzwon od stara, to można go połączyć ze skrzynią Żuka poprzez prosta flanszę.

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 18 lut 2010, 23:16

Ja mam w moim SAMie sprzęgło ze skrzynią od stara, tyle że tata ze sprzęgła wyciągnął co drugą sprężyne żeby lżej chodziło, w sumie to nie wiem co on tam pokombinował bo mówił że skrzynia jest odwrócona o 180 stopni żeby lewarek miec normalnie po prawej stronie. Może wy będziecie uważac to za wade ale za skrzynią jest reduktor na prostych zębach i to dodaje mu tego fajnego miałczenia, mi sie to akurat podoba:)

ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 28 lut 2010, 23:00

witam,
ale remontować taki silnik to spory wydatek,komplet naprawczy do 2ca90 to ponad 2 tys zł a tak naprawdę ten silnik to żadna rewelacja

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 778
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: 2CA90

Post autor: oman7 » 01 mar 2010, 0:17

A dlaczego ten silnik to żadna rewelacja???

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 01 mar 2010, 8:18

Bo Adam by go chętnie kupił za 300 pln, zrobił a później wystawił za tysiąc pięćset sto dziewięćset na Allegro. A co do remontu, to w 1500 pln się zamkniesz.

ODPOWIEDZ