s 301d- problem z pompą
RE: s 301d- problem z pompą
Robiłem tak jak mówisz i też kręciłem trochę korbą i nic nawet kropla nie poleciała z ujścia pompy. Sądzę że coś musi byc pomieszane w pompie
RE: s 301d- problem z pompą
no to fakt musi być coś z nią nie tak bo dziwne trochę ze nie podaje paliwa
RE: s 301d- problem z pompą
Pojadę jeszcze raz do tego ' fachowca' i przy mnie sprawdzi. A mam jeszcze jedno pytanie. W obudowie palca popychacza jest dziurka... Ona ma być do dołu czy do góry?
RE: s 301d- problem z pompą
Ja jak u siebie robiłem z pompą i na odwrót założłem sekcję tłoczącą (odwróciłem ją tak jak oman napisał o 180 stopni), to silnik dostawał paliwo ,tylko nie było tak jakby średnich obrotów,albo dawał maksymalną dawkę albo wcale. Tak cały czas falowal na obrotach. Dopiero jak sie skapłem i zmienilem to wszystko bylo ok. Trzeba to brać na chlopski rozum bo nie jest to opisane ani zaznaczone na pompie którą stroną to zakładać i można się łatwo pomylić.
A co do twojego przypadku to przychodzi mi do głowy albo zapowietrzenie,albo jeszcze wysokość popychacza na pompie. pisałeś że ma 5 mm ale na starej pompie to mierzyłeś,bo ta przecież w ogóle nie podaje paliwa, może popychacz za mało sie wychyla i dlatego nie powstaje ciśnienie wystarczające na wypływ ropy. Spróbój go troche wykręcić na próbe i zobaczysz. Może też być za wysoko dla tej pompy.Spróbój troche pokombinować z popychaczem.
A co do twojego przypadku to przychodzi mi do głowy albo zapowietrzenie,albo jeszcze wysokość popychacza na pompie. pisałeś że ma 5 mm ale na starej pompie to mierzyłeś,bo ta przecież w ogóle nie podaje paliwa, może popychacz za mało sie wychyla i dlatego nie powstaje ciśnienie wystarczające na wypływ ropy. Spróbój go troche wykręcić na próbe i zobaczysz. Może też być za wysoko dla tej pompy.Spróbój troche pokombinować z popychaczem.
RE: s 301d- problem z pompą
Po zdjęciu starej mierzyłem. Ustawilem kolo zamachowe w punkcie ptp 2000 i odległość popychacza od kołnierza wynosiła jakieś 4.5 - 5mm. więc popychacz jest dobrze ustawiony. Odpowietrzona jest dobrze wszędzie wychodziła ropa po odkręceniu śrubek.
RE: s 301d- problem z pompą
Spróbój jeszcze odkręcić zaworek zwrotny i pokręcić korbą. Pompa pracuje wtedy bez oporów i powinna wypchnąć ewentualną resztkę powietrza zalegającego w pompie ,bo to że wszędzie jak twierdzisz leci ropa to nie musi znaczyć ,że gdzieś nie zalega jeszcze jakiś pęcherzyk powietrza.
Jeżeli tak pokręcisz i ropa zacznie sie lać to wtedy z zaworkiem już wszystko powinno działać. Powietrze czasami potrafi być strasznie złośliwe.
Jeżeli tak pokręcisz i ropa zacznie sie lać to wtedy z zaworkiem już wszystko powinno działać. Powietrze czasami potrafi być strasznie złośliwe.
RE: s 301d- problem z pompą
Ja obstawiam źle poskładaną pompę.
RE: s 301d- problem z pompą
Spróbuje tak zrobić jeszcze raz bo wczoraj tak zrobiłem i zaobserwowałem ze paliwo po odkręceniu zaworka drgało w środku pompy tylko że pewnie za krótko kręciłem korbą. Mam tez rozrusznik przy moim SAM-ie ale boje sie że jak bębę długo kręcił to spale rozrusznikMoże i mój fachowiec od młotka coś źle zrobił.Okazało się żę mała drobinka zatkała zaworek zwrotny
RE: s 301d- problem z pompą
W innych postach wiele razy pisałem aby zachować chirurgiczną czystość.
Mały śmieć a problemu....
Mały śmieć a problemu....
Re: s 301d- problem z pompą
Witam Temat sprzed wieków ale zapytam bo pomysły się skończyły. Po trzech miesiącach od kupna s 301 d pękł przewód paliwowy. Założony nowy i ..kaput. Litry zmarnowanego paliwa, odpowietrzanie milion razy, pompa nie podaje paliwa . Założona pompka ręczna mająca wspomóc ale nic. Ostatnio do wtrysku paliwo dochodzi ale tylko pluje delikatnie a po dokręceniu przewodu do wtrysku i kręceniu korbą ciśnienie jakieś jest bo paliwo zaczyna uciekać przez opaskę zaciskową na ...przewodzie dochodzącym z baku do pompy Zawór zwrotny w dodatkowej pompce nie pozwala na cofanie się paliwa, które przecież i tak nie powinno się cofać przy kręceniu korbą.
Czy kolega z brakiem paliwa na wyjściu pompy jakoś sobie poradził?
Pozdrawiam
Czy kolega z brakiem paliwa na wyjściu pompy jakoś sobie poradził?
Pozdrawiam
Re: s 301d- problem z pompą
Odpowietrzenie pompy jest kłopotliwe, ale nie niemożliwe. Dodatkowa pompka raczej nie pomoże bo powietrze zbiera się w najwyższym punkcie pompy ( pompa pochylona-tam jest opowietrznik ), a nie na wylocie.
Myślę że w pompie jest jakiś paproch, lub padła bez paliwa. Proponuję wizytę u pompiarza.
Myślę że w pompie jest jakiś paproch, lub padła bez paliwa. Proponuję wizytę u pompiarza.
Re: s 301d- problem z pompą
Dzięki za odpowiedź. Początki były takie jak u kolegi bar123. Zero paliwa na wyjściu pompy. Ręczna pompka miała pomóc w wypchaniu powietrza. Pompa była w końcu rozebrana i złożona . Efekt taki jak pisałem,paliwo słabo sika a po skręceniu wszystkiego i kręceniu korbą po chwili jakby "nabicia" ciśnienia zaczyna wyciskać paliwo przez opaske zaciskową na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy.
Re: s 301d- problem z pompą
A czy przy zakładaniu pompy popychacz musi wystawać czy zakładamy tak jak była zdjęta?
Re: s 301d- problem z pompą
Pompa zdjęta,wyczyszczona,zaworek dobry . I dalej brak ciśnienia. Uruchomienie uciążliwe jest na pewno ale czy możliwe to już wątpię. Na jesień zeszłego roku zakończył jazdę i do tej pory nic niestety. Może wymiana sekcji i zaworka coś da choć zanim pękł przewód paliwa było ok.
Re: s 301d- problem z pompą
Zawieź na zakład
Re: s 301d- problem z pompą
W jednym byłem ale brak maszyny do sprawdzenia takiej pompy,tylko z napędem obrotowym. Do następnego 40km. Wymienić w ciemno sekcję i zaworek ? Bo cóż w takiej pompie może się jeszcze zepsuć?
Re: s 301d- problem z pompą
U mnie był problem z pompą, nie pamiętam dokładnie objawów, zresztą to bez znaczenia.
Pompiarz stwierdził że pompa jest wyrobiona, przestawił sekcję (cokolwiek to miało znaczyć). Stwierdził że kolejny raz nie będzie można już tak "naprawić" pompy. W każdym razie traktor działał doskonale aż do czasu sprzedaży
Pompiarz stwierdził że pompa jest wyrobiona, przestawił sekcję (cokolwiek to miało znaczyć). Stwierdził że kolejny raz nie będzie można już tak "naprawić" pompy. W każdym razie traktor działał doskonale aż do czasu sprzedaży
Re: s 301d- problem z pompą
Witam ponownie.
Dobra wieść taka ,że wziął i odpalił.. Zimny odpala przy pomocy gorącego powietrza z suszarki a potem to już normalnie.Pracuje równo ale na dodanie paliwa reaguje z opóźnieniem i stracił moc. Daje radę po prostym. Ale to nic bo jest też i zagadka- podczas pracy wycieka paliwo na wejściu do pompy... Opaska jest zaciśnięta maksymalnie ale paliwo cieknie ,nie poci się tylko cieknie strużką po pompie ,wycieka między przewodem zasilającym a króćcem a przecież tam nie ma prawa być ciśnienia? Założona pompka ręczna ,gruszka, z zaworkiem zwrotnym raczej nie ma tu znaczenia?
Dobra wieść taka ,że wziął i odpalił.. Zimny odpala przy pomocy gorącego powietrza z suszarki a potem to już normalnie.Pracuje równo ale na dodanie paliwa reaguje z opóźnieniem i stracił moc. Daje radę po prostym. Ale to nic bo jest też i zagadka- podczas pracy wycieka paliwo na wejściu do pompy... Opaska jest zaciśnięta maksymalnie ale paliwo cieknie ,nie poci się tylko cieknie strużką po pompie ,wycieka między przewodem zasilającym a króćcem a przecież tam nie ma prawa być ciśnienia? Założona pompka ręczna ,gruszka, z zaworkiem zwrotnym raczej nie ma tu znaczenia?
Re: s 301d- problem z pompą
A może spróbować faktycznie wymienić sekcje pompy,możliwe,że jest już zużyta i po prostu nie będzie działać właściwie.
Ponoć pasuje od ursusa c 330, ale czy jest to samo to nie dam głowy
Ponoć pasuje od ursusa c 330, ale czy jest to samo to nie dam głowy
Re: s 301d- problem z pompą
Też tak może być ale wyciek paliwa pod ciśnieniem na wejściu pompy?