Silnik S301 nie podaje oleju.
Silnik S301 nie podaje oleju.
Witam. Panowie problem polega na tym iż nie podaje mi oleju na klawiaturę i nawet na korbowody. Zaczęło się od tego iż latem strasznie silnik spadł z mocy i ledwo co dojechałem do domu po czym już nie odpalił. Dzisiaj ściągnąłem głowice, cylinder i gdy kręciłem korbą to olej nie leci z kanaliku, który prowadzi do dźwigienek zaworowych ani nawet z kanaliku, który smaruje korbowody itp. jeżeli sie mylę to proszę mnie poprawić niżej zamieszczę fotke. Skontaktowałem się z pewnem panem i powiedział mi, że jakaś rurka od popychacza pompy olejowej może być wykrzywiona i pompa nie pracuje. Czy da się zobaczyć tą rurkę (popychacz) bez wyciągania korbowodu itp. ?
jak dobrze rozumiem to ten kanalik zaznaczony kolorem czerwonym podaje olej na korbowody a ten niebieskim na dźwigienki zaworowowe ?
jak dobrze rozumiem to ten kanalik zaznaczony kolorem czerwonym podaje olej na korbowody a ten niebieskim na dźwigienki zaworowowe ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Pompa będzie widoczna po zdjęciu misy olejowej, czyściłeś filtr oleju szczelinowy?
Zdjęcie układu smarowania z instrukcji obsługi silnika:
Link do zdjęcia:http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c36845ab6e2776a
Zdjęcie układu smarowania z instrukcji obsługi silnika:
Link do zdjęcia:http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c36845ab6e2776a
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Powiem tak filtr szczelinowy tzn. ten z przodu był czyszczony dosyć często ponieważ co chwilę tam wydmuchiwało uszczelkę ;] Ale ten drugi co jest od koła zamachowego to nie było czyszczony z 10 lat. To jest silnik dziadka nie mój, dziadek jest strasznie upartym człowiekiem i pozostaje przy stwierdzeniu, że tam nie ma żadnego filtra dlatego nie był on czyszczony z 10 lat od remontu generalnego. :DDD A ten popychacz da się zobaczyć teraz tzn. jak są korbowody itp ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Odkręć misę olejową, tam wszystko dokładnie zobaczysz.
Pewnie pompa oleju zakończyła swój żywot..
Pewnie pompa oleju zakończyła swój żywot..
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
S301 ma mise olejową ? ja Cię przepraszam ale jestem budowlańcem a na s301d znam się tylko z katalogu części, gdzie w s301d jest misa olejowa ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
A, no tak ja też go tylko z katalogu znam, robiłem jego starszego brata 1ca90 i stąd to zamieszanie. *flower*
To odkręć obudowę rozrządu, będziesz widział koła rozrządu i pompę prawdopodobnie też, pompa jest właśnie za tymi kołami zębatymi.
Kosz ssący jest pod obudowali koła zamachowego, pod kołem.
To odkręć obudowę rozrządu, będziesz widział koła rozrządu i pompę prawdopodobnie też, pompa jest właśnie za tymi kołami zębatymi.
Kosz ssący jest pod obudowali koła zamachowego, pod kołem.
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Wiem, wiem gdzie jest kosz ssący jutro może bede u dziadka to wezme wyczyszczę ten filtr. Chodzi mi głownie o ten popychacz do pompy olejowej ale myślę, ze sprawa rozwiązana ponieważ wyczailiśmy, że tulejka od na sworzniu tłoka jest już do wymiany to tak czy siak będzie do rozebrania cały silnik...
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
No kolego,remont mu się przyda,nie wiem na czym śmiga twój dziadek,ale za ciekawie to nie wygląda w środku(widzę tam syf jakiś na wale,chyba ze zle widzę?).Całkiem możliwe,że masz zapchane przewody smarowania (rurki).Podejrzane że pod filtrem szczelinowym wydmuchiwało uszczelkę,pierwszy raz słyszę o czyms takim,a kilka razy remontowałem te silniki.Przede wszystkim-pompa olejowa jest z dołu,od spodu bloku,a kosz ssący pompy poniżej koła zamachowego,więc po stronie przeciwnej niż filtr szczelinowy.Jak wyglądał olej po spuszczeniu?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Właśnie też zauważyłem jakiś syf na wale, ale raczej to powpadało jak ściągał cylinder, silnik z zewnątrz był brudny, chyba że taki "olej" jest do niego wlany.
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Ja wiem o tym, że remont by się przydał bo ostatni był około 10 lat temu... ale nie znasz mojego dziadka on żyje i twierdzi, że jeżeli coś działa to nienależy tego ruszać aż do momentu takiego jak ten gdzie padł silnik całkiem ; ) Syf na wale został po demontażu lub też z jakiejś szmatki ponieważ dzisiaj jak byłem u dziadka to właśnie było przykryte szmatką ; p A olej był wymieniany w tym roku ze trzy razy ponieważ uszczelka od filtra szczelinowego dawała w dupę, zresztą olej zmieniamy co roku na wiosnę;]]] Skoro pompa oleju jest z dołu od spodu bloku to można ją zdemontować od dołu ? wyjdzie cała z bloku ? Ja nigdy nie rozbierałem tego silnika ale dziadek się upiera, że nie da się jej wyciągnąć od spodu tylko trzeba wszystkie bebechy wyciągnąć.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Tak, trzeba bebechy wyjąć, głównie wał, i rozrząd i wtedy wyjdzie.
Mój tata też mówi, że jak coś chodzi to nie ruszaj, dopiero jak się zepsuje. *flower*
Mój tata też mówi, że jak coś chodzi to nie ruszaj, dopiero jak się zepsuje. *flower*
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Po pierwsze-chyba dobrze że dziadek żyje?Powiem szczerze,że nie pamiętam czy trzeba cały silnik rozbebeszać,a nie chcę cię wprowadzać w błąd.Trochę w tym racji,żeby nie grzebać jak chodzi,chyba że chodzi byle jak.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 03 lis 2011, 19:55
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Silnik s 301 czy 301d ma pompę olejową od spodu Przykręconą na dwie śruby m8 do bloku silnika podejrzyj w to miejsce od strony koła zamachowego , Paweł vauxhall dostał ode mnie dwie nowe pompy do tych silników zagadaj do niego może sie dogadacie
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Odświeżam temat ponieważ miałem lekką przerwę, nie miałem czasu z dziadkiem by rozkręcać ten silnik, lecz dzisiaj odwiedziłem a tu bum dziadek sam rozebrał pół silnika. Sprawa wygląda następująco.
Teraz mi panowie proszę powiedzieć jak to wyciągnąć ? Trzeba rozbierać i wyciągać wałek rozrządu ?
Teraz mi panowie proszę powiedzieć jak to wyciągnąć ? Trzeba rozbierać i wyciągać wałek rozrządu ?
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Nie wymieniałem tego elementu, w papierach nie znalazłem jednoznaczej informacji czy trzeba demontować rozrząd.
Podejrzewam że da się go włożyć bez wyjęcia rozrządu.
Jednak w tym przypadku będzie to chyba konieczne. Skoro popychacz się wygina to powodem tego mógł być za duży luz w żeberku które trzyma popychacz. Jeśli ów luz jest za duży to każdy następny też się szybko złamie.
Ewentualnie za duży był luz na pompie oleju 1 - 0,5 mm. Jeśli było więcej mogło to być powodem uszkodzenia.
Podejrzewam że da się go włożyć bez wyjęcia rozrządu.
Jednak w tym przypadku będzie to chyba konieczne. Skoro popychacz się wygina to powodem tego mógł być za duży luz w żeberku które trzyma popychacz. Jeśli ów luz jest za duży to każdy następny też się szybko złamie.
Ewentualnie za duży był luz na pompie oleju 1 - 0,5 mm. Jeśli było więcej mogło to być powodem uszkodzenia.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Widzisz,nie doceniłeś dziadka...Też niestety nie robiłem tego akurat.W tym wypadku nie obejdzie się bez demontażu wałka rozrządu raczej na pewno.Faktycznie -należałoby zastanowić się nad tym ,co było/jest powodem zgięcia drążka pompy.W książkach nic nie piszą dokładnie,to że wymienić,to wiadomo,ale jak to zrobić...Na "szczęście" niedawno ktoś na forum miał zdaje się ten sam problem,proponuję abyś przeglądnął posty nt.S301.
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
dzwoniłem do Pana, który zajmował się remontami s301 i powiedział mi, że oprócz wymiany samego popychacza trzeba jeszcze w tym odlewie zamontować tulejkę. Sprawdziłem to i rzeczywiście popychacz w tym odlewie ma spory luz czyli wychodziłoby na to iż tulejka znikła popychacz ześwirował od nadmiaru luzu i dostał porządnego szota od wałka rozrządu;p
Panowie jeszcze jedno ponieważ nie chcę otwierać nowego tematu napisze tutaj. Do wymiany miałem jeszcze tulejkę główki korbowodu ponieważ był straszny luz, zamówiłem u pewnego Pana nową tulejke i jest całkiem inna niż ta którą wyciągłem, ponizej zamieszczę zdjęcie. Tulejka po lewej to ta stara nie ma wybitych żadnych numerów (być może się wytarły) a po prawej nowa. Która jest poprawna ?
Panowie jeszcze jedno ponieważ nie chcę otwierać nowego tematu napisze tutaj. Do wymiany miałem jeszcze tulejkę główki korbowodu ponieważ był straszny luz, zamówiłem u pewnego Pana nową tulejke i jest całkiem inna niż ta którą wyciągłem, ponizej zamieszczę zdjęcie. Tulejka po lewej to ta stara nie ma wybitych żadnych numerów (być może się wytarły) a po prawej nowa. Która jest poprawna ?
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Tulejka jest ze stopu Babbita (jest kilka odmian), zależnie od zawartości miedzi jest mniej lub bardziej żółty. Ja przy remoncie silnika kupowałem w Agromie Kielce. Była taka jak po lewej. Po wprasowaniu należało naciąć brzeszczotem rowek (korbowód miał nacięcie). Wewnątrz wymagała dopracowania rozwiertakiem tak by pasowała do sworznia. Koniecznie wymień zegery, u mnie właśnie jego pęknięcie spowodowało konieczność remontu.
Na tulejce nie ma żadnych numerów.
Na tulejce nie ma żadnych numerów.
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Właśnie byłem na hurtowni z cześciami rolniczymi i Pani dawała mi taką samą jak ta po prawej na obrazku pomyślałem, że to jest zła więc jej nie wziąłem, zadzowniłem do Pana z OLX i pytałem się czy ta jego tulejka jest oryginalna zapewniał, że tak i przysłał mi taka sama jak ta co była na hurtowni ; < Teraz już sam nie wiem o co kaman... niby ma wybite numery zgodne z tymi w katalou części ale w katalogu na obrazku jest taka tulejka z wycieciem takim jak ta po lewej ? To wkońcu, która jest prawidłowa ?
RE: Silnik S301 nie podaje oleju.
Nacięcie robisz sam po wciśnięciu tulejki. Gdyby było z otworem mogła by się odkształcić podczas wprasowywania.
Potem i tak musisz ją przejechać rozwiertakiem. Oczywiście zakładam że nie wpadniesz na pomysł by założyć stary sworzeń. Skoro tulei ubyło to i na sworzniu jest próg, więc nie nadaje się do montażu.
Nacięcie/otwór ma się pokrywać z otworem w korbowodzie.
Potem i tak musisz ją przejechać rozwiertakiem. Oczywiście zakładam że nie wpadniesz na pomysł by założyć stary sworzeń. Skoro tulei ubyło to i na sworzniu jest próg, więc nie nadaje się do montażu.
Nacięcie/otwór ma się pokrywać z otworem w korbowodzie.